Monday, November 26, 2007

11月26日,阴天,心情:有点不爽

除了在中学时期和Ah Toot短暂地成为男女朋友,我从来都没谈过恋爱。所以,我不知道自己如果有了男朋友,会不会变得重色轻友。但我想我应该会吧。女生通常都比较会把男朋友摆第一,其他朋友排后面。大奶彬就是一个很好的例子,从中学到现在,她已经不知道多少次为了男人抛弃我。刚开始会很生气,但后来我也习以为常,不再跟她计较了。

可是,今天发生的事,让我到现在还觉得不是滋味。

我和Sarah上星期约好,今天下班后一起去吃晚餐,然后看一场电影。这部电影是我们之前就说好要一起看的,因为男主角是我们都很喜欢,觉得很帅的Chris Evans。今天一早到办公室,我还兴致勃勃地上网订购两张票,以确保我们买到好的座位。

没想到,下班前15分钟,Sarah突然跑来找我,皱着眉头,一副很苦恼的样子,吞吞吐吐了好久,才终于说出她晚上不能和我一起看电影。我问她为什么。她又吞吞吐吐了好久,最后告诉我她需要回家照顾婆婆。她一直跟我道歉,还拿出钱包坚持要把订戏票的钱还给我。

芬:“哎呀。这一点钱,没关系啦。婆婆需要你照顾,你就安心回家吧。”

临时找不到别人陪我看电影,只好独自一个人去看。我还是第一次一个人去电影院看电影。和自己看电影的感觉,有点孤单,却也蛮自在的。当看见旁边的情侣或朋友交头接耳时,难免会觉得自己可怜。但,静静地一个人欣赏着电影,不必跟身边的人闲聊,也蛮好的啊。而且整包爆米花任由我独自享用…其实一个人看电影也是一种新鲜的享受。

看完电影,独自往地铁站慢步。走进地铁站,突然想上厕所。正朝着厕所的方向走去,无意间看见地铁站入口处的两个人。一男一女,很开心很投入地在聊天。乍看之下觉得很熟悉,仔细再看,才看清楚他们是谁。

男的是义荣。女的,是之前说要回家照顾婆婆的Sarah。虽然他们和我有一段距离,但我还是可以清楚地看见他们。

他们当然没看到我,继续开开心心地边聊天边走着。

为什么?Sarah不是说得回家照顾婆婆吗?那怎么可能会有时间和义荣约会?

她是不是为了要抛弃我,和义荣约会,所以编织谎言,这样我就不会怪她?我认识的Sarah,是不会有意欺骗我的。她这样做,真的让我很震惊很失望。如果她要和义荣约会,为什么不可以坦白跟我说呢?

我在公司里最信任的人,竟然也会欺骗我。现在的心情,既愤怒,又伤心,也觉得好可怕。

28 comments:

Anonymous said...

When you have a gf/bf, normally they will be the top priority.

卫斯理 said...

被骗,尤其是被好朋友骗,滋味自然不好受。不过,换个角度想,Sarah会骗大头芬也是因为她不想大头芬觉得她重色轻友而冷落她吧。况且大头芬妳自己也觉得自己会重色轻友啊,就原谅Sarah吧。让她知道妳并不介意她和义荣约会而无法陪妳,她以后就不会再骗妳了。

Anonymous said...

若你真的信任一个人。即使,她背叛了你。你也会继续信任她。因为,在你的内心深处,你是真诚的信任她。不是吗?这应该是人与人之间的一种很强的信任吧。你认为呢?

Anonymous said...

she's probably worried about your reactions, since she's dating your friend. and since DTF is supposed to be her good friend in office, shouldn't DTF know her character better? perhaps she's feeling weird and shy..

Anonymous said...

我也是有自己一人去看电影的经验,当时很孤单,跟一大班的朋友去看电影时,没法好好欣赏电影,他们一直讲话和抢我爱吃的爆米花。。。
被朋友欺骗=无奈+生气

Anonymous said...

