Saturday, January 27, 2007

2007年1月26日

这两天,我的心情很坏。因为和Ah Toot吵了架之后,我们到今天还没说到半句话。以前,我们还是朋友的时候,都没有吵过架,更不用说冷战了,但现在,我们竟然闹到这个地步。

休息时间,美云问我要不要一起去食堂吃东西,我说没味口,不想去。美云察觉到我心情不好,也不再多问,只是告诉我如果想吃什么,可以打电话跟她说,她帮我买。美云离开后,大奶彬走了过来。她也问我要不要去食堂吃东西。我被问得有点不耐烦了,语气有点烦躁地说:“都说不要吃了!我不饿,只想待在课室。”

大奶彬看见我心情那么糟,很担心,便在我身边坐了下来,等到班上的同学都离开课室后,才轻声问我,“喂,你怎么啦?从来都没看过你心情坏到这个样子。”

听见大奶彬关心的语气,我的心情也好了一些。可能是太感动了,有一种想哭的冲动。天啊,怎么一开始谈恋爱,我就变成了爱哭鬼?

芬:“我和Ah Toot到现在还是没有说话。”

彬:“什么?都已经两天了,你们还在冷战?为什么不好好谈一谈?”

芬:“我不知道该怎么向他开口。”

彬:“嗯…SMS他?”

听了大奶彬的意见,我想了想,说:“万一他不回我的SMS,那怎么办?”

彬:“哎哟,你想那么多干嘛?你们两个那么倔强,如果没人采取主动,那可能永远都不用说话了!”

芬:“为什么一定是我要采取主动呢。”我有点不服气。

彬:“唉。有时候,两个人在一起,必须互相忍让,不能那么计较。喜欢一个人,偶尔是要放下自尊心的。”

芬:“你和天才庆吵架,也是你先开口道歉的吗?”

彬:“有时候是我,有时候是他咯。如果是我不对,我就会主动认错。如果是他不对,他就会想办法向我道歉。”

芬:“哇。想不到你也会认错。”

彬:“喂,你这句话是什么意思嘛。我在你眼中真的那么任性吗?”
芬:“不是啦,只是比较少看到你这么成熟的一面。”

彬:“谈恋爱如果不成熟,就很难维持一段感情了。”

我真的很佩服大奶彬。原来在朋友面前嘻嘻哈哈,有时装傻大姐的她,面对爱情是那么成熟,那么懂事的。和她相比,我就显得幼稚任性多了。但,我们都还那么年轻,真的要为了爱情那么快长大吗?我做得到吗?

今天,放学后,我依然是一个人搭巴士回家,Ah Toot没有送我。已经是第三天独自一人搭车回家了。没有Ah Toot的陪伴,感觉有点寂寞,有点不太习惯。我是因为害怕寂寞才和Ah Toot在一起吗?我真的喜欢,真的爱他吗?哇。十多岁的我说爱一个人好像很奇怪。爱情,对我这个小女孩来说,负担太重,太严肃了。

回到家,我传了一个SMS给Ah Toot,约他明天下午3点在东海岸公园见面。不到5分钟,收到了他的答复。他只回答了一句“OK。”,也没问我为什么突然要见面,或继续讨论我们之间的问题。不知道他是否也认为我们比较适合做朋友?

45 comments:

ellison said...

haha...finally i the first to post my comment...jia you...dun give up...i will support u two man...i forward to listen to next mon wan...haha

Anonymous said...

From snoopy girl...

Hope DTF will talk things out with ah Toot... couples should have more communication, and don't keep things to themselves.. cos everyone grow up from different family and background... so we need to be more patient with each other...

when still normal frens, we won't keep any single mistakes to heart... however, when become couples, it's strange enough that we'll take every single detail to heart... and will also try to change him/her.

however, if the person can only be friend and not your bf/gf, then do let him go.. 勉强在一起是不会有幸福的.. just like my ex-bf and i, we decided to break off after seeing that we are not meant to be couple, but rather be friends only... and now, we are still friends.. although we can't go out together like last time, we still call each other once in a while..

so DTF, do talk things out with ah Toot... since both of u are first timer, you need to learn a lot of things... DaNaiBing is different, becos she has bf before Tian Cai Qing.. so she's more matured in handling love problems...

