Monday, October 16, 2006

2006年10月16日

上星期五大奶彬抛下我和天才庆去跟Jonathan庆祝生日,到今天我还觉得蛮伤心失望的。不过,我和天才庆还是要把准备好的礼物送给她。

休息时间一到,我和天才庆便走到大奶彬的坐位,把礼物递给她。本来她正忙着照镜子整理头发,看见我们拿了一个包装精美的盒子给她,放下手里的梳子,兴奋地问,“是我的生日礼物吗?谢谢!”看见她那么开心,我的心情也好了一些。“打开来看是什么吧。”我对她说。

“哦,不行,我赶时间!Jonathan约了我在他的课室见面…”大奶彬开始说。

又是那讨厌的Jonathan!我一听见他的名字就生气。“那算了。”我不想再听大奶彬说她和Jonathan之间的事,打断了她的话。说完,就转身走开。

我和大奶彬的关系是越来越糟。这几天我的心情很坏,因为我很想跟大奶彬和好,但她却一点表示也没有。而她的所作所为,都让我觉得恶心。她真的好象是变成了另一个人。

最近,她特别“桥”,每时每刻都在担心自己的外貌。以前什么化妆品都不用的她,还特地去买了lip gloss,粉底,镜子,梳子,和各种装可爱的发夹,放在一个装可爱的小包包,每天都带来学校。休息时间一到,她就拿出那些东西打扮自己,然后匆匆忙忙跑出课室去和Jonathan会面。

而她说话的方式也让我觉得反胃。接Jonathan的电话时,她就会以一种很甜的声音说话,还会动不动就撒娇。“嗯…你好坏!”“哎哟,真的吗?好开心哦!”“我也好想你…”之类的话,让我听得再也受不了了!

大奶彬不再是我以前认识的大奶彬了。虽然不愿意承认,但,我必须做好心理准备,我和她之间的友情可能很快就会结束。

还好,最近有天才庆陪伴。我看得出他的心情也好不到哪里,但这几天他一直安慰我,无论休息时间或放学后都一直陪着我。如果没有他,我想在班上我也没有其他朋友了。

下课后,我和天才庆一起走向巴士车站。途中,我对他说了一句,“真的很谢谢你。”

“为什么要说谢谢?”

“因为你够义气啊。”

天才庆害羞地微笑了,结结巴巴地说“Huh…没有啦…你你你你你是我我我我的朋友嘛…”

看见他尴尬的样子,我突然觉得很好笑。

“哇。你终于笑了。从上星期五到现在都没看见你笑。”

不知为什么,听到天才庆这句话,我的脸颊突然觉得很烫,开始脸红。Erm…可能是我神经有问题吧。不过,幸好天才庆说话时没看着我,所以没注意到我脸红。

可是,我到底为什么会害羞?为什么会脸红?那种感觉我从来没有过。为什么会这样?为什么一切都好象越来越复杂,越来越模糊?啊!好烦啊!

最近的天气跟我的心情一样,烟雾笼罩,感觉上有点忧郁。也因为烟雾的问题,我的鼻子和喉咙这一个多星期每天都不舒服。嗨!真可说是祸不单行!

希望很快就会烟消雾散,再次看见晴朗的蓝天。

33 comments:

rachel said...
This comment has been removed by a blog administrator.
XSJ- ShiHan said...

can write something about school's teaching....now holiday,so boring .....sometimes miss school...at home nothing to do...! Well written...jia you!!!Kampata, Pei Fen!

GFG said...

Hi Peifen you head big big meh? why da tou fen? ..... must be KE AI Fen mah ... WOLVERINE your friend

cy said...

我是933的听众.
大头芬的世界有blog了, 真好 =)
加油啊大头芬 :D

Smile Aways said...

hiee..pei fen..jingyi here.. so cool u nw hav blog for da tou fen.. support u always.. maybe can email me? hmmz...

Unknown said...

haha!! so cool!! as this blog is created, we wont missed any part of da tou fen's story le. sumtimes hav to work till quite late, so might be missed out ur stories. haha! ur stories are quite interesting though! jia you!!

btw, agreed wit rachel, its like now are exams period, mayb u can blog sumthing bout wad had happened to da tou fen during dis exams period, den shun bian tell us some tips to release stress or how to score high marks for the papers etc. haha!

take care peifen! thx for last week! yup, we met each other during 93.3 outside engagement.

shihui here~ cheerzZ~ =D smilez~!

Jey said...

3 CHEERS FOR YOU!
da tou fen SO CUTE!

Princess Lala said...

Hi.. I like this programe very much.. Having this blog is good too because students can improve their chinese here too.. How many blogs written in chi can u find out there? I have a suggestion too.. You can actually add the audio to the entries everyday so people can actually listen & read to it at the same time.. It'll be good for those people who don't get to listen to it due to their schedule & i believe that reading & listening is really different..

seika said...

hey peifen.. im jerr.. i enjoii listening to uer programme.. *thumbs up*
hurhur.. mayb ue free can view my blog also.. hehheh.. larve-anthologies.blogspot.com
if ue have daa time, do tag my board.. thanx alot.. i look forward uer next story tomoro.. n i look forward for uer TAGGIES!! hurhur.. takekaiires n jiayouu lo!!

LARVESS..
jerr*

Princess Lala said...

Hi.. I like this programe very much.. Having this blog is good too because students can improve their chinese here too.. How many blogs written in chi can u find out there? I have a suggestion too.. You can actually add the audio to the entries everyday so people can actually listen & read to it at the same time.. It'll be good for those people who don't get to listen to it due to their schedule & i believe that reading & listening is really different..

