Wednesday, October 24, 2007

10月24日,阴天 ,心情:好开心

大奶彬和天才庆真的和好如初了。嘿嘿,我的功劳可不小!Mmm…我喜欢想像自己是一个从天堂被派下凡的天使,藏起翅膀和白色的长裙,乔装成凡人在世间散播温情。哈哈。大头芬,你真无聊。

我打电话问大奶彬他们复合的过程。

彬:“哦…也没有很精彩啦!我拿出手机送给他,他很意外,也很开心,拿出手机兴奋地开始研究怎么使用。研究到一半,他不小心把餐桌上的刀叉弄掉了,我们同一时间弯下身要把刀叉拾起,却因此而撞到头。我们彼此看了一眼,开始大笑,就这样,我们之间的尴尬都消失了咯。”

芬:“嘻嘻。So sweet。那之后呢?你们去了哪里?做了些什么?”

彬:“Huh。没有啦。之后就一起去逛街走走,没什么了。”

大奶彬是这么说的。可是,后来我又问了天才庆,才知道他们和好的过程没大奶彬说得那么简单!

庆:“晓芬,谢谢你。”

芬:“哎呀。都那么多年的好朋友了,还客气什么。”

庆:“其实,那天我大概猜到你不是一个人约我吃饭。”

芬:“哦?原来你已经怀疑了?”

庆:“你都说了,那么多年的好朋友,我怎么会不知道。”

芬:“我是因为担心你们啊。自从你出院,都没和大奶彬联络。她也不敢主动找你谈。我不想看到你们因为一次意外而放弃珍贵的感情。”

庆:“说真的,如果不是你的帮忙,我也许会放弃。”

听到天才庆这句话,我非常震惊,一时说不出话。

庆:“你一定觉得很惊讶吧。可能我真的累了。这么多年的感情,经历了那么多,惠彬还是对我有怨言。我真的已经尽全力去让她幸福。可是,她还是不满意。我曾经想过,自己也许不是最适合她的人。”

芬:“你不要这么想。惠彬比较冲动,有时说话没经过大脑,她说的话,听了就算了。”

庆:“如果只是一两次,我当然不在乎。可是,她几乎每天都会批评我,说我不够浪漫,不够体贴,不够情趣。有时,我真的觉得自己很烂。”

庆:“不瞒你说,我在宿舍认识了一个女生,我们有一阵子很谈得来。她也曾经向我表示喜欢我,虽然我告诉她,我已经有了女朋友,但她还是坚持要和我来往。”

芬:“是不是那个你在医院时,来探望你的女孩?”

天才庆点了点头。

庆:“她真的是一个很温柔、天真、善良的好女孩。我…不只一次想为了她,和惠彬分手。”

芬:“那…你为什么没这么做?”

庆:“我也不知道。可能是因为我不肯定自己是否已经不爱惠彬了。”

芬:“惠彬知道吗?”

庆:“那天晚上吃了晚餐,我送她回家时,在她家楼下把整件是告诉了她。”

芬:“她一定很激动。”

庆:“她并没有大喊大叫,只是静静地流泪。她说,早就怀疑我喜欢上别人,但不敢当面问个究竟。她承认自己不是一个理想的情人,但她说,她真的很爱我,如果我真的爱上那个女孩,她愿意退出。”

大奶彬会说出这番话,让我很惊讶。我以为如果她和天才庆之间出现第三者,她一定会任性地坚持要和那个女孩谈判,或者野蛮地打骂天才庆。没想到她竟然会勇敢承认自己的缺点,还愿意成全。

庆:“当她说愿意退出时,我被一种难以形容的感觉征服,心里突然非常肯定,自己不能失去她。我紧紧抱着她,一起哭了。”

几经波折,相信天才庆和大奶彬的感情从此将更稳定吧。

37 comments:

卫斯理 said...

情侣之间的沟通是很重要的,不然彼此猜忌,互相隐瞒,只会让感情变质。希望大奶彬和天才庆以后能坦诚的面对彼此,好好沟通。只要双方相爱,珍惜对方,一定能克服所有的问题的。

Tai Yew Mun said...

awwww....
so touching...

Eunice Ng said...

Very touching. I almost wanted to cry! But I feel happy when I heard that your 2 best friends were together again!

Now then i realise, it's only when you lose, then you learn to cherish.

isnt it?

((:

Anonymous said...

不知道为什么,就是很喜欢这篇……特别是后半段……
佩芬加油!

EDGE said...

我觉得天才庆是真的很爱大奶彬,对于他们之间的感情,真的好羡慕。。。希望他们会永远在一起~~~至于大头芬,希望你的“他”能够知道你的用心哦。。。我相信。。。他一定也知道吧~~~
祝福你们哦。。。

Anonymous said...

大头芬,大奶彬和天才庆都和好如初了,那你和Ah Toot呢!!Ah Toot几时会来,好久没有他的消息了!!

Ah Toot如果会来不及告诉大头芬,让她有个惊喜那有多好噢!!!!


~凯媛~

Anonymous said...

Oh so sweet.. when reading feel like crying..
DNB has grown up.
Hope you all can faster get married...:)
Jia you to all

Anonymous said...

So touching until it make me cry!!

Hope that tnb can really cherish their relationship since tcq is such a good man. So truthful and love her deep deep.

Ai yah, cannot really find such person in reality man. What a waste!!

Jia you! Peifen.....

Hope to hear more good news for dtf and ah toot also.

Anonymous said...

只有 "坦承",一对恋人的感情才会持久...

差一点儿就以为 DNB & TCQ 就这样分手了...

