Friday, March 30, 2007

星期五,雨天

今天,下课后,搭巴士回宿舍。到了车站,下着倾盆大雨。走回宿舍的路,有一部分是没有遮盖的,我又忘了带伞,如果冒着雨跑回去,一定变成落汤鸡。唉!没办法啦。只好呆在车站,等雨势变小。

等了五分钟,另一趟巴士到站了。我发着呆,看着大点大点的雨点一滴一滴从天而降,打在巴士上,有的迅速落下,有的则慢慢地,轻盈地滑下车身,掉落在地上。

“喂。”

是志聪。

“怎么在这里发呆?”

“我没有雨伞,不能回去。”

“Chey。还以为你在等我。哈哈。来啦,我有伞,不要说我不讲义气,送你一程啦。”

于是,志聪撑着伞,我们一起步行到我的房间。

我们在雨中默默地走着,走着。突然,觉得我们好像是爱情电影里的男女主角。整个感觉很浪漫。虽然我穿着拖鞋的双脚已经湿透了,右手臂也沾满了雨点。

“你又发呆了。”

“哦?没有啦,我是在想…”

因为一时分神,一不小心,左脚不知道踩到什么,站不稳,差点就滑倒在地上。

“哎呀!”

我慌忙地挥手四处乱抓,幸好抓到了志聪撑伞的那支手。志聪看见我发生了小意外,也想帮我,就用另外一支手搂住我的腰,扶我站稳。

在志聪抱着我的那一刻,我的心跳突然加快了。可能是因为很少给男生这样抱住吧,有点不习惯,也有些尴尬。

“你没事吧?”志聪没把手放开,继续搂着我的腰,脸带关心地问。

“哦。没,没事。”脸颊热热的,一定很红吧。为了解除尴尬紧张的情绪,我僵硬地笑了,说:“哈哈。还好有你,不然我一定跌倒。”
志聪眼神认真地看了我一眼,好像在想什么,但又突然回过神,放开扶我的手,微笑回答:“嗯。没事就好。哈哈。从今以后,我就是你的救命恩人咯!”

“好啦,好啦。请你吃一餐啦。”

到了我的宿舍门口,志聪语气调皮地说:“呃,好啦,送你送到门口,应该够了吧?你不会一开门就滑倒吧?”

听了他的话,我只忙着笑,不知道该怎么回答。

“好吧,今天为你提供送伞服务,不要讲我不够义气,给你打折啦,算你$149.99!下次再跟你收钱!Bye!”

有像志聪这样搞笑的朋友,就算是雨天,就算遇到不如意,也很容易可以开心起来。

44 comments:

Anonymous said...

太棒了!我竟然是第一个留言的人!!佩芬,你的大头芬的世界让我提早下班回家咧!因为要在8:30的时候准时在车上收听你的节目,所以,每个一,三,五,我一定会坚持不工作超过8:30。加油哦!

Anonymous said...

First comment I think u fell in love haha..... i bet with u 1.00$

Anonymous said...

mAY bE YOU GOT A LITTLE BIT FALL IN LOVE ALREADY LOH.....
SO HOW ABOUT dA nAI bIN'S sTORY NEH????
hOPE ALL oF YOU "XIN FU"

Anonymous said...

〉“哦?没有啦,我是在想…”
当时大头芬在想什么呀?。。。

我的想法是这样不能算恋爱吧?难道$149.99的代价是要以身相许?天哪~~~~~

如果志聪是神秘客,为什么走的这么洒脱?暗恋一个人应该会问他/她多些问题的吧,除非他绝望了。。。

Anonymous said...

我想那不是恋爱吧~
女生不管被谁那样抱着都会有那样的反应的吧?跟何况,像大头芬那样单纯的人,应该也没有想那么多吧?

大头芬,继续加油吧!
期待下个星期的你。:D

<3 大头芬。

Anonymous said...

no..
dft hav fallen in love wif others...
how bout atoot?
u cant lose again, atoot!
keep it up!