Anonymous said...

acutually, i don't really see the big deal of having 'da nai bin' as the name of the character. When i just heard the name, I find it interesting (not to the extent of 'xiang wai') and quickly link to 933 DJ wei bin mah! So, i agree with u lah, this name is cute and fun but not to e extent of 'xiang wai'. Oh yes, b4 i forget, hope that this programme can be on a daily basis. Think it's nice and creative. Keep up the gd work!

withNicole_ said...

Hmm..

Hi PeiFen..

Happy that theres Da Tou Fen Blog..

I missed pass few story..
YaY.. Now can read online...

And i don't think tat theres any problem with Da Nai Bin name..
That name was so cute..

Hehex..

Anonymous said...

HI! 我是933的听众.我喜欢大头芬的世界!
太好了,大头芬终于有blog了!
加油啊大头芬 :D

jinhang said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Hi, heard from you that there were some negative comments about the name "大奶彬". Personally i feel that this name is really cool... dun think that there's a need to change... like what u say...it can mean different things.. up to the individuals to think... but even if it is really talking about the sexy body... ok wah... now what generation already?

no worries... i support u!

cheers,
Vincent.

Kelly said...

Love da tou fen de shi jie! i think it is such a great idea that there is a real blog too! maybe can create a char that likes to crack lame jokes coz got a lot of friends around me like to do that! haha the kind of jokes that people will stun people into silence..

Anonymous said...

dunno leh... heard till so far... somehow i feel that "大头芬" & "天才庆" will fall in love with each other... will they?

Vincent.

Anonymous said...

hey hey how come there is no more yin yue ri ji le?? im so loving it. why suddenly it change to what da tou fen!!

Adeline said...

Like the programme! I think the names are ok.. No need to be so uptight over these names. Its not really overboard and it fits the character for the story. Good job. :)

Anonymous said...

hi peifen, is it possible to hear more on da tou fen's love story.

i also would like to see whether its possible to show a more intelligence side of da tou fen.

and lastly, if its possible to add in a character that can compete wif tian chai qin.

hehe... hope that its not too much.

Kat said...

2月2005年-我的前任男友(JEREMY)要求我和他复合,可是他却相信PRISCILIA(我的POLY同班同学)所说的一切。PRISCILIA(155,45)是个娇小玲珑的女孩,看起来毫无杀伤力,其实是个心机很重的女孩。而我(170,55)是JEREMY(180,68)的标准情人,又高又瘦,跟他很相配。我一向对PRISCILIA都很友善,可是她却在JEREMY的面前说我欺负她。JEREMY质问我是否如PRISCILIA所说的那么不友善,是个双面人。我很难过,但JEREMY还是希望我能和他复合。他都已经不信任我了,我拒绝了他。

3月2005年-他们在一起了。PRISCILIA已经得到JEREMY了,可是她还是怕JEREMY会回到我的身边,她就到处跟我们的朋友说我在枪她的男朋友。身边的朋友开始远离我,CLASS GATHERING都没叫我去。

这一年多来,JEREMY有不时的约我出去,可是我都没答应。我不想变成那女人口中的坏女人。

8月2006年-朋友们仿佛知道了她的所作所为,开始叫我出去了。虽然是有点迟,可是总算雨过天晴了。

10月2006年-我已经从伤痛走出来。我遇见了比我小一岁的JASON,他对我很好,我相信在不久的将来,我会接受他的。

Anonymous said...

haha! nice blog! da tou fen, today 无意中listen your dairy...find that you really have nice days..although sometimes is 伤心的 but i support you!!! keep it up! love ya! jia you wor!

i will catch up with your dairy on this blog! cya! bye!~

Anonymous said...

I think music diary is better lor...

Anonymous said...

When music diray will come back again ???

Anonymous said...

好好好。。。看~!哈哈哈~!

Anonymous said...

你的(大头芬的世界),让我想起我的学生时期,让我想起了好多人和生命里差肩而过的事,有些事不说就不知道对方是否也有和你一样的感觉了.说了会不会还和以前一样呢?所以那时我选择了不说.因为这样就有个很好的回忆了.蔚炳,你还好吗?愿你幸福.佩芬,你也要好好加油哦,要惜福哦.希望你的生活过得充实和精彩.

vonn said...

i agree with rachel, u may consider writing about exam stress...
^^daTouFen RocKs
PeiFen 加油哦=D

Anonymous said...

music diary is being missed by lots of pple out there. peifen pls consider bring it back!

Anonymous said...

da tou fen =u
Tian Cai Qin = zhou chong qing rt??
Then da nai bin= wei bin???

PiNkPiG said...

I tink becoz 大奶彬support Johnathan fr S'pore Idol so she luv Johnathan

Anonymous said...

hmm...my fren head also quite big de leh...his nickname is da tou 2....hehe....kool ar....i enjoy ur program on air...cannot miss it de....or at nite cant sleep lor...reali...not kiddin....cheeze...3 cheers 4 pei fen jie....

Anonymous said...

da nai bin the name very cute!!!!!!!!!! dont change leh.. =)

Anonymous said...

Shy, face turn red...although I'm a guy, but when i'm in secondary i also like that, once i know a female senior, she's very beautiful but i never got the guts to approach her to make friend until when coming to the end of my secondary school life at Sec5,one of the normal day, while I was walking back home after school, I saw her in front of me, she walks the same direction to go home, in my heart I told myself to brave up and go forward to talk to her...like Da Tou Fen, I know what i'm doing but I can't control myself and i walk up to her and talk to her...to my amaze, We talked alot... and one silly thing is... I forget to ask for her tel no. !!! so silly... then now i lost contact with her liao... its really a wonderful slot of memory