Saturday, November 18, 2006

2006年11月17日

昨天晚上,我做了一个很奇怪的梦。我梦见自己和大奶彬还有天才庆一起出国游玩。我们来到一座城堡,是那种很大很古老的欧洲风格的城堡。走进大门,就看见很多美丽的花草树木。我一边欣赏美丽的花朵,一边四处闲逛。过了一会儿,我发觉天才庆和大奶彬都不见了!周围一个人也没有。我好害怕,一直往前走,可是又好象一直在兜圈子,眼前虽然就是城堡的大门,却怎么走也走不到。我走累了,决定停下来休息。口又渴,肚子也饿,可是身上一点吃的喝的都没有。突然,我听见有人叫我,我认得那把声音,是Ah Toot。但我只听见声音,没看见人影。Ah Toot一直不停叫我的名字,他好象就在我身边,可是为什么我看不到他?我站在原地转了一圈,不小心踢到地上的东西,往下看,嘿,原来是一罐冰冷的汽水和一盒巧克力。我仔细再看,汽水和巧克力的包装上都印上Ah Toot的名字,还有他的脸,就好象是Ah Toot牌子的食物和饮料。我拿起汽水罐,想要打开来喝时,又听见Ah Toot的声音从汽水罐里传出来。“晓芬!晓芬!”原来,是罐子上的Ah Toot在叫我!

梦到这里,我就惊醒了。从来没做过这么精彩的梦,所以决定把它记录下来。

从梦中醒来,我就听见手机响了。是谁这么早打电话找我?我以为八成是Ah Toot,没想到拿起手机一看,竟然是天才庆的号码。我吓了一跳,愣了一下,然后开始有点兴奋,心跳加快了,却又不知道该不该回答。我吓一跳,是因为没料到天才庆会打电话给我。那为什么会兴奋呢?我也不明白。不是已经决定不要再胡思乱想,自作多情了吗?不是已经多次骂自己不要脸,神经病了吗?难道,经过这么多天的努力,我还是失败了,还是喜欢天才庆?

还没来得及接听,天才庆就把电话挂掉了。我呆呆地看着手机屏幕上的 “1 missed call” 三个字,脑子里反复想着,“该回电?还是不该回电?”

其实,我也不知道自己在逃避什么。天才庆并不知道我喜欢他,大奶彬也不知道我喜欢天才庆,所以我也没有什么该觉得不好意思的嘛。而且,他们是我的好朋友,我更不应该让自己的无聊情绪,破坏珍贵的友情。喜欢天才庆,只是因为从来没跟别的男生要好过,一定是这样,才会产生错觉。可是,Ah Toot也是男生,现在我和他感情也不错,为什么当他看着我说话或对我微笑时,我从来都没有感觉心跳加速呢?

嗨。原来喜欢一个人是如此难以控制的。

我想了好久,终于决定回电。不因为我还对天才庆有好感,只因为我不想失去他和大奶彬这两个朋友。

电话接通了。一声,两声。

“Hello?” 突然听见一把不是天才庆的声音,很惊讶。

“H…Hello?” 我也只能这样回答。

“是大头芬吗?”

“是…”

“啊!你终于回电了!我是大奶彬啦!这几天你跑到哪里去了?我SMS你,你都没有reply!我还以为你生我的气leh。你OK吗?我们很久没有meet了。你今天有空吗?我们一起吃午餐?”

好久没听到大奶彬滔滔不绝的说话声了。再次听见好朋友的声音,让我觉得好熟悉,心里暖暖的。矣?我不是回电给天才庆吗?怎么会是大奶彬听电话呢?

“你…现在跟天才庆在一起?” 我问。

“哈哈!你的问题,是不是一个陷井?我该怎么回答?Erm,我们这一刻是在同样的地方,而我们…哎哟,真不好意思…我们也已经在一起了啦!嘻嘻。大头芬,你可是第一个知道的人哦!”

还以为听见这天大的消息从大奶彬口中说出,我一定会晕倒,呕吐,放声大哭,或是会有其他很强烈的反应。但,我一点感觉也没有。特别平静。奇怪,我是不是死了?怎么好象失去所有感情了呢?

“Hello? Hello? 你还在吗?”

“哦,我还在。刚起床啦。有点blur。”我停顿一下,再继续说,“哦!恭喜你们!”

“哈哈。谢谢你!那,你要不要来meet我们吃午餐?”

我看了看时钟,已经11点多了。我还在床上,还没刷牙洗脸。突然想起,下午还要到医院探望外婆。“今天不可以leh。我下午还要去医院看外婆。她星期三入院了。”

“哈?外婆生病了?OK吗?”

“还好。应该明天或后天就可以出院了。”

“OKOK。那你去看外婆吧。我们改天再见面。你等一下!”我听见大奶彬把电话交给天才庆。

“Hello?晓芬啊?好久不见。帮我问候你的外婆。”
“OK。谢谢。” 听见天才庆的声音,觉得有点陌生,突然客气起来,不太懂要说什么。可能是太久没谈话了。

“Er,惠彬和我要去吃午餐了。Bye Bye!”