Anonymous said...

Hi I bet against Shi Ying 2.00$ that it is only an impluse. DTF still love Ah toot better and the msytery guy is Ah toot.
This story seen to tok more abt gals thinking and idea . Is all gals love life like that ???

Anonymous said...

难道志聪就是那个神秘人物??

QIANYU said...

i think 大头芬 like 志聪.if not y would she have that kind of reaction?usually u fall down & your friends which are boys help u up is nautral & u won't feel anything if he is really your good friend.
***

Anonymous said...

I wonder why is it so difficult to find a girlfriend that fulfils my criteria?

My criteria is very simple- not based on looks or figures but on inner beauty!

So far, 5 have failed!

While it is true that looks and figures are considered ‘bonuses’, they are not the decisive factors! Inner beauty is considered the basic fundamental!

The story is about the love between a girl and an angel. Afraid that the angel might fall in love with another girl and thus leave her. The girl wakes up at night and hides his pair of wings. When the angel wakes up in the morning, he was very angry with the girl. He managed to find his wings and leave the girl. The ending is of course a happy one as in all fairy tales!

To me, this story is a thought- provoking one. Afraid that the angel might leave her, the girl hides his pair of wings. Without the wings, the angel will not be able to fly away but he can still walk away because he still has a pair of legs! Then is the girl going to take away his pair of legs? Without his legs, the angel can still escape! He can crawl on the ground using his pair of hands! Then is the girl going to chop off his arms as well? If the girl really did that, well, the angel will be hers for life! Why?

It is because the angel will die of excessive bleeding!

In fact, out of the 5 who failed, one of them (who go by the initials KK and the name _elly _ong) was not bad-looking and has a figure that is not too bad either, but unfortunately, she has an ugly heart!

It doesn’t matter whether you are driving a sports car or a saloon car, because when you are stuck in a traffic jam, it became a stationary car!

It doesn’t matter whether the girl has good looks and nice figure, because when she has an ugly heart, it is an outright failure!

Beside her, another two people were involved in this matter. They are the two ATs.

The first one (who goes by the initials AT and the name _deline _an) plays the role of supporter.

The second one (who goes by the initials AT or KH and the name _ndy _an) plays the role of supporter and instigator. He actively stir up the sentiments of the abovementioned person (who go by the initials KK and the name _elly _ong), agitating the person to take drastic actions, effectively using the person as a tool to achieve his own selfish aims.

While a person could spend a lifetime with the person of his/her desire, he/she can’t spend a lifetime with a wild beast! Even if you are both registered with ROM and applied for a HDB flat, you should do the right thing and forfeit the deposit for the flat rather than choosing to spend a lifetime with a wild beast!

As for the wild beast, he will no doubt suffer a double loss!

What do you call that?

Pei Le Fu Ren You Zhe Pin!

Lose the Lady and the soldiers!

Anonymous said...

听了这一期的大头分世界,眼泪情不自禁地夺眶而出。与男友也是从好朋友开始,认识了十多年但也只是在两年半前才开始交往。开始的情形就宛如志聪与大头分的雨中情景一样,就是那种“亲密”接触使我发觉我已经不再只是把他当“哥们儿”而已。本以为能快快乐乐地持续下去,但前几个星期,他已离开了我们,永远也不会回来了,所以听到广播时,过往的快乐回忆不断涌现,眼泪也不停地掉落。。。是真的真的很想他。。。

希望大头芬能得到幸福。。。

huiyin

Anonymous said...

我怎么觉得AH TOOT 很可疑LEH..说不定他就是那个SECRET ADMIRER 我真的很希望大头芬能和AH TOOT 在一起,他们真的SUPER 配备:DD

Anonymous said...

还有,我可以要求大头芬的世界换换时间吗? 比如说在晚上,因为我每天都不可以听,就要上来看,而且我也很少有机会能上来看LEH.所以变得POOR THING..HAHA

Anonymous said...

