Wednesday, April 04, 2007

星期三,阴晴不定

今天,下课后,感觉有点累,可能是因为下午的太阳太猛烈了,晒到我受不了吧。决定回宿舍睡个午觉。

回到宿舍,在房间门外,碰见邻居蕙玲。她今天没课,正要到宿舍食堂买午餐,问我要不要一起去吃饭。

被她这么一问,我才想起从早上到现在还没吃到东西。难怪那么累。我真是糊涂。于是,我和蕙玲一起到食堂吃午餐。

我们边吃边聊。聊到了Sammie,我犹豫了一下,但还是决定直接问蕙玲。蕙玲是我的好朋友,应该不会对我隐瞒什么。

“蕙玲,最近Sammie是不是对我有什么误会?”

蕙玲听到我的疑问,似乎很惊讶。她睁大双眼看着我,但没有说话。

“喂。你干嘛看着我发愣?”

“你真的不知道?”

“我应该知道什么?”

看得出蕙玲有点不愿意说。“我…不知道能不能说。”

“你是我在大学的少数要好朋友,有什么关于我的事,为什么不能告诉我?”我开始好奇,心急,所以语气有点像在盘问蕙玲。她又沉默了一下,终于吞吞吐吐地开口。

“Sammie 认为,你出卖了她。”

“什么??我几时出卖她?”

“她…一直以来都很喜欢俊辉…可是,俊辉喜欢的,不是她,而是你。”

蕙玲继续告诉我,Sammie最近从Ah Toot那边得知我和Ah Toot已经是多年的男女朋友,Ah Toot还亲口对Sammie说很爱我。

我听了蕙玲的解释,顿时间脑子里一片空白。什么?搞什么???蕙玲口中说的俊辉,就是我认识的Ah Toot,对吗?那,那为什么会,会这样呢?

蕙玲说完,我们沉默了好久。

“喂。你还好吧?对不起,我不应该说的。可是。你,Sammie,都是我的好朋友。我不想看见你们为了一个男生而变成仇人。”

可怜的蕙玲,夹在我和Sammie之间,一定不好受。

“你没错,不必道歉。谢谢你把真相告诉我。”

我已经决定,要尽快找个适当的机会和Ah Toot说个清楚。

39 comments:

Anonymous said...

hope that da tou fen will wan to stead with ah toot HE HE HE :)

Anonymous said...

dtf wants to talk to ah toot about what? Hopefully is not something bad that may dampen their relationship.

Anonymous said...

如果大头芬不爱Ah Toot, 她应该对他说明. 别让Ah Toot抱着希望等她.
若是爱他,就从这一克起,他们两都必须好好的相处,多了解彼此,别再三心二意了.
友情也好,爱情也罢,还是要分清楚的.
加油吧!

Anonymous said...

sigh... ahtoot must have been very unhappy ever since they broke up in secondary school...

dtf shld just give him a chance to love her... cos she love him just as much...

Anonymous said...

Poor ah toot..i tink he reali like dtf veri much..he's willin to wait for her so long..so touching!!

i tink dtf should be wif ah toot bah..they have been close to one another even aft e breakup..it's nt easy to remain as friend aft a breakup de..so i tink they still have feelin for 1 another lor..

if dtf reali like ah toot, should at least give Him a chance mah rather than keep Him waiting lah!

jiayou =)

Anonymous said...

Cool! I think its time that they get together, i guess stories are made more entertaining with an edge. love stories are always so touching, even though some might be cliche. haha

Anonymous said...

Ah Toot So 'Chang Ching"....
So Touch...DTF,If You Really Still Love Ah Toot..Please think About him Properly...If Not You'll Losing Him Again....
Must Take Care For You And Ah Toot's Relationship....

Take Care And Consider Properly:)
ok

Rice said...

感情这种东西就是说不清楚……

问一问ah toot到地和sammie说了些什么是个很好的决定。当面把要说得都说清楚。如果要给ah toot一个机会,也就一次过做出决定,不要拖泥带水了。如果觉得完全没可能和ah toot在一起,就不要让他继续得有假象。

Anonymous said...

yeah.. this is getting interesting.. have been looking forward to mon,wed n fri, ever since DTF starts... DTF rox!!! hahahaha.... i really hope she will be with ah toot...