Gambatte, DTF....

Anonymous said...

我觉得你们两个可能做朋友比较适合。。因为你们两个没有谈过恋爱所以才会这样。。你们应该先try以下谈恋爱是这么谈。。也去想为什么人要有爱。。。所以我全年极小的人不要去谈恋爱。。到20岁才去谈来爱。。。所以像你这样的年林,因该先去向有了男朋友该这么去爱他,珍惜他。。。

辛福哦!

Anonymous said...

halloz :P

it's good to sort things out between both parties to see how to get things ironed out smoothly.

i personally think that to maintain a relationship,it requires some give & take from both sides lor..

hopefully things can work out between ah toot and da tou fen...

or should things reach the point for both sides to temporarily go seperate ways (touch wood,pls don't happen)...do it in a amicable way since both sides are still classmates and can get kind of paisei when they still have to bump into one another in school..

Anonymous said...

Ah toot!! faster buy for her something to eat, i guess DTF must be becoz of u dont goto canteen eat something. Get something for her to eat, she will touch. Must be gentalment.
-----------------------
DTF: If u have to many if in ur mind will make urself even more nagetive thinking.

As i say before must give n take.

It not worth that, becoz of not suitable together then end ur friendship. Even u and other ppl as a friend one day sure have arguement de. Coz we human always think differently, coz we make by god differently.

Take care

Frm Bernard

Anonymous said...

why ah tood so easy jealous?? hmm..maybe partially is dtf faults too! but couple will qurral more or less..if break up after qurral..means there will be no couple anymore as all couples will qurral mah..SO DUN BREAK!!JIA YOU!! =)

Anonymous said...

guys normally dun lik girls to keep mention about a guy de mah..i used to have friends as couple..than the gf's ex bf called her everynight and therefore become closer..than the gf will alwaya talk about the ex bf to the present bf..than the guys got so insecure loh...i guess kept mentioning about the same old guys..will effect de loh..=)

and..i think they should keep going bah...it isn't easy for 2 of them to come tgt..the song "liang shan bo ye zhu li ye" i believe ther are many people out there lik each other..but both party also dun dare to confess so resulted in unable to get tgt..hmmm so...a rare chance bah...=)muz cherish worX!=)

secondary school days are days filled with lotsa fun in school uniform and..friends around gossiping and stuff..haiyaa miss those day..hmmm...readin this blog juz make me think back about my days back in sec sch...

da tou fen jia you!!ah toot jia you!!everyone jia you!=)

Anonymous said...

彬say one very right..两个人在一起,必须互相忍让,不能那么计较。 if don't 忍让,sure got problem one..
guys' first relationship usually sure bit possessive..because scared of losing the girl..
from the possessiveness comes the jealousness..
then the guy becomes like a girl, very xiao qi..that's why the girl must mature faster and understand this situation..then can last longer like what彬 say..

Anonymous said...

大头芬就原谅AHtoot吧。。。 ah toot 都那么toot 了。。。好不容易交到女朋友。。。吃醋也是应该的。。。因为ahtoot没有吃过醋。。。

Anonymous said...

Crazy Horse

Read the news reports about Crazy Horse. There has been a last minute rush for tickets to this show.

Mr Li Ao once said that Singaporeans are stupid. I wonder what will he and his supporters said this time.

They would probably say ‘there you are, we warned you’. They would also say that Singaporeans are ‘Jian Gu Tou’.

When the thing is around, they don’t treasure it. They only show their panic when they realize that they are going to lose it.

Anonymous said...

Lebanon Government vs Hezbollah

Read the news reports about Lebanon recently.

There have been so much trouble because of the government is weak and useless! It is a ‘do nothing’ (CBL) government! A resolute, stout-hearted, subtle and really firm government will not be beset with problems! This is the consequence of not letting the evildoers running riot in broad daylights!

