Monday, September 04, 2006

2006年9月4日

今天是我14岁生日.

我决定在这特别的一天做一件难忘的事:写第一篇日记.

自从被老师逼,读了一本叫做 Diary of Anne frank 的书之后,我就很想把每天的经历记录下来.100年后,要是我无法变成人瑞,我的故事就可以通过日记和那时侯的人分享.到了那个时候,我的日记也将会是价值连城的历史文物,如果我的子孙对我好,我就会把日记当传家之宝交给他们,让他们可以卖给出版商赚一笔.不过,如果他们对我不好,我就会把日记锁在宝箱里面,扔进大海,看谁有缘找到它,谁就发.

我的好朋友,大奶彬,今天一走进课室就很兴奋的把我的生日礼物递到我面前,说, “快打开!快打开!” 我小心翼翼地把礼物拆开,是一件白色T-shirt,很迷你,也很透明,领口底下有三个字, “I’m too sexy”. 天啊,这么性感的衣服, 这么不要脸的字,只有大奶彬才会穿…我怎么穿得下?! 我尽所有力量不显露难堪的表情,给了她一个僵硬的微笑,跟她说了一声谢谢.她丝毫没察觉到我不喜欢这份礼物,继续兴高采烈地说, “很酷hor! 我找了很久leh. then hor, 你穿上去那行字刚刚好在“那”边…!哈哈!”

虽然我不是很喜欢大奶彬送的礼物,但她的心意已经让我很感动了.

除了大奶彬,还有两位朋友记得我的生日.他们是我的小学同学王小玲,还有隔壁班一个怪怪的男生,我叫他Ah Toot. 小玲送了一张卡片,里面写了好多行密密麻麻的字. Ah Toot送了一盒好好吃的巧克力…虽然他真的很奇怪,我跟他也不熟,但他送的礼物,却是我最喜欢的.

今天还算蛮开心的. 唯一让我不开心的, 是爸爸妈妈今年又忘了我的生日.



为了让我的日记更有价值,我决定除了记录个人经历,也把周遭大事记录在这里.

最近看新闻,知道有人残杀可爱的猫眯,让我十分震惊.大奶彬还把在网上找到的照片email给我,超恶心! 我觉得像这样的人,应该把他关在一个四面墙都是电视的房间里,然后每天24小时逼他看跟猫有关的电影或纪录片,直到他明白猫是很可爱的为止.我还可以义务当他的辅导员,每天带一只小猫去陪他聊天,让他认识小猫可爱的一面.如果他还是不悔改…我也不知道该怎么办!希望这世界不会有更多这样可怕的人…

10 comments:

Anonymous said...

GD STARTING PEI FEI

Jasonlee_ELF said...

I recently just get to listen this programme at yes933 and I find this story very interesting... so i decided to start reading this whole story for scatch... and I truly find this story very interesting... jia you... i will continue reading de

Anonymous said...

I today just start reading Da Tou Fen's blog.. Sorry ah I start it late. I like this story, got the da tou style

Anonymous said...

hey da tou fen hello!heee good programme.keep it up:)

Anonymous said...

hi 大家好,很支持933!!!

Tai Yew Mun said...

coolz. jus read in a recent article tat some1 gonna start reading dtf fr scratch. thought i'll do it as well. am interested in the beginnings of dtf as well.

Anonymous said...

hi i onli started reading it todae after i have heard the programme . a bit late haha! but jia you!

Huifen said...

waa.. cool.. i like this show but pity always miss it.. now i can read it now.. haha

Anonymous said...

qingwu-jie! *waves from workplace* i am soooo WOLS, your DTF story already ended and today (3 jan 2008) i'm starting to READ from the beginning.. i'm so hooked now T_T what an intriguing introduction. but i think i shall close my browser soon because i'm supposed to be doing work!!! >.< will continue from home :D

feiyang-mei

TeaWhyWee said...

i like the story but i only heard the last only part....n is so long ago..i didnt know they hav a blog for it >-< (today is 13 JAN 2009)