Anonymous said...

感情的事从来都没有一个规则,没有所谓的应该或不应该。大头芬到底爱不爱Ah Toot,就要看她自己心理的怎么想。我看过一则很有意思的文章,里头有一句话:“不要吝啬讲出心理的话,因为生命就在那一瞬间“。

beesian said...

the story is getting more and more interesting!!=)

Anonymous said...

Ah Toot So 'Chang Ching"....
So Touch...DTF,If You Really Still Love Ah Toot..Please think About him Properly...If Not You'll Losing Him Again....
Must Take Care For You And Ah Toot's Relationship....

Take Care And Consider Properly:)
ok
Post a Comment On: 每逢星期一、三、五晚上8点30分在新传媒电台YES933首播;星期二,四,一下午4点10分重播。 "星期三,阴晴不定"
11 Comments - Show Original Post
Collapse comments


Anonymous said...

hope that da tou fen will wan to stead with ah toot HE HE HE :)

Shinra said...

i think upon clarifying with ah tootz.

ah tootz will say something like
"huh? i never say that"
"thats in the past already"
"now i only regard u as very close friend"

this possibility is higher.

sandy may have jealous due to the fact ah tootz and dtf are closer only.
so what sandy say to others may be is based on her own assumption only.

only by clarifying with ah tootz the answer will be reveal.
lol

Anonymous said...

Aiyo.. i think if Ah Toot be with Sammie then Da Tou Fen sure very sad de.. Ah Toot too good le.. like what everyone say, " Nan ren bu huai, nu ren bu ai".. maybe thats y Da Tou Fen dont like Ah Toot... Da Tou Fen... try give Ah Toot a chance la... if not later regret then too late le...

Anonymous said...

听大头芬的世界让我想起在ITE发生的事情。。我只能说是个美好与珍贵的回忆。。

当时,我爱上了一个人。。他对我很好,又会逗我开心,他是一个很好的听众,每当有事,他都会在我身旁陪旁着我,不然他就会在电话中陪我谈天,但可惜的,我们只能做朋友。。 不是因为他有galfriend,而是因为我不知道他对我的感觉。。

经过了几年,我们都有各自的生活了。。

DTF.. if u really like ah toot, tell him tt u like him too.. dun drag it on..

Anonymous said...

大头芬不爱 Ah Toot 了?:(
不要因为这种事而破坏了你们坚固的友情呀!

大头芬,继续加油!
希望不管你做任何决定,都不会后悔。

p.s. 不过,还是比较想要看见你和 Ah Toot 再在一起。=x 你们在一起,很甜蜜,很"口爱"。 ^-^*

<3 大头芬~

Anonymous said...

what dtf wanna to tell ah toot?? Wish that they can be together!!!

cheng said...

ah toot... 加油!!!!

Anonymous said...

woah 大头芬 rauwks man!! (:

Anonymous said...

atoot 深爱着大头芬并没有错,
毕竟当初他们是还在相爱的时候分手的。。。
爱一个人是没有错的。。。
每个人都有爱一个人的权力,
偷偷爱着一个人的感觉,
你们知道吗?
是幸福的。。。
也是痛苦的。。。
加油atoot!
我会支持你的!

woei chyi said...

我想大头芬和Ah Toot应该把心里话说出来,这样两人或许能给彼此机会吧。记得要珍惜身边的人。加油哦,大头芬!!!

Anonymous said...

YES, finally DTF noe tha ah toot love her le. ThInk that time muz be ah fen photo in wallet... i stil wish to noe is it her photo in his wallet ??


WISh they can be together..
sammi to xiao qi le la

Anonymous said...

i hope da tuo den and ah toot will be together again.. =|

Anonymous said...

wah...
dtf, looks like u haf another problem coming in ur way!!!

Anonymous said...