Mr Li Ao once said that Singaporeans are stupid. I wonder what will he and his supporters said this time.

They would probably say ‘there you are, we warned you’.

There is still a chance for Lebanon. It depends on what course of action taken by its government. If these sorts of things were to happen in Singapore, Singapore would hardly have a chance of surviving! If the Lebanese government could quell the disturbances in Beirut, the next step to be taken would be the securing of the capital and its surrounding areas.

Anonymous said...

dont break up

Anonymous said...

I advise you two more suitable be good " NORMAL" FRIEND !!!

Anonymous said...

break up .

Linda Ko said...

Actually, I think that Fen and Toot are too young to be together. They are only 15? They still cannot dunno what exactly is like or love in a bgr. They might be able to talk to each other about all sorts of stuff, but the spark might or might not be there. Yes, jealousy in small doses are acceptable, even welcome by the boy or gal as it shows that the other loves you enough to be jealous. First Fen must know what is going on in her own heart, she must know if she like Toot as a friend or as a boyfriend?

bittergourd said...

DTF:

Somehow since you started dating, you seem to be very unhappy, and no longer have much fun encounters with Ah Toot. Previously, both of you have so much to talk about, so giam with each other. However now, it seems that both of you are really not compatible. Haven't even hold hands or have pleasant surprises and both of you quarrel over a male classmate.

If both of you really care about one another, then you might not have quarrelled and gave each other cold treatment for 2-3 days. Well, if you are really not compatible then might as well be friends, as it is better to be friends than to avoid one another in future. Hope that whatever happens, you will not be too upset as in life there are other better things than having boyfriends and girlfriends at an early age.

Peifen,

Seems to me the story will end up DTF and Ah toot becoming friends rather than lovers. Since the start of the year, the entries are all regarding DTF's friends. Now Ah toot and datoufen seem so distant. To me, I will suggest letting them be friends and continue their fun and amazing encounters. Anyway, it is still up to you to decide in the end. Jia You. (PS: You really look compatible with the guy in the Channel U show, “简单就是美”)

Anonymous said...

如 果 我 是 佩 芬, 我 会 干 脆 跟Ah Toot 分 了, 并 去 跟 伟 胜 做 男 女 朋 友, 让Ah Toot 吃 醋, 让 他 后 悔 和 我 冷 战. 而 且 伟 胜 也 比 较 friendly,don't it?

Anonymous said...

don break up

Anonymous said...

i dun think da tou fen shud break up wi ah toot. couples will alwaes have problems de lar... just try 2 solve it... if they break up just becoz they can't handle a quarrel, it sounds a bit ridiculous. coz couples alwaes have fights de.

Anonymous said...

da tou fen shudn't break up wif ah toot. they've been through so much. btw, da tou fen don't really know 伟 胜 veri well. so i think its better tt they r 2gether.

Anonymous said...

感情嘛!就是这样的,以前我的女朋友也跟我说她和她的男性友人。我啊,就忍着,因为男朋友就是应该迁就女朋友的嘛!Ah Toot应该反醒哦!祝大头芬和Ah Toot 永远幸福!!^^

Evelyn Soo said...

ah toot shld be more mature ma... he's 2 yrs older than dtf... anyways... if da nai ping and tian cai qing can stay together, ah toot and da tou fen can... its not hard... just need both of them to be more open to each other and more frank....

hope ah toot and da tou fen can be like how they were in the past... haha

Anonymous said...

Well...I guess it's a good step that DTF took to have a good talk with AT at the beach. Communication is what that keeps relationships going.

Well, sometimes it's kinda frustrating too when girls are backed away when their bf turn jealous easily or when guys seems to give their gf more space and freedom by not questioning too much, the girls say that the guys don't bother. It's hard being a guy, trying to find that delicate balance btw what is and what is not.

Anonymous said...