有时在想, 一段"没有付出,只有收到"的感情, 是不是真的要等到出现第三者才会有转机呢?

唉... 真烦啊...

Anonymous said...

好感动。。 差点哭了。。

congrats to them, started to know who they love and cherish the love ones fr now onwards... thanks to dtf... lol...

dtf oso muz jia you in finding her love one... :P

Anonymous said...

so sweet... i can imagine the touching scene when DNB and TCQ hug together...

when is your turn, DTF?

Neko said...

很感动~~~我自认我是属于大奶彬哪一类型的女生。。所以,可想而知,我的男朋友应该也有着天才庆一样的痛苦。。看到他们最终还是能在一起,真得很感动。。
他们的感情问题都解决了。。那么dtf跟ah toot之间是不是应该做出些决定或举动呢?

Anonymous said...

DTF,

I also hv this experience when I was at the age of 24.

Tat time I was alreadi wif my boyfren of 4 yrs. But later I found out we r not so compatible. I got to know one guy fm my workplace & found that in terms of age (older than me by 4 yrs)and hobbies. I started to go out wif him. Tat time, my boyfren works shift & there was once, he caught us going out together......

After a difficult struggle, I convinced myself tat it is not worth to give up a 4 yrs relationship....

Now I'm happlily married to him & we alreadi had 2 lovable boys. Till date, we hv been together for 15 yrs.

Hope things work out well for Tian Cai Qing & Hui Bing.

Good luck.
Regina

*pH said...

So touching! I teared when I read tt ='(


Jiayou DTF!

Anonymous said...

ohh.. so sweet.. but then,, hui bing say this kind really very gan dong leh!! haha!

Anonymous said...

一直都有阅读这个blog,但是从来没留言。。
但是读到这个entry时,觉得很感动。。
所以就留言了。。
爱情长跑并不容易,能够找到自己心爱的人,就应该好好去珍惜,好好去爱她。。
爱一个人不一定要拥有,但拥有一个人就一定要好好的去爱她。。

希望大奶彬这次真的学会好好去珍惜天才庆吧!

eileen said...

Very touching..and very happy that they were together again..very happy for them...(=

Anonymous said...

哈哈~~看来天才庆是真的很喜欢大奶彬哦~~!
但。。。。。
大头芬和ah toot呢。。。?







大头芬的粉丝。。。

ahdee said...

好感动喔!真高兴他们俩和好了。干得好!!

Anonymous said...

i think dnb must b more mature
Hwever tcq already too nice to her
mayb she don knw to treasure....

Pingping said...

So sweet! (:

祝福他们可以永远在一起! ^^

Anonymous said...

enjoy the story alot.... hope the story can broadcast everyday....

26th October 2007

Anonymous said...

Great!!!! Feel so happy for them. I think now its time for DTF to settle her thing with Ah toot.. haha

Anonymous said...

虽然天才庆不是一个浪漫的男生, 可是看起来大奶彬是个浪漫的女生哦。。。

在经历过这些风风雨雨, 相信他们两个会很幸福的在一起了吧。

身边的好朋友已经经过了那么多波折, 又重新在一起了。 大头芬不可以“输”给天才庆&大奶彬哦。 要努力&勇敢的闯前面的所有难关!!! 相信在闯完前面的所有难关后, 幸福的日子就会等着你的。 加油哦!!!

Anonymous said...

I can fully empathize with da nai bing. How heartbroken she must have been when she volunteered to back out of their relationship! My heartstrings were strung and my tears were welling in my eyes when I was reading this part. I fully agree that one should just let go instead of clinging on to it. But, I am so happy that they still feel for each other and did not break up.

Anonymous said...

真的很羨慕大奶彬..

Anonymous said...

sometimes we tend to lose our direction in life, to the extent that we forgot why we like our other half, and how impt they ae to us.
but i guess, the impt thing is to always find our way back to love.
i'm so glad that cherish each other :)
thanks for the wonderful entry

Anonymous said...

Im glad that their r/s get back again.. They finally knw they still love each other.. Some couples dun even knw they love each other or is it becoming a habit..

Anonymous said...

dtf, it's really touching but r they really togehter again. it's a waste if they really braek off... hope they r togehter forever n ever.. jia you dtf

Anonymous said...

I hope you can upload the podcast faster.. Coz i went for camps and have been missing a lot of episodes.. =(

Anonymous said...

must jia you 4 urself 222!!!!

Anonymous said...

yah, we have treasure what we have now, once u miss/lost it, there nothing we can do

sasalito

Anonymous said...

佩芬,
为什么电台跟比这里快一些些的?
不过这一篇我刚好错过了。
没想到大奶彬会说出这种话,我看了有点惊讶。
他是爱天才庆的,只是用错了方式对他。也许他一直以来已经习惯了这样对天才庆。
大奶彬你是时候改掉以前的坏习惯了,总不能够一直让天才庆一直的迁就你吧?!
天才庆,大奶彬你们要加油哦!
大头芬你也要好好的加油哦。
听说Ah Toot年底就会回来了!
要勇敢的跟他表白哦!



Devil_Aki

Anonymous said...

Hi Da Tou Fen,

This story is super touching... Nearly cried lo.

Glad that they are together in the end. It will be such a waste should they decide to break up after so many years of love for each other.

A relationship which has been through so much ups and downs will be that much stronger in the end.

Jia You!

PF, story line is very good. =)

Anonymous said...

It is only when u lose, then u noe wat 2 cherish. Anyway, DTF JIA YOU!

Anonymous said...

miss datou fen again!why always so late come back!anyone tell me the story,very confuse i see

Anonymous said...

anyone tell me story,i miss tyhe story again!