F1 race in Singapore

Recently, there has been much excitement about F1.

Undeniably, F1 is a sporting event with a huge following and therefore comparable to events like IMF/ World Bank Meeting in 2006.

Unfortunately, whatever success F1 brought with it will be limited.

Here is the reason why:

In 2006, Singapore hosted IMF/ World Bank Meeting in 2006. The original purposes of playing host to the event was: 1) to establish Singapore as a MICE destination, 2) to generate publicity for Singapore and last but not least, 3) to generate economic benefits.

Did Singapore manage to fulfil its original intentions?

The answer is NO!

Suntec City became a ghost town because of a heavy security blanket over the Marina area. A World Bank official accused Singapore of breaching a term of the Memorandum of Understanding (MOU). As a result, foreign media painted Singapore as a ‘nanny’ state.

MOU is a contract by another name. By accusing Singapore of breaching a term of the Memorandum of Understanding (MOU), the official is effectively labeling Singapore as a ‘contract-breaker’!

The dispute is over a group of NGOs representatives. They are blacklisted by Singapore because their conducts, which involved violence, in the previous meetings. Due to the refusal of entry applied to this group, other NGOs representatives decided to boycott the IMF/ World Bank Meeting in a show of solidarity. The world thus missed a precious opportunity to witness the debate on the pros and cons of globalization.

Singapore had the label ‘barbaric’ applied to it when it insisted on caning Michael Fay. Had it use its ‘barbaric’ reputation to inspire fear in this group of NGOs representatives, it could have them here without having to fear that they would resort to violence to get their anti-globalisation message across.

It could have ensured that the event goes on smoothly by taking a few precautions:

1) By allowing the group of NGOs representatives to participate in this event if they attend a compulsory talk. Of course, the talk will involve the mentioning of Michael Fay in order to deliver a ‘clear message’!

2) By setting up video conferencing facilities for this group of NGOs representatives. This is done in order to allow them to express their views to the delegates although they themselves will not be allowed to go into the main venue.

3) By assigning a group of plainclothes police to make sure that this group of NGOs representatives does not create trouble.

This is a rare opportunity for the government to demonstrate what is called ‘excellent customer services’ but unfortunately, it failed to capitalize on it. Thus, in the process of doing so, setting a very bad example to waiters/waitresses and sales assistants.

bittergourd said...

DTF:

I guessed you have a really good impression of Zhicong by now. I remembered one of my JC classmates told me before that guy and girl need not end up in a relationship, they can be friends. To me, I feel that Zhicong and you will not end up as lovers, rather than as very good friends. Of course, a lot of couples started out as good friends, but from the previous entries, feel that in your heart, you are still thinking of Ah toot.

Recalling your Secondary school days, I remembered you also feel your heart beating fast when TCQ hold your hand on the bus after you got harassed by a kuai pek pek. In the end, you found out that you didn't like him as much as you thought initially. I don't know if he likes you, but can guess that till now, the anxiety felt is merely because you are not used to be hugged by male friends, and not because you have feelings for him. Hope to hear more about your other commitments in University besides your relationship matters.

Peifen,

Seems like a lot of readers and listeners are eager to know who that mystery guy is, but I know that you will not reveal his identity so soon. So I won't ask who he is, as you will tell us anyway. As for the show, all of a sudden, there are a lot of relationship issues, Sammi, Ah Toot, DTF & Zhicong; DNB, TCQ and Zhutou, perhaps being a grown up will inevitably face relationship matters. That is why a lot of people say that the experiences featured are similar to them.

I don't know if your University days are like DTF, however, thank you for doing a good job on having the revised version of world of DTF. All the best for the upcoming episodes!

Anonymous said...

自从时间更改之后,我已经有段时间没听大头芬了,伤心,伤心,伤心,为什嬷要改时间.......现在只能上网看了,但少了一些浪漫的感觉。
佩芬,加油,你好棒!