I would say it's normal 4 couples 2 quarrel but try 2 figure whether DTF reali like Ah Toot more as a fren or as a lover... 2 me, they're @ an age when it's normal 2 start fallin in love... most impt is 2 figure wat their prob... I personali like e 2 of them tgt... they're compatible!! jia you every1!! =)

Anonymous said...

don break ya.. =]

Anonymous said...

aiyo,大头芬和 ah toot 怎么会搞到这样呢?爱情是需要彼此的信任才能长久的,希望ah toot 能够相信大头芬和位身相信大头芬和伟胜只是普通朋友,而不去想那么多啦!

meanwhile, 大头芬,cheer up okay! 你和ah toot 的冷战会很快的就结束了!smiles!

Anonymous said...

佩芬好```这是我第一次在英文网站里面申请到的博客```全部都是英文的```对我来说,文字是一个很大的挑战```在yes933的网页里```要阅读什么都要靠字典慢慢翻哦```好辛苦```不过我还是很积极地去找```很喜欢你们的节目```我每天做工都会在听```特别是心情不好的时候```很开心你们有这个《大头芬的世界》节目```作者写的都很现实```我朋友就曾就是《大》里面的女主角呢```

还有还有```我自己也有部落格哦```可惜视中文的```不知道你看得懂吗```(http://home.51.com/home.php?user=qwangzemingq)

Anonymous said...

对不起```刚才在(佩芬好```这是我第一次在英文网站里面申请到的“博客”```全部都是英文的```)里面写错字了```
正确的是:(佩芬好```这是我第一次在英文网站里面申请到的“部落格”```全部都是英文的```)
对不起```对不起```

Anonymous said...

两个人会走在一起就是有缘,有人说也说过情侣吵架会使对方更加了解对方,而且也会真加彼此的感情。我个人觉得这句话还蛮正确的,而且要维持一段感情是一件很不容易的事,两人一定要接受对方的优缺点否则很容易就会有摩擦。有什么天大的事,都应该好好的坐下谈,要不然就会失去一个美好的缘分。

在我18岁那年,我通过朋友认识了他,很快的我们就开始拍拖。那是我的初恋,转眼间我们在一起7年了,而在那7年里我和他一直都在吵架,那时我们一个星期才见一次面。他的脾气很坏,而我也是个很掘的人,所以我们连一点小事都可以吵。每次吵完架,我都会很难过甚至还会躲在背窝里哭。记得有一次,我们吵的很凶,那次过后我们就开始冷战,谁也不退让,这冷战为此了两个星期,那时我还以为我们就这样结束了。有一天突然收到他的SMS,约我出去见个面,我赴约了。见了面之后,
他向我道歉,我也原谅他了,毕竟对他还是有感情的。所以我们就约法三章,他得改掉他的坏脾气而我也改掉我那倔强的性格,就这样我们又在一起了。

Anonymous said...

DTF.. try to communicate with ah toot ba.. In a relationship, communication is veri important de.. talk things out with him.. who knows, you might gain something extra from the "little talk".. Jia you!!

Anonymous said...

tis my 1st time to blog... to me i think ah toot n da tou fen should let each other noe how they feel which is very impt... both of u haven try hard to maintain tis relation n really break up is not worth it... couple without communication wont succeed too. occasionally let each other noe how u treasure tis relation... hope both of u wont break up just bcz of tis reason...

Anonymous said...

Both of them shld have a good talk on this issue. IMO.. both of them shld be friend first. From there, slowly get to know each other more... steps by steps, dont rush into r/s too quickly.

Anonymous said...

From June..

DTF.. talk things out with ah toot.. listen to wad he has to sae and den understand why he said all those words in the past.. I do have a fren who also faces relationship problem.. Let's call her Y and the guy N..

Y and N are in a relationship for 2 yrs++ le.. Thru' out this 2 yrs plus, they have gone thru mani breaks and patches.. all these happen so mani times tat they and we, their frenz, have gone tired of counting how mani times they have break and patched. N is someone who is veri dominating and wants his gf to listen to everything he says.. as for Y, she is someone should we call , silly, stubborn, wilful yet cute.. Due to mani of times of miscommunication, they broke up.. But they still keep in contact, ending up with a shocking patch(we as frenz are shock).. But recently, due to a big fight, resulting in N slapping Y, they realli broke up..

