Monday, November 06, 2006

2006年11月6日

学校假期今天正式开始。星期一早上不必5点半爬起床,而可以随心所欲睡到爽,赖床也没问题,这真的是一种难以形容的非常痛快的幸福!

我还在考虑要不要去打假期工。天才庆和大奶彬都说过想趁今年假期赚一些钱,也吸取一些工作经验。大奶彬说要去咖啡厅或百货公司工作,天才庆则想当收银员,无论哪里都OK,因为他觉得收钱的感觉很好。无聊,钱都不是他的。

我不太确定要不要去打假期工的原因有好几个,其中之一是不知道爸爸妈妈会不会允许。我曾经向他们提起自己想去做一点工,赚一点钱,妈妈一听见就皱起眉头问,“你会做什么?还是专心读书吧。假期是很好的进修机会,你应该准备下个学期的功课。”嗨。要过爸爸妈妈这一关,还真需要一个奇迹。

其实,我也不知道自己能做什么。我这个人迷迷糊糊的,又健忘又不小心,如果去工作一定气死老板。有时,去百货公司逛,会看见一些穿着制服的服务生,很有礼貌很有耐心地向顾客介绍东西,觉得他们好厉害。不但要口齿伶俐,还要照顾到外表,头发啊脸啊都要美美的。我一点都不美,顾客看到我一定不想跟我买东西。还有,要我滔滔不绝地把一样东西讲到完美无暇,非买不可,是一个不可能的任务。还有,如果遇到难搞的顾客,我一定会被欺负,可能还会当场哭呢。嗨。妈妈说的也没错。我能做什么?

上星期五发生的事,还一直困扰着我。我决定问天才庆为什么他要跟大奶彬说我宁愿回家看电视,也不要去探望大奶彬。上网等了10分钟,天才庆也上网了。我传短讯给他,问:“上星期五,你到大奶彬家去探望她?”

又等了大概10分钟,天才庆终于回答,“对啊。”

不知道为什么,我开始有点生气。他似乎不太想跟我聊天。我继续问,“你为什么没叫我一起去?还说我回家看电视?”

他又让我等了好几分钟,才回答,“我看见你跟一个男生在一起,不想打扰你们,所以自己去找惠彬。”

看见天才庆的答案,我从生气变成心急。他看见我和Ah Toot在一起!他是不是误会我跟Ah Toot有不寻常的关系?他是不是觉得我重色轻友,在生我的气?我不要他误会,因为我跟Ah Toot真的没什么!他绝对不能误会我。

我开始慌张。要怎么解释呢?于是,我说了一句,“Ah Toot又不是我的男朋友,什么打扰不打扰的?你和大奶彬是我的好朋友,你们在我心里的地位比谁都重要。”

哇。现在回想起来,这句话也有点太肉麻了吧。不过,我是真的这么想的。

我想天才庆是不知道该怎么回答我的话,等了好久他都没有回答。我从心急等到灰心,等了半个小时,他终于传了短讯过来,说,“哦。我没说他是你的男朋友啊。我只是觉得,既然你有朋友陪,那我自己一个人去探望大奶彬就好了啦。不过,我应该向你道歉。当大奶彬问我你为什么没有去探望她时,我怕说实话她会生气,一时又想不到一个好的借口,所以才说你回家看电视。你不会生气吧?Sorry…”

从天才庆的反应,我可以看得出他没有生气。我也明白天才庆是一个很不会撒谎的人,可以想象他在大奶彬面前帮我找借口的紧张模样。算天才庆聪明,如果他真的照实跟大奶彬说我和Ah Toot出去,大奶彬一定会骂我不够朋友,至少生气一个星期。

我继续对天才庆说,“我没有生气啦。谢谢你帮我想借口。”我想了想,决定再声明一次,所以又说,“我跟Ah Toot真的只是朋友,没有别的哦。”

天才庆回答,“OK啦。你怎么那么罗嗦。不过,如果你们真的成为男女朋友,也不错啊。你们蛮登对的,哈哈!”

看见天才庆这句话,我虽然也笑了,却也有一点点小小的失望。如果我和Ah Toot真的在一起,难道天才庆一点也不在乎吗?我在他心中,真的那么不重要吗?

嗨。闲着没事做的人,就特别爱胡思乱想。

37 comments:

Unknown said...

哇…佩芬你实在太有创意了…这样也给你先个得出来…哈哈…

大头芬:你的话语非常各得好啊…很多时候还用成语来写你的blog…可以做促销员…或者像xiaxue一直写blog lor… :)

天才庆回复得这么慢,一定是在和大奶彬讲电话…这种没良心的家伙…喜不喜欢也罢了…

Anonymous said...

datoufen ni hao...wad took that 天才庆 to reply so long leh??is he retard or wad??haha...maybe he just dunno wad to say..so took he so long...or mayb lik wad Womenkill007 says..he is chatting with da na bing..

天才庆 maybe wanna hide the feeling inside him?to mi he seems lik small man than r not brave enough de oh..
or do he thinks ah toot suits u more so he give up??cause he think he dun suit u..but actually he lik u...

sry wor...everytime post will ask question lik wad will be coming up..haha...cant stop myself from asking...keep up the good story...i be waitting..thz..byee...