Coco Li

Anonymous said...

haha..

zhi cong vry gao xiao!!!! good taste man dtf!!!!

lol

Anonymous said...

我想这就是心动的感觉吧?
因为某一些亲密的举动而引起心里面的一阵骚动。
那不一定是爱或者喜欢,只是一个很简单的感觉而已。
一个心跳加速,脸红,不知所措的感觉。

ps: 最近要筹备考试,所以不能post很多的comments... ... 加油了~故事虽然简单但期待越来越浓郁... ... 算是暧昧期吗?

Anonymous said...

first of all.... that jacky tan guy seem to be posting irrelevant stuff on this comment site, hmm... =/ pei fen "hen hui diao ren wei ko" the story keep shifting ard various different "scene" wonder wat happen between DNB n TCC, n who is the shen mi ke... =X

Anonymous said...

好久没有遇到这种感动了。。。

总觉得这种感动不再属于我。。。年少时总会有很多奢望,渴求。。 希望能有完美爱情,这是多数人的想法吧。

不过有经历也好,至少年少不流白。

佩芬。。。听你的制作,好感动,好有深度哦,好喜欢听和看 加油!

Anonymous said...

I thought it different way, I think Pei Fen just want to be fair to other characters. Other characters also want to have some appearnce mah... When Pei Fen start to describe these new characters, I konw the story won't be so short liao, 大头芬 will come across alot of so-call 烦人事,thenlater on as tese things passesby...the route se wants to go on will soon appear. By that time then we will know who is the one she have been finding, regardless he is 神秘客 or 阿toot, whoever.

Anonymous said...

志聪加油!!!

Anonymous said...

不知志聪跟大头芬会不会搞出爱情呢?

Xiao Gui said...

Hmmmm.... 好像快点知道神秘客是ah toot还是志聪。还是还有其他的人呢? 快点让他们见面嘛。。。。

Anonymous said...

i think any girl would feel pai sei is such a situation, so dont think too much le DTF! (:

and mysteryman has gone MIA. hmm.

DTF, follow ur heart! (:

Anonymous said...

我觉得大头芬或许已有些心动吧。心动的感觉我懂,但我觉得还是保持冷静比较好。因为这或许象征了暧昧的阶段,但不一定啊,志聪可能只是对女孩子比较好罢了,大头芬或许不是志聪唯一一个女性朋友,也因此志聪并不是单单对大头芬好而已。如果那么一次的心动,大头芬就爱上了志聪,那么如果志聪并没有喜欢大头芬,那岂不是一种伤害吗?希望大头芬找到幸福。。希望大头芬绝对不要向我所形容的,受到一些不该受到的伤害。

我会为你祈祷。大头芬,你会幸福的!

佩芬,加油!我很喜欢你的节目!=)
~percuss_gal~

Anonymous said...

应该是所谓的。。心花怒放吧?

这种感动,也许是很多nu 生向往的吧。

今年年纪不小的我,对于这种艳遇,有点遥不可及。 哈哈。

有时候还会想回到过去,让我再有机会遇到这种事情。

可是,不是每一个nu 生都会有这些经历。

因为它们毕竟只是童话里描写出来的幻想罢了。

也许,现实生活中有更深切的事物需要我们去体会。

Anonymous said...

h..so romantic..but i still prefer DTF wif aht00t!!haha..
jiayou~

Anonymous said...

Ay jackie tan why out of sudden got F1 news here...u posted the wrong blog issit...

peishi said...

aww, that's so sweet! no matter dtf is with who, i will still listen to it! haha dtf jiayou! ((:

Anonymous said...

can put date as the name ma??? as veri hard to find...

iwaniwan said...

hey Peifen =)
I am an Indo-chn, i like your story very much!
I understand chinese, but I cant read much, therefore, I prefer listening to radio for the DaTouFen's story =)
Anyway, I am learning how to read chinese now, so that I am able to read your story online!I just start listening to Yes933 and I think you guys have done a very good job! =) I will always tune in Yes933 most of my time!
I like your DaTouFenDeShiJie! Bravo! Keep it up!
Unfortunately, this blog is full of mandarin words..no PinYin..haha =)
Jia You Pei Fen! =)

But nevermind! I will ask my friend for any difficult words!