DTF.. 1st love is a learning process for both you and Ah toot.. make full use of this learning process.. but if both of you think tat it's better for you both to stay as normal frenz, den dun force each other ok? Jia you!

oO-aMy-Oo said...

因为还年轻,我并不觉得你们应该谈恋爱。毕竟还不够成熟。

不过大头芬,好好的跟ah toot 聊聊。事情总会有解决的方法。

或许当朋友反而更好?身为学生,学业是最重要的。

Anonymous said...

i think da tou fen should ask ah toot to sit down n haf a chat to sort out the prob.

i had encounter this problem b4.

it happened with my 2 ex gf. she was only 15 when im 18 that time. as her thinking is not that matured enough and she keep telling me this guy yandao , tat guy yandao. it make mi so jealous at that time. and im at her side and y she dun sae about me. im her bf and she keep talking abt other guys !! i feel so hurt at that time bt i still continue to tolerate this situation. till 1 day , i broke up with her.

Few weeks after the break up, she ask me the qns :" why you broke up with me?? have i done anything wrong??"

i told her that i can't tolerate her behaviour as she keep saying the guys around her. she kept quiet and apologise to me.. bt its too late to apologise. iknow that i am also the one in fault that i din clarify to her that she was wrong and end up the relationship breakdown.

Anonymous said...

朋友与情人的差别之在一线之间,只要不小心走过就是情侣只要有一方面认错事情就能化解虽然单身比较自由但是两个人地感动大国天空。不要太迟说对不起要不然就后悔了。

Anonymous said...

Saturday, January 27, 2007
2007年1月26日

这两天,我的心情很坏。因为和Ah Toot吵了架之后,我们到今天还没说到半句话。以前,我们还是朋友的时候,都没有吵过架,更不用说冷战了,但现在,我们竟然闹到这个地步。

休息时间,美云问我要不要一起去食堂吃东西,我说没味口,不想去。美云察觉到我心情不好,也不再多问,只是告诉我如果想吃什么,可以打电话跟她说,她帮我买。美云离开后,大奶彬走了过来。她也问我要不要去食堂吃东西。我被问得有点不耐烦了,语气有点烦躁地说:“都说不要吃了!我不饿,只想待在课室。”

大奶彬看见我心情那么糟,很担心,便在我身边坐了下来,等到班上的同学都离开课室后,才轻声问我,“喂,你怎么啦?从来都没看过你心情坏到这个样子。”

听见大奶彬关心的语气,我的心情也好了一些。可能是太感动了,有一种想哭的冲动。天啊,怎么一开始谈恋爱,我就变成了爱哭鬼?

芬:“我和Ah Toot到现在还是没有说话。”

彬:“什么?都已经两天了,你们还在冷战?为什么不好好谈一谈?”

芬:“我不知道该怎么向他开口。”

彬:“嗯…SMS他?”

听了大奶彬的意见,我想了想,说:“万一他不回我的SMS,那怎么办?”

彬:“哎哟,你想那么多干嘛?你们两个那么倔强,如果没人采取主动,那可能永远都不用说话了!”

芬:“为什么一定是我要采取主动呢。”我有点不服气。

彬:“唉。有时候,两个人在一起,必须互相忍让,不能那么计较。喜欢一个人,偶尔是要放下自尊心的。”

芬:“你和天才庆吵架,也是你先开口道歉的吗?”

彬:“有时候是我,有时候是他咯。如果是我不对,我就会主动认错。如果是他不对,他就会想办法向我道歉。”

芬:“哇。想不到你也会认错。”

彬:“喂,你这句话是什么意思嘛。我在你眼中真的那么任性吗?”
芬:“不是啦,只是比较少看到你这么成熟的一面。”

彬:“谈恋爱如果不成熟,就很难维持一段感情了。”

我真的很佩服大奶彬。原来在朋友面前嘻嘻哈哈,有时装傻大姐的她,面对爱情是那么成熟,那么懂事的。和她相比,我就显得幼稚任性多了。但,我们都还那么年轻,真的要为了爱情那么快长大吗?我做得到吗?