想法1:
真想知道到底发生了什么事,啊toot到底跟sammie说了什么,为什么话传到蕙玲口中的啊toot好像不一样。。。我是说如果阿toot真如蕙玲所说的那样,那他太不过分了。为了要让sammie死心(因为他一心只喜欢大头芬),他竟然利用大头芬的名义说她已经是他的女朋友,喂!他好像还没跟大头芬开始哦,就算以前也已经是过去得事了。。。什么嘛。。。太过分了,难道啊toot这么坏吗,利用大头芬。
2:
我的另一个想法是,这种话也可能只是流言啦,就像佩芬说的,毕竟话是从蕙玲口中说出来的,可能啊toot对sammie说的并非如蕙玲所述。碰到这种事,就是很麻烦,真的是要马上说清楚,大头芬,希望你能快点向啊toot问个明白。

我看啊toot并没有乱说话,是流言。而啊toot也会对大头芬再度隐瞒。。。就为了在年少时,大头芬对啊toot说了不想在一起的原因。

Chronotee

momo_serene said...

just hope DTF will say to ah toot i also love you.. pls dun say again we only can be friend lo.. very hurt le..

Anonymous said...

看了Chronotee的留言,我有类似的想法.

(我也用号码吧..哈哈)

1. Ah Toot 如果喜欢DTF,就别再拖了。其实除了希望这不是流言,我也希望他不是神秘客。原因是他身为DTF的超好朋友,如果当起婆妈的神秘客。。。未免。。。

2. 希望来一两个对手给Ah toot,让我们看看在诸位追求者的攻势下,Ah toot 和 DTF 的反应。但这样的故事会交难写吧。。。会苦了我们的作者。

Anonymous said...

唉... 又是三角错综复杂的关系... 原来SAMMIE 误会了DTF...

嗯... 我觉得朋友之间应该把话摊开嘛,更何况是为了个男人,何必把好朋友的关系搞成那样嘛?...

而且,DTF已经和AH TOOT 分手了,如果他容不下其他女人,也不是DTF的错嘛...感情是不可以勉强的...喜欢一个人没有错,但伤害别人就不对了...

太小心眼了...


(<")Elaine Ng(">)

Anonymous said...

Peifen,

Have a suggestion, maybe you can change the picture on your blog every week or every 2 weeks. I believe it will make your blog(world of DTF) more interesting. If it is a hassle, never mind. Will continue to support your show.

sihui said...

希望ah toot和大头芬能更好的处理自己的感情, 不要再像中学的时候,不知道到底是否应该在一起。感情的事还是早点说清楚比较好,不要等到其中一个人有另一个对象后才后悔。那会是很可惜的一件事。希望ah toot和大头芬能够尽快说清楚,不要再浪费彼此的时间了。如果做不成情人,还是可以做朋友的啊。。

Anonymous said...

i hope everything will be alright!!

Anonymous said...

hope ah toot and DTF k together...sometimes for relationship k not be drag for too long....jus like my case....4 yrs ago miss out a chance now had to for her again due to her career

Anonymous said...

ha, acutally 我的想法来源is fron the above comment from shinra

wah... got link wor

chronotee :)

Anonymous said...

好羡慕大头芬哦. 至少还有两个男生偷偷的爱着她. 被偷偷爱着的感觉应该不错吧. 而偷偷爱着人的感觉其实也不差的, 苦乐参半.我是过来人, 最清楚不过了.

谁才是最后的胜利者呢? 是 Ah Toot? 是神秘客? 还是另有其人呢? 好期待哦.

桜崎 光 said...

tis is Eileen...

i listen tis series frm de start...den heard todae's ,which y u haven't update...i think fen sld sort out her feeling and tell ah toot...if she realli fond of him den say ,if nt...t is fine to stay as frenz or else when both meet up...they duno wad to say ...

Anonymous said...

hmm... dtf need to take some time to sort her feelings... she's like having feelings for so many guys!! hope to know who the mystery guy is and wish her all the best in her relationship and friendship... :)

Anonymous said...

Comment 4 fri's entry (6/4/07)

Hi pei fen, i m back!..

Yesterdae's entry was so humourous!..

I didnt know DTF's mind still can work tis way when facin a situation lyk tis.. Ha ha..

But suddenly i feel tat i m ready 2 start a relationship once again.. I don know why.. Mayb i was touched by ah toot..

But seriously u make a gd writer.. Haf u ever thought of puslishin a book of r own.. I will b 1 of e supporter if u did..

Pei fen.. add oil!.. Lookin 4ward 2 yr more humourous entries.. Take care..

Purple ridin hood

Anonymous said...

ya me too

Anonymous said...

da tou fen,before u say something, must think twice. dont regret after speaking. anyway, this is the first time i visit this blog, the story is touching.