“Bye Bye。”

电话挂上后,我继续在床上发呆。我尝试找一些形容词来形容我当时的心情,可是怎么也想不到一个。好象没什么感觉。不是应该伤心难过吗?怎么会一点感觉也没有?说真的,刚才和他们聊天,我还蛮开心的,因为听得出他们在一起很幸福。我是不是疯了?不会吧。真正疯了的人是不会问自己是不是疯了的。哎哟。怎么搞的。之前还以为自己还喜欢天才庆,现在听说天才庆和大奶彬在一起,不但没心碎,反而为他们感到开心?我越来越不了解自己。

突然很想把这件事告诉Ah Toot,听听他的见解,可是又不想让他知道我暗恋天才庆的秘密。暗恋。Hmm。也许我也没真的暗恋过他吧。只是有一点点好感而已。暗恋好象太夸张了。

今天能和大奶彬,天才庆一如往常一样聊天,对于我恢复正常的过程来说是一个不错的进展。一步一步来,下次和他们一起出去,我想,也不会觉得尴尬了吧?

55 comments:

flub said...

日有所思也有所梦哦!梦的主角似乎是Ah Toot而不是大奶彬或天才庆哦。大头芬开始想Ah Toot了吗?呵呵~

哇!原来大奶彬和天才庆已经在一起了哦。想必大头芬的情绪应该会有点的不知所措吧。

我认为Ah Toot是个蛮可靠的人,而感觉Ah Toot是个很好的倾诉对象哦。建议大头芬把事情都告知Ah Toot,这样或许他可以帮助大头芬解开心里的困惑哦。

Anonymous said...

dui bu qi, 我的 dian nao mei you hua yu suo yi yao yong han yu ping ying, xi wang ni bu hui you kun nan du=)

大头芬是 yi ge hen hao ting 的 jie mu!! zhen xi wang mei yi tian dou you 大头芬的世界=) ke xi mei you T.T zhi you zai 1, 3, 5 cai you. ru guo ke yi zuo chen "anime" wo yi ding hui mai de.hai you, xi wang 大头芬,大奶彬和天才庆 hui hen kuai bian hui he zhi qian yi yang de yao hao!bu yao ying wei 尴尬 er bi kai 他们 liang ge ler!!!

PEI FEN JIA YOU ORH !!!WO HUI YONG YUAN ZHI CHI NI DE!!!

sorry i tried my best "copying n pasting" still cant really find most of them hope u dun mind =))

Anonymous said...

and also 梦 tong chang dou shi qian yi shi zai xiang de dong xi..
hai you, dian hua xiang ler ni zi ran er ran 以为八成是Ah Toot da lai de... orh hor ni yi jing bu zhi bu jue de xi huan chang ler Ah Toot?

Anonymous said...

我想大头芬没有感觉是因为她知道喜欢一个人是要让他开心?哈哈。。。或者她真的喜欢上Ah Toot 了?蛮复杂的leh... 哈哈

Anonymous said...

if i was da tou fen i think i will cry until very jialat..

Anonymous said...

actually... ii can sort of understand how 大头芬 feel... the kind of feeling whereby uu have a sudden block of emotions... just sort of froze right? yepps.... just like that...
maybe 大头芬 don't actually like 天才庆... who she likes is Ah Toot...
p.s. just making a guess...

Anonymous said...

This is a nice progaramme , it really bring out the memory of most people during thier school or teen time.i specially like the sound of pei fen ,it is a the perfect match for da tou fen character.

GiGi Shuping said...

Actually, 一个人不开心好过三个人不开心。 Morever, 他们也不知道会让大头芬不开心mah。I think it's a good start tt 大头芬愿意和大奶彬and天才庆通电话!

加油!

Anonymous said...

Tian Cai Qing is unusually nervous when talking to Da Tou Fen. In future installments, there is a possible 'twist' in the developments.

Anonymous said...

i think da tou fen is probably just confused and cant accept the fact that two of her best friends are together..hmmm...wonder how will the story goes...will she and ah toot really be together?

Anonymous said...

Came to know about the "pregnancy before marriage" matter recently.

Felt that Wang Ren Fu is not setting a good example. But the saving grace is that we witness how deep is Ji Qin's love for Wang Ren Fu.

The love is so touching that it even moved the 'stone' (Wang's manager)!

As a result, approval was given to announce the news. (Wan Shi Dian Tou)

On this matter, we could clearly see that Ji Qin places the guy's interests and feelings above her's own.

No matter how tough the guy is, his heart will literally melt when facing such a lady!

Wang Ren Fu would be a beast if he didn't dote on her!

I would like to congratulate him for being able to find such a lady and for being a father soon.

Frankly speaking, I envy you.