Anonymous said...

Hi Pei Fen, I am bit confused by the rebroadcast. Isn't it that Monday 4.10pm will play the event for the last week Friday 8.30pm? Today is 2 April. at 4.10pm, I thought suppose to hear the story of Friday March 30? But now I am listening to story of 26 March. Please kindly explain. Thanks.
Jane

Anonymous said...

Hi Peifen..
I think the rebroadcast is wrong lor.. Today rebroadcast is on 26 March de... I thought we should heard is 30 March de?

Xiao Gui said...

Hi Pei fen,

a bit confused with the reboadcast.. i thought today should play the story for fri (30 mar)? But it seems like i've listen to this one before already....

Anonymous said...

yup.. The rebroadcast just now should be a mistake but it is okay, as long as no mistake for 8:30pm 首播.... pleeeease (with sugar on top) .... :)

Anonymous said...

dun tink is fell in love ba... i tink is bcos dtf 很少跟 guys have 肢体上的接触, that's why will like this lor... =)

momo_serene said...

i think DTF 发着呆 cos the mystery guy and her best friend 美云 ba...

Anonymous said...

哇... 好浪漫哦... 原本以为这种情节只会在电视电影才会出现的耶... 嗯... 对女孩子而言,不一定会为了一个男孩抱着她就会有天花乱坠的感觉的... 也要喜欢那个人才会嘛...所以, 我相信, DTF 对志聪还是有一丁点的感觉的哦!!!

(<") ELAINE NG (">)

Rice said...

很多恋情都是从朋友开始。从认识到深交,感情就会慢慢的产生。Ah Toot也不就是这样开始的吗?

Anonymous said...

For readers who are keen on the story between tian cai qing and datoufen, here is the entry on the 30th of October 2006:


没想到,一趟巴士车程也可以发生那么多小插曲。

今天,在回家的巴士上,大奶彬,天才庆和我正在讨论假期功课。嗨。说到假期功课我就气。本来是假期嘛,为什么还要有功课做?而且好象比平时的功课还要难,还要多。假期不是我们学生苦尽甘来的一种奖励吗?假期应该是快乐的,自由自在,无忧无虑的啊!嗨。可是,事实并没有想象那么美好。不过,有两个好朋友和我一起同甘共苦,就不觉得那么惨了。

我们三个坐在巴士最后面的坐位,兴致勃勃地聊着天。突然,一阵震耳欲聋的尖叫声把我们给吓坏了。尖叫持续了大概有十秒钟,终于停止后,我有好一下子是听不到东西的。是谁受了什么天大的委屈,喊到这样?我们往前看,原来是一个不到5岁的小女孩,因为妈妈不肯给她吃糖果,所以才尖叫抗议。可怜的妈妈,巴士上每个人都好奇地看着他们,有的还指指点点。我听见坐在我们右边的阿姨摇着头自言自语,“哎哟,这孩子怎么那么坏!以后怎么教?”

女孩尖叫后,继续边哭边大喊,“I want sweet! I want sweet!”我看见她的妈妈已经忍到极限了,但因为是自己的孩子,还是要逼自己忍。她无奈地拿出糖果,交给女孩之前严厉地说,“This is the last one. No more ok?”女孩一看见糖果,就立刻笑了,把糖果抢过去,我想她应该没听到妈妈的话吧。可怜的妈妈。我对她产生了一种尊敬和佩服。她真的是一个伟大的妈妈。我希望以后我的孩子不会这样,不然我一定疯掉!

