Thursday, October 19, 2006

2006年10月18日

虽然这几天心情不好,天气也不好,跟好朋友的关系也不好…但!我没空胡思乱想,没空唉声叹气!因为,考试已经降临。

我是一个可以化悲愤为力量的人。反正现在我也不能解决我和大奶彬之间的问题,空气污染指数更不是我担心就会下降的,与其浪费时间在不能改变得事情上,不如专注于努力读书,希望这次可以考到比去年好一点的成绩。我的成绩一向都不是超好,但我很容易满足的,只要全部及格就可以了。

不像那个天才庆,嗨,虽然我们是不错的朋友,但我还是很受不了他的怕输。因为几乎每次测验考试他都是全班成绩最好的,所以如果有失误,他变成第二名,他就会不断在我耳边发牢骚,说什么“哎呀。为什么我那么careless?如果这一题小心一点,就不会做错了。”就这样“哎呀”“哎呀”“哎呀”一整天!有时候看他那么沮丧,还蛮可怜他的,就对他说一些鼓励安慰的话。但他的心情还是不会好转,他还是继续说一些自暴自弃的话,“我真笨。我真失败。为什么连这么简单的问题都会答错?”

拜托!我的成绩比他差那么多,如果他笨,那我不是大笨蛋?!他的成绩是我永远都不用梦想会得到的,需要得到别人安慰的应该是我吧,怎么变成我安慰他?他也未免太看不开了吧。所以,每次拿成绩时,我会先观察天才庆拿到考卷的表情,如果是没表情,就意味他满意自己的成绩。如果是一拿到卷子就慌忙翻开来看,然后喃喃自语,这样的反应就代表他不满意自己的表现,很快就会开始发牢骚。在这种情况下,我会避免跟他说话,然后想象自己额头上绑了布条,上面写着一个字,那就是“忍!”。他一开始念,我就静静假装听,其实是在脑子里唱歌。念到没得念了,他自然会停。也许我应该感谢天才庆才对,在他的训练下,本来没什么耐性的我越来越能忍耐了!

明天是历史考试。对于历史,我不是很有信心。说真的,对于所有的科目,我都没什么信心。因为总觉得读历史有很多冗长的细节需要死背,而我的记忆力又不好,怎么记得了这么多东西?嗨。不知道为什么,今天我的状况比平时还要糟,什么都背不进脑。可能是因为刚才妈妈进来房间对我说,“要努力读书,知道吗?一定要考到比Samuel好的成绩!”

Samuel是我的表弟,和我年龄相同。嗨。真搞不懂亲戚们为什么都很喜欢在聚会时问我功课怎样,成绩怎样。他们又不问我心情好吗,钱够用吗,需不需要多一点?这种问题怎么回答?是应该说好或不好,还是应该把每个科目的成绩都向他们报告?我曾经想过不如把report book拿给他们看,就不必多说了。可是,我的成绩见不得人,还是不要丢人现眼啦。

嗨。怎么办?已经快9点了。不能太迟睡,老师说睡眠不足会影响考试时的表现,还会让人心情烦躁。如果我睡不够,心情真的会特别糟,还会紧张。说到紧张,还记得小学时有一次考试,我因为太紧张而开始肚子痛,考试进行到一半,真的不能再忍了,边哭边举手跟老师说我需要上厕所,然后快步跑去泄了好久。还好回来后,老师决定让我有多一点时间完成考卷,才不至于因为泻肚子而不及格。从那时候开始,我每次考试都会随身携带一瓶止泻药,以防万一。

怎么办?怎么办?嗨。还是不要强逼自己,先休息一下吧。我的解压方法之一,就是吃巧克力!巧克力会给我力量!好。现在就去吃一块,吃完后就继续加油!



