Monday, April 02, 2007

星期一,晴天

神秘客已经好多天没有写卡片给我了。以前差不多两天一次的问候,自从那次我爽约之后,就再也没出现在我的宿舍门外了。我开始想念那种收到卡片的惊喜。唉。看来,我永远都不会知道神秘客的真实身份吧。

昨晚,天才庆又SMS我,问我知不知道大奶彬最近在忙什么。他说昨天打了两次电话,传了十多则简讯给她,都没有回应。天才庆开始担心,大奶彬会不会是生病了,还是把手机弄丢了。我跟天才庆说不必担心,昨天下午我刚看见大奶彬,她看起来没事,可能是因为很快要交一份重要的报告,所以没时间回天才庆的简讯和电话。天才庆似乎有点不耐烦了,开始向我发牢骚,说大奶彬最近对他特别冷漠,好像是有意避开他。他说,就算功课再忙,也不可能忙到没时间跟男朋友说两句话吧。可怜的天才庆怕大奶彬生气,所以只敢跟我说这些话,也不敢直接向大奶彬表示自己内心的不满。

我也不知道该怎么安慰天才庆,只好一直劝他给大奶彬多一点时间,再过几天,等大奶彬的功课没那么忙的时候,就会有时间和他聊天了。

还以为天才庆会像平常一样无奈地接受我的建议,没想到他竟然打电话给我,问的第一句话就是:“惠彬是不是有要好的男性朋友?”

我被他的问题吓呆了,一时不知道该怎么回答。难道他已经知道大奶彬和猪头的事?他怎么会知道呢?不可能。他一定只是怀疑而已。为了不要把事情闹大,我决定说谎。我告诉天才庆,“大奶彬没有和其他男生要好,她真的只是功课忙而已。”

可以感觉到,天才庆非常非常心烦,也很苦恼。他听了我的话,开始有点内疚,自责地问我,“你会不会觉得我是一个很失败,很烂的男朋友?”

“当然不是啦!你想太多了啦。大奶彬以前那么多人追,最终还是选择了你,就证明你是一个难得的好好男生啊。大奶彬也一定会好好珍惜你的。”

“真的吗?希望惠彬真的是这么想。”

听见天才庆的无奈和无助,我也很不好受。可是,我真的不知道要怎样让他心情好一点。

“晓芬,你现在忙吗?陪我聊一聊天,可以吗?”

天才庆从来没这样请求我陪他聊天。他一定很寂寞,很需要一个朋友。
于是,我开始向他叙述一些在宿舍里发生的事情,开始告诉他学校生活的大小事件。为了不要让他胡思乱想,我尽量避免提到大奶彬。后来,我们也聊到过去,一起回忆中学时期的日子。谈了3个多小时,天才庆的心情明显地好多了。

“晓芬,谢谢你。如果不是你陪我,我想我一定会发疯。”

“都那么多年的朋友了,不必客气啦。”

“好吧。我要去睡了。改天再聊。”

“OK。晚安。”

昨天晚上,我做了一个怪梦。梦里,我回到好多年前,一个难忘的下午,在巴士车上,天才庆紧抓着我的手把我拉下车的那一刻。

23 comments:

Anonymous said...

I just read from the first post to this.. haha.. took so long.. nice story~ ^^ good job~!

hope I get the first post.. =P
-yureii

Anonymous said...

oh man! i like ah toot better!

Anonymous said...

getalife,

seem tat chi chong is super nice i also like a guy who can always crack jokes n make mi laugh. i tink peifen choose chi chong beter. think its time for both of them move on. will wait till dtf get marry so yearn to see the story reach tat part.

Anonymous said...

I also miss e story cos working but will definately listen if i'm in office or i remember :p Heard there's this webpage so come online to read. Wah, i prefer listening manz.. Read until eyes also blur liaoz. Anyway, I finally got e part on how dtf & toot bcum couple and how they broke up. I was puzzled for quite some time. Haha.

Anonymous said...

but how come so fast reach U life liaoz. I tot i miss a lot of story but end up after CNY they suddenly 'promoted' 2 U liao. haha. anyway, looking forward to the next post. gambatte...

Anonymous said...

"唯一让我感觉真实的,是天才庆紧抓住我的手的时候。

因为,那一刻,我竟然能在喧闹声中听见自己的心跳."

难道大头芬对天才庆还有感觉?

bittergourd said...

DTF:

Seems like the incident 5 years ago is very memorable to you. Indeed, we sometimes dream of past incidents and this reminds us of the incident all of a sudden. I guess the long conversation between TCQ and you brought about the dream.