过了几站,有一位老婆婆上了车。她步履蹒跚,因为左脚有点问题,靠着拐杖一步一步走,行动很不方便。当时巴士上已经有蛮多人了,几乎每一个坐位都有乘客。我们看见老婆婆慢慢走到靠近下车处的坐位,一手抓着拐杖,一手抓着柱子,有点不稳地站着。可能因为老婆婆要方便下车,所以就决定站靠近车门,不要走太远。

我觉得很奇怪的是,竟然没有人主动把坐位让给这位最需要坐位的婆婆。最靠近婆婆的坐位,有一位听着MP3的学生,他若无其事地看着窗外的风景,边看边跟着音乐节拍摇头。更没有理由的是,坐在他旁边的,不是人,而是他的名贵书包!请问,他的公德心何在?!周围其他的人,睡觉的睡觉,不然就假装没看到老婆婆,没有一个人愿意把坐位让给她。

我看了看天才庆,又看了看大奶彬,我们互相点了点头,决定叫婆婆过来我们这边坐。但,还没来得及站起来,我们就听见巴士司机对着望后镜说,“请靠近车门的乘客把位子让给比较需要的年长乘客。”在听MP3的没善心的学生还是没听见,坐他身后的一位叔叔在他的肩膀轻轻拍了一下,指着他的书包,然后指向老婆婆。那个学生这才不好意思地把书包放在他的膝上,让出空位给婆婆坐下。

幸好这世上还有象巴士司机一样的好人。

在我们快要下车的前一站,有一位怪老叔叔上了车。刚好我右边的位子是空的,他就过来坐下。为什么我会说他怪呢?因为,他穿着有点破烂的t-shirt和短裤,身上有一股很难闻的汗臭味,而且象疯子似的一直对每个人微笑。他一坐在我身旁,我就很不自在。我能感觉到他一直盯着我,边看边傻笑。大奶彬抓住我的左手,轻声对我说,“不要担心,我们下一站就下车了。”我无助地看着她,点了点头。天才庆也很关心地帮我监视那怪叔叔,看他有没有对我怎样。

接下来发生的事,好象一场恶梦。突然,我感觉到怪叔叔湿湿的手掌抓住我的右手臂,贴近我的脸问,“小妹妹,你很可爱,我可以跟你做朋友吗?”他问问题的时候,还把口水喷在我脸上。我当时真的好想哭,又好想把他推开,象电视上看到的情节一样,在他的要害狠狠踢一脚。但我什么反应都没有。完全瘫痪地呆坐着。还没完全从惊讶中清醒过来,我就看见大奶彬站起来,把叔叔的手推开,然后大声喊,“Uncle,你再乱摸我的朋友,我就喊非礼!”大奶彬这么一喊,让巴士上其他乘客都很吃惊,不过怪叔叔也因此不敢再乱来了。

这时,天才庆也站了起来,紧抓住我的左手,说,“我们下车吧。”然后把我拉下车。

今天下午发生在我身上的这件事,感觉上好象不是真的。

唯一让我感觉真实的,是天才庆紧抓住我的手的时候。

因为,那一刻,我竟然能在喧闹声中听见自己的心跳。

P.S. the song played today was Somebody by Depeche Mode

Anonymous said...

w0w !pei fen ,you have such caring friend(:

Anonymous said...

ur friene very gao xiao ;D

Anonymous said...

Oh... recently busy ah... sorry ah now then got time to add comment.

我看啊,接下来的故事情节都会围绕在大头芬的情感与感受。

hmm... 我也曾有过酱的经历(我是男的)。。。下着大雨,和她一起走在街道上。。。不过我们都被路过的车子淋了一头污水。。。讨厌的无名车。

佩芬, 我有个建议,现在的情歌这么多,对于每一集的故事,一定有一首情歌可以衬托那个故事吧。。。我想那效果会更好,更让人感动吧。

最后。。。大头芬 加油!! 佩芬 加油!!