Ah Toot 今天又email 我了。(Ah Toot是隔壁班一位很孤僻,很文静的男生。我们不算是好朋友,但他常常会email我。也不知道他怎么会懂我的email address。)内容是如何应付考试压力。当中有几个蛮有趣的方法,如:为自己打气。就是跟自己说鼓励的话。我突然可以看见很多个大头芬身穿拉拉队制服,手拿pom pom在我的房间高声欢呼:大头芬加油!大头芬加油!大头芬,大头芬is the best!大头芬,大头芬 is better than the rest!哈哈。我真无聊。不过这么一想,还真的让我暂时忘掉压力,心情好了些。

16 comments:

Anonymous said...

pf!

i realised that the podcast is not complete! there are some missing episodes as compared to this blog... :)

Anonymous said...

Wow 大头芬的世界 is so nice... always try to listen whenever i can make it..... Make me miss my old school day, thinking of going back to old times and have such a exciting life like 大头芬...
Thanks for the program, it rockz........Jiayou

Anonymous said...

Music Diary is more real life.As it can express people feeling as for da tou fen i don see any real life at all....

Anonymous said...

I agree. Music Diary can makes one relate the story to part of his/her experiences in life. And from there, the other listeners can learn how to handle love life problems from other people's experiences. But in this 大头芬的世界, this personal touch is lacking. And the stories revolve in schooling days only. How about working adults like us?

Anonymous said...

Most ppl say that this seems not so real life and music diary is better. However, i think that both haf their good points.

Music diary is mostly about love and friendship which real ppl post it in to be related.

For da tou fen de shi jie, I felt that it brings back the past memories when i was back in school. It seems more to be a youth diary, showing what young ppl faces in school.

Da tou fen de shi jie may have shown how ppl faces normal daily life, just that most ppl haf not realise it.

I urged those who feel Music Diary is better, gif Da tou fen de shi jie some time and I believe that you will like da tou fen de shi jie.

Anonymous said...

i agree with christopher. for me, a working adult, i kinda enjoy listening to the stories of da tou fen. and i esp liked the one about bad service in a restaurant! i've had quite a few similar experiences, but no free meal leh...

Anonymous said...

da tou fen ish very nice! n all e stories r based on real life experiences wat. whr got not real?

Anonymous said...

大头芬的世界 very的nice leh...<3...PeI FeN u rox 4 eva...<3
PeI Fen muz JIA You hor...=)

Anonymous said...

Da tou den is really don seems to be a real story.. da tou fen is like hmmm.. acting what u want the story to be then u make it a one..as for music diary it more one pple feeling..so i think music diary is better i support YES933 Fan ...

Anonymous said...

i think how you relate 2 the story depends alot on imagination. listen to da tou fen de shi jie with an open heart and try not to compare it with music diary coz both have different selling points.

Smokeouts said...

pls update the last few missing episodes of the podcast....thanks...this program is very good....sometime miss the time..i will log in here to read and listen at the same time...it oso remind me of the good old days in skool...haha...keep it up...
Gam Ba Tae Man
Jia You Jia You
Thanks

Anonymous said...

hello to you :)

i love your story of da tou fen . it's some how very interactive.
you're creative and flexible in your story .. as in the other day i drop by to see the blog some one commented that maybe should write something about the exam as it's coming round the coner...den the next story is about the exam thing ..

well can write some thing about da tou fen's best fren ? the girl ? what happen ? the girl don't treasure what she and datoufen been thru? she run away with that guy ? don't wan da tou fen ? cause of love relationship and put down frenship ?

Unknown said...

大头芬真得很棒…应为佩芬你!你的声音真的超甜!试过打很多次电话来和你聊聊,不过没有打通…sms也没有被念出*sad*…

加油!:)

Anonymous said...

overall,about all the story no matter come from where hear from where.
"you talk ,i listen"



thanks

Anonymous said...

大头芬的世界真棒 ! but it would be better if there's some pictures. ;p takecare! :D

Anonymous said...

exam... long time never take liao, now gimme one of it sure tremble one... hehe