今天,放学后,我依然是一个人搭巴士回家,Ah Toot没有送我。已经是第三天独自一人搭车回家了。没有Ah Toot的陪伴,感觉有点寂寞,有点不太习惯。我是因为害怕寂寞才和Ah Toot在一起吗?我真的喜欢,真的爱他吗?哇。十多岁的我说爱一个人好像很奇怪。爱情,对我这个小女孩来说,负担太重,太严肃了。

回到家,我传了一个SMS给Ah Toot,约他明天下午3点在东海岸公园见面。不到5分钟,收到了他的答复。他只回答了一句“OK。”,也没问我为什么突然要见面,或继续讨论我们之间的问题。不知道他是否也认为我们比较适合做朋友?

Jacky said...

Peifen, wat is this? i cant undstd chinese...

Anonymous said...

From : 自由人....

我认为“DTF"应该以反方向思考来衡量你们之间的事情。能在一起真的是一种"缘分"。试想想 在这个地球圈里面,有多少亿万个人。。在这多少亿万里面又有多少万千个种族。。又在想象在多少千百个国家你们才能相遇,这就是“缘" 如果不是真的煤油感情又或者是有什么特殊理由。。。就千万不要把“分手" 或者 "做回朋友"挂在嘴边吧。。。

Anonymous said...

hi there, i think DTF and Ah toot shld give each other a chance to be together again. after all this is a small mis-understanding... i believe chances are very important in relationship. in addition, if both are open with each other the more thay shld knw each other cause now they will learn to take a step ahead to think and also to be more open to each other... but if the story said that both break up and whether they can be friend again i think cant cause once wat had moved ahead cannot be crossed back~ the line is already drawn... so ya this is wat my conclusion...be together cause it is true that friendship is harder to find than BGR...but it is even tougher to find someone which u really love...

Anonymous said...

Hi Da tou fen...
So fast...the relationship going to end??nonono!not so fast...
both ah Toot and da tou fen so difficult then become couple...now consider to whether wanna remain as frens???

Actually sometimes, from frens to couple, it will have a big problem, communication barrier... as the gap and changes will cause couples to have time to need to adopt to this relation changes..but i hope Ah toot and da tou fen will be together..maybe can talk things out lor..cos whenever couple had cold war is due to misunderstanding and lack of communication...i really hope this relationship will last longer la...

SaSa said...

我觉得,大头芬应该想清楚,他到底对她的另一半有多少的爱。如果经过了这段时间,她对他缠身了感情,就不应该轻易的放开那段感情。

我尽力过大头芬的这个困境,做了和大头芬一样的决定,后来才发现对我最好的还是他。可是后悔已经来不及了。

往往,当你和那个人越熟, 和他做过越多的东西,经历过越多的波折,你会越难面对他。往往分手后,很多时候已经和之前做朋友的时候的感觉不一样了,会有一丝的尴尬。

其实大头芬和阿toot只见的真挚是可以好好谈的,是可以解决的。彼此退一步,就没事了。relationship is all about communication.

阿toot会那么生气也是因为他太喜欢大头芬嘛,如果他不爱大头芬,他为何又生气呢?你说是吗?

Anonymous said...

Hi, only started listening to Da Tou Fen De Shi Jie recently as I am doing a one year course at NIE while waiting to go to class.

I must say it is really addictive meaning I look forward to listening to the next episode. It is also nostalgic, reminds you of your own adolescent days and I think it triggers your thoughts and reflections. I wish many of my future students will be this matured and think before speak or do... I guess it would help to a great extent in my future teaching career, shd be able to put myself in the student's shoes and look at things at their angle...

Keep it up Peifen!
Cheers

J.me Ko said...

sometimes is not e matter who say sorry 1st... is weather u like him or not... if u both are really loving each other.. i think u 2 sld really sit down n talk.. maybe DTF can say sorry 1st? hahaha

Anonymous said...

偶只有一句话。。。Ah Toot和大头芬还是分手吧。。。