Poor dtf....

hmm...i think u should go and ask Sarah abt it...coz trust is very important between friends... Maybe this is a misunderstanding....However, in this society...u should be prepared to face all this. Jia You DTF!!! Dun be so upset le...

=P

Fridayrean said...

Hi DTf

if i were you too, i hope that sarah would be frank about it rather than spin up a lie. Is it true that it hard to find friends at work?

once betrayed by someone whom you trust in, i guess it hard to gain 100% trust on Sarah, i think you will soon built a protective wall for youself and less believe in Sarah or be more aware of her?

Anonymous said...

aiya dun sad la.my fren also like tat de...

jun1016 said...

我想人一谈恋爱就是很可怕了,什么都做的出。
不要说是撒谎了,就算是杀人也可以啦。
我想sarah一定多少有一点点在意大头芬和义荣的交情。
总希望自己才是priority吧。
不过有时候在谈恋爱的时候还是很需要朋友的,千万不要重色轻友到太过分了!

Anonymous said...

everybody....i love the story,if u guys love dis story too,pls go to jessbunny97.spaces.live.com to read my whole new story!!!thx muax@@@lurve ya!

Anonymous said...

hi guys...pls come to this blog " jessbunny97.spaces.live.com " to read a new story i'mgoing to publish at about decenber!!!thx muax

Anonymous said...

i lurve ur story...many ppl also "zhong se qing you" dont be sad

Anonymous said...

good story......; )
jessbunny97.spaces.live.com

Anonymous said...

Maybe Sarah is bit of shy to mention it to DTF as it might be their first date??..
this type of 'betrayal' is nothing lah, compare to some real incidents.

Ya, watching movie alone can be quite boring, but it let one really 'watch' and appreciate the movie more in-depth.

EDGE said...

希望大头芬能够理解Sarah哦....

Anonymous said...

u cannot expect ppl to spend all thier time on urself only mah.when u get into this type of situation,你就睁一只眼闭一只眼lor.but is normally hard to regain trust in a person who u lost trust in b4.cheer up lah!

lemontree said...

往好的一面想的话,也许他是怕伤害到你,可是没有想到,被发现时,其实伤害是更深的。

Anonymous said...

Maybe Sarah's jus trying not 2 hurt DTF so she lied 2 her. DTF should ask her if she lied n 4give her.

Anonymous said...

DTF should 4give Sarah.

Anonymous said...

我想人与人之间的信任来之不易。最近和一位旧同事蛮谈得来,我想感情也算不错吧。他是个男生(A)。对我来说他也只是朋友,一位谈得来的朋友。可是今天又有位同事(B)告诉我A其实不是个好人。B说A其实做过谢我意想不到的事,要我不要靠近他。我没谈过恋爱,我也不曾想过和B有任何超越朋友的关系。

我在想我要怎么做呢?

要相信A,离B远一点,还是给B the benefit of doubt 呢?我不晓得。我相信我该相信b,因为这是作为朋友最基本的信任。

我相信人与人之间相处,最基本的尊重是信任。我也相信若sarah说了谎,她也有她的苦衷吧。如果你在意,你就该向她问清楚。说谎始终是错的,可是我想也该听听谎言存在的原因。

大头芬加油吧!被骗的滋味不好受。告诉sarah好吗?

Mrs Frog said...

DTF~

this is life.

sometimes things will never go your way but you must learn to be strong.

Sarah is a nice person and her reason for lying to you may be simply because she didn't want you to think that she is ditching you for a relationship.

Also meaning that you mean alot to her until she has to lie to you.

Don't hold anything against Sarah because of a a pure white lie she said.

muN-

Carrot said...

How come there is no updates yet???

Carrot said...

New posts!! i wanna see new posts!!

Anonymous said...

Hello Pei Fen,

Why no update for so long?

Anonymous said...

Pei Fen, pls update the story at your soonest.

I kind of feel upset/uneasy when I miss one epdisode.

Pls help...
Helpless...

Anonymous said...

Why no updates again?????

Anonymous said...

Why no update????

Anonymous said...

peifen,
very long nvr update liao leh!!!