Suddenly, TCQ, DNB and you are so moody, made me wonder how long this will stay? Hope to see a happier DTF soon.

Peifen:

This entry is so 伤感,especially when poor TCQ has to request for DTF to talk to him. He must be very lonely and moody. The background music is really soothing and its usage is very apt in this entry.During these few weeks, the three main characters are so involved in their relationship matters, DNB and TCQ, DTF with Ah toot, Zhicong and the mystery guy. Is the dream some form of hint that DTF still has some admiration for TCQ or merely a fond memory she has? I will continue to listen to find out the answer. Jia you!

milkinheavenismyfav said...

i always catch the live programme on 93.3 n wil also come here to read.in case i miss out any part.anyway ur story is real gd and it allows me to relate well.U have been a great DJ and story teller too.don't stop writing alright~

Anonymous said...

Must take care for " Your Friendship" loh.... DTF
Jia You Ba....
Everyone

Anonymous said...

天才庆终于感觉到DNB 态度有异样了... 有的时候, 两个人分开太久,感情很难维持的...

我也曾经试过这样...第三者即使没有介入,感情也会转淡的...两个人在一起空间太大,也不是件好事的...

不知道天才庆几时当完兵?... 如果 DNB 真的变心,天才庆不知道会怎样... 好可怜哦...

(<") Elaine Ng (">)

Xavi said...

i wonder hw long will DNB take to sort out this thinking.. don't wish to see this going on between she and TCQ for so long. :(

however i do wish DNB to be happy n stay with the person she like be it TCQ or zhu tou.. but i oso dun wish to see TCQ sad sia..

原天下有情人终成全属

Anonymous said...

wah... dtf..
ni xi huan hen duo ren hor...

Anonymous said...

日有所思,夜有所梦。。。大头芬,你竟然梦到天才庆握你的手?天啊!还以为你喜欢Ah Toot或志聪一点点。。。潜意识内,你不是想代替大奶彬吧?。。。。。。

可能大头芬梦到天才庆是因为当在无助的意识下,她企盼着一个强壮果断的人来帮她,而天才庆曾给过她这样的感觉。在昨晚投入于天才庆的苦恼无助之下,大头芬释放了这样的梦意识。

加油哦,佩芬!

Anonymous said...

Sometimes i just find it weird, as in gf and bf talking on a phone, there seems to be nothing much to talk about, whereas when it is just a normal guy and gal talking on the phone, there seems to have so much to talk abt.

Is it true that when a guy and a gal becomes bf & gf, there dont seems to be much to talk abt or should i say, is there really so much to talk?
Is it better off for a guy and gal to remain as frenze rather then getting into a relationship?

Rice said...

有很多事,我们也会像大头芬一样,免领着这一类型的矛盾抉择。应不应该跟天才庆江关于大奶彬的事?讲了会有什么后果?如果讲了后,天才庆一时想不开,该怎么办?不讲是否对不起天才庆?但讲了由是否对不起大奶彬?讲了,可能会导致大家都没朋友做。不讲又会不吐不快,因为很看不顺眼。

世界就是如此矛盾……该如何做抉择?大头芬真得要想清楚了。

Symphony of Love said...

Great post. Sometimes at night, I wish I have someone to talk to too; especially when I am missing someone so badly. The situation of TCQ reminds me a little of myself at this moment.

Anonymous said...

i reli lk this ending...pei fen u r great ! =D

Anonymous said...

是咯。。。有时我也觉得做男女朋友反而更不容易把一些事讲出来,因为怕说错什么惹她生气,或帕说了不该说的让她难过。。。

跟朋友聊就好多了,真的可以无所不谈,也不必想这么多。

我想这次大头芬对天才庆呢。。。毕竟她真的有喜欢过天才庆啊,听他把自己讲得自卑,不管是好朋友,男朋友,都会为他感到心疼吧。。。

希望能快点知道大奶彬和天才庆最后会怎样。

~BD

木杉 said...

佩芬:
你诉说故事的技巧越来越好了-- 文末那一段,简直是诗了。=))

加油!加油!

Anonymous said...

oops,
same wit my friend...--yann

she just boring to date with a guy...
she though she so young must be admire by many guys, eventhough in plaza and known some guys and be friends like that,
so cool^_^

but she so lonely coz can not find the true love,
always play her love in something useless...

ho??

Anonymous said...

this is the first time i read i like the story

Anonymous said...

hihi...very nice!jiayou!

Anonymous said...

yar hor
dtf once like tian cai qing leh
maybe...