Anonymous said...

i think mabye 天才庆 is thinking of how to reply c. Maybe he is trying to think up of a meaningful answer to 大头芬. Thats y took so long HEHE

i still tink 天才庆 likes大头芬 hahaha

Keep up the good work 佩芬!!!!

Anonymous said...

Hi Peifen.. nice story.. wonder y datoufen dun ask tiancaiqin whether he like danaibin or not? like tt then she no need to guess le ma..

Anonymous said...

Hello.... I feel that da na bing don't deserve the to be like by 天才庆 as the way she had treated you and him when she is together with Jonathan. Why is it that 天才庆 like in her?

I really want to know who 天才庆 will choose in the end and what Ah Toot is thinking? Haiz..... have wait.... Bye bye

Anonymous said...

Hi

This is a very interesting blog. Keep up the good work. Wonder da tou fen will choose who in the end?
Take Care

Regards
Michelle

Anonymous said...

哇,天才庆对大头芬好冷淡哦。他真的那么不在乎大头芬吗?好可怜的大头芬啊!! 希望她能够早点找到属于她的幸福!! 大头芬加油!!

Anonymous said...

佩芬, 学校里会不会谣传大头芬喜欢天才庆还是Ah-toot吗?如果真的那样的话,大头芬会有更多烦恼呢!因为那是很烦,很恐怖的!尤其是当一群男生,不管你走到那都会在你后面喊"某某喜欢某某".

我记得我的中学同学如果害羞的话,他的耳朵会变红,所以其他同学都笑他有红苹果耳朵.

蕙敏.

ahdee said...

天才庆一定是不知道要如何回答,才编出一个理由来的。我认为天才庆是喜欢大奶彬的,
越来越精彩了。佩芬可能可以说多一点关于ah toot 的事。是不是会说他们在假期里一起出门呢? 好期待哦!

To lovaholic: Saw yr post u looking for the address of the cafe with games so here they are:
http://sg.settlerscafe.com/ &
http://www.themindcafe.com.sg/

To all those ppl having exams good luck! can go there relax after u all de exams... good for alot of ppl they have games that many people can play :)

Kelly said...

maybe tian cai qing dunno the one he likes is da tou fen? coz he see da nai bing pretty then tot he likes her? but in fact down down in his heart he likes da tou fen de.. hai complex ah.. hope in the end da tou fen follows her heart~

Anonymous said...

我觉得...阿toot喜欢大头芬...大头芬喜欢天才庆...天才庆喜欢大奶彬...哈哈...如果在下一个学期阿toot转来大头芬的班...然后大奶彬又喜欢上了阿toot...会不会世界大乱呢?

对了"大头芬"刚开始时,我发觉你会在第二段的故事里,写些关于社会新闻的事件.(think you talked about a cat killer on your first blog.)我觉得是蛮有教育意义的.可能可以继续下去吧...列如最近的烟雾问题etc...

cheers,
vincent

Anonymous said...

天才庆一定是口是心非 他一定是认为大头芬喜欢Ah Toot 才这样说的

加油哦佩分

Anonymous said...

opps

*加油佩芬

Jacelynn said...

大头芬是不是悄悄地喜欢上ah toot... 可是自己却没有发觉呢? 好期待哦(:

佩芬加油哦!

Anonymous said...

i agree with Kelly that 天才庆 might not know that his chosen one is 大头芬 at this time.

*i know that feeling**

Hope he dont misss the chance to be together with 大头芬 ba

Anonymous said...

PeiFen;
Maybe You Really Should Let Ah Toot Being Transferred Into You,Da Nai Bing And Tian Cai Qing Class 0.. Maybe Like That Will Be Better And Then Maybe The Changes The Places In The Next Year Class! Da Tou Fen Can Sit With Ah Toot And Tian Cai Qing Can Sit With Da Nai Bing. Maybe After Changing Places, Da To Fen Saw Tian Cai Qing And Da Nai Bing Get Along Very Well, You Can Say That Da Tou Fen Is Veri Sad. But At Least Maybe We Can Know More About Ah Toot After The Changing Of Places In Class! And Maybe You Guys Can Take The Same Bus Home And Become Best Friends! =))

PeiFen, So Sorry Write A Lot Of Rubbish! O.O.. Hope You Dun Mind! =)) Jia You!

栩仔 said...

佩芬,不要在profile显示你个人部落格的网址,你不怕被骚扰啊??

学校假期已经开始了,我就和大头芬一样。

“闲着没事做的人,就特别爱胡思乱想。”

我也闷得发慌了!!!可不可以提供建议,让我们有一些建设性的事做?

Gnixy said...

aiyo..he took so long reply..
天才庆 tink he wat..make ppl w8 so long..but its possible he is bz..
haiyo..cannot emphasize on u n ah toot not in BGR...
its like giving him a BIG hint tt u like him....nono! wrong thing to say..girls must play hard to get,sometimes..lol..wahahas..
anyways..he ur good fren mah..no nid shy to go front ask u if u wanna go visit 大奶彬 de mah..
lol..nw i tink ah toot n 天才庆, gonna b love rivals le..lol..
datoufen so lucky worr..so many boii boii wan..

wiishing all people luck..
em,and to Jing Shi.
hope ur fone get fix fast fast worr..so i can call u chat..wahahas..
n to Ken.
i miss u..but sry,i dun feel anything liao..i tink u feel the same way too..i tink, we shld not stay to b frens. sry..

datoufen..gambatte worr..
rmb to choose wisely..some boii nt good de.. not sensitive. n tt's a flaw. :p

harts'
kikakisho♣

Anonymous said...

佩芬你好。。。很喜欢你这个节目。。。我每次听到这个节目的时候时隔天早上重播的^^有时听到我真得很想笑咯。。。一位有些时候你说的一些东西很好笑^^要加油哦!^^ganbateh^^

Anonymous said...

Oh well, i think you are really pro in your chinese and i really love the stories...

Anonymous said...

hey peifen
i think u have done a great job with this da tou fen story on radio!
well done =)

reminds me of the innocent frenships and r/s during sec school days! how i wish i can turn back time!

\mel

Anonymous said...

个人认为天才庆应该是喜欢大奶彬,而大头芬也许对天才庆只是个错觉吧。而Ah Toot也应该是喜欢大头芬吧。四角恋哦。有点的乱。呵呵~

天才庆怎么那么久才回复大头芬呢?是因为心虚不晓得该怎么回答吧。

Anonymous said...

Peifen,

There is now a complicated love situation between tian cai qing, ah toot, dtf and da na bing. I tink tian cai qing likes da na bing initially, then after the bus incident, realised that he have feelings for dtf,thus he feel so weird when he face dtf.

Then he saw dtf and a guy(ah toot) together, got sad and so lie to da na bing about dtf going home to watch tv. I believe he is not like others made up to be , so devious and obviously leaving dtf behind.

Dtf might have affectuations for tian cai qing but I guess it is not love for tian cai qing. Maybe next year if ah toot and the three musketeers(dtf,tcq and dnb) were to be in the same class, the story would be more exciting. Perhaps a possible scenerio would be dtf being great friends with both guys and face a dliemma in choosing her Mr right.

Well, as loyal listeners,we will continue to support your show and all the best!

BenZ said...

Haha! DTF really very cute. I still remember when I thought of taking up a job during the holidays, I really did think like DTF. Until now, I'm still a think-a-lot guy. Haha! Anyway, hope DTF will take up a holiday job, because I think more funny things will happen! Just like me, wahaha!

Anyway, hope that what 天才庆 said is true. Be positive! Friends forever!

Anonymous said...

hi peifen..

seems like a very complicated love relationship..somehow i have this feeling that the storyline is from this book called "The teenage diary of ..."

Anonymous said...

我觉得Ah Toot很sweet。就像是大头芬的守护天使。可是,电视节目的结局都是守护天使最终也不会跟女主角在一起的。so sad ~* Will there be an exception this time?

Anonymous said...

da tou fen should be together with ah took!! bei ai better than ai ren=)

Anonymous said...

wo kan datoufen shi xi huan tiancaiqin de but...tiancaiqin hao xiang xi huan danaibin...but i thing ah toot the name veri CUTE!! the bus the series veri like fairytale lehx... tiancaiqin go grab datoufen's hand...but if tiancaiqin dun like datoufen dhen shudnt like give her hope or whad by pulling her hand whad

hopeless said...

datoufen i support u to the end!!! woohoo...!!! nice story...!!!

hopeless said...

hahaz... datoufen can go and help her parents during the holidays... like what l'm doing now...

Anonymous said...

Hello peifen aka datoufen

I was writing my book and listening to the radio (your show 大头芬的世界 when I heard you announcing your blog addy. So here I am!

Finally I made sense of what is this all about. It's a love story! haha.. enjoyable. Keep it up!

yhwong said...

Today's story(08/11)
had happened to me, the same thing. So when i listened to the part where she was stunned,
I cried. I hope the ending did not end the same as me. :(

Anonymous said...

Poor Datoufen..mayb there can be a twist there?
actualli ah toot jus bettin wif his fren whet he can win da tou fen heart but act tian cai qing realli like her??
Hee..keep up wif the gd story!

Anonymous said...

wow ni zhen you chuang yi leh na ge tian chai cing wei shen me zhe me dai zhu ni hao yun ba gu shi xia de hen hao.....:]-+|<

Anonymous said...

Hi Peifen!

I like da tou fen, becoz its presented in a super cute way, and makes me very relax when i listen to it. The story is great, and makes you want to keep finding out what happens next~

Jiayou!! Thanks for this creative program~ ^_^

flub said...

有点错综复杂的关系哦。
希望天才庆,大奶彬和大头芬的关系不会影响到彼此的友情哦。

Anonymous said...

海你好, 你可以死鹅多一点你的世界吗?我想考你是不是fallen into ah toot到底你洗不喜欢他呢?