Anonymous said...

is this story real ?

Anonymous said...

美云~~
这一期的很精彩哦,梦好象在暗示着什么情节会改变似的~~
也许大头芬是真的喜欢天才庆,但或许这只是萌芽期而已,所以才来得及阻止自己再喜欢下去吧~~
喜欢一个人不代表暗恋,暗恋一个人也不代表爱,有时候,也很有可能只是因为幻想恋爱,而去喜欢一个人吧,也许或者可能其实自己只是喜欢喜欢一个人的感觉而已~~
喜欢一个人是一件幸福的事~~看见自己喜欢的人幸福,更是加倍的幸福~~~(^_^)

Anonymous said...

p/s:所以大头分才会这么放得开吧,真期待她和ah toot 能开花结果~~哈哈~~!!

Anonymous said...

Hmm...not v real leh..
da tou fen really so da tou..no feeling one? haha..
But i really like e voice of da nai bin spoken by another person..even though is computer effect la..
But i think voice differentiation is great for a show like this!
Maybe can try more? Like Tian Cai Qing's voice or Ah Toot's voice, can differentiate?

Jiayou Pei fen!! ^_^

Anonymous said...

大头芬开始想Ah Toot le!

Anonymous said...

大头芬开始想Ah Toot le!

Anonymous said...

喜欢一个人是什么样的感觉?

Anonymous said...

喜欢一个人是什么样的感觉.. it's a mixture of feeling..in some.. you'l feel love and loved.. and that your feeling of love is being returned.. but in some.. (which's like most) you'll feel hurt, pain, saddness and also anger..so always remember that when you love someone, hurt and pain comes together with it.. it's a package..

and yup.. i really like this story-telling on air.. it really brightens up my day at work.. i'll always be waiting and looking forway to this programn while working.. (in the day time.. the repeated version) on my hp radio (head set).. and if i'm doing OT late into the night, i'll be listening to it as well during the night one.. and i don't really like it when my colleuges come over to ask me things about work during this period as it'll make me missed the story.. i prefer it on air actually.. cause i don't have much time to read it online..

and i do think that 大头芬 is really begining to like Ah Toot, without knowing it.. it's just the begining bah.. hmm....

JIA YOU JIA YOU on the story Pei Fen... :)..

Anonymous said...

大头芬会对天才庆喜欢大奶彬的事不感到伤心是因为她感到庆幸没失去两个好朋友,还是因为她觉得只要天才庆幸福她就开心?
哈哈,无论如何,他还是应该和他们像往常一样的做朋友。喜欢一个人不一定要和他在一起。
她会想到Ah toot是因为她最近一直和他在一起,还是已经不知不觉爱上他了?
好期待会发生什么事,加油!

Anonymous said...

very very very cute! haha! :) i listen to 933 every night, but did not tried to call. haha!

BenZ said...

Lucky man - that you're not in love with Tian Cai Qing! Now hor, your mind is only full of Ah Toot. Why I like that say leh? Because your post is full of Ah Toot's name, and you even dreamt about Ah Toot being your thirst quencher! Your thought is now flooded with Ah Toot, and only AH TOOT! That is a good thing, continue thinking about him!

Another lucky thing about you is that you didn't lose your best friends. Thanks to your matured thought! Or should I say thanks to ah Toot? Ahahahas!!!

Anonymous said...

对一个人有好感跟喜欢一个人到底有怎么不一样?爱一个人又是怎么感觉?mid twenties的我从来没谈过恋爱。。。所以不知道是怎么感觉。。。 好羡慕恋爱中的人。。 希望大头芬能找到自己的恋爱。。也希望自己能快点找到我生命中的爱情。。。

Anonymous said...

对一个人有好感,是喜欢的初期。。。 喜欢,是认识了,好是有好感。
而喜欢,是爱的初期。。 是了解了,还是喜欢。
恋爱,可以是甜蜜的,但,也会有很多的问题。 不容易。在还没遇到对向前,好好准备自己,才能在“the one ”来的时候,好好经营那份感情。

Anonymous said...

这样很好啊!梦里已经说出了一切。也说了大头芬不是一个人在承担着痛苦。真为她开心! 加油哦!!

Anonymous said...

我希望大头芬会幸福哦!:D
哎,爱就是那么奇妙!

Anonymous said...

i love this story.. so cute and romantic? lolz.. anyway jia you..!

bittergourd said...

DTF:

A really cute dream u have, especially the part on Ah toot being the brand of the chocolate and soft drinks. There is a Chinese saying “日有所思,夜有所梦".
I guess in your waking life, u must be thinking about Ah toot a lot more than your best friends.

Well, sometimes we do get such weird dreams, but after a while, we stopped having them.It is not sure whether u like Ah toot or not but one thing for sure, you satrt to notice the existence of this person called Ah toot in your life.

Anyway, it is good that u can be normal towards dnb and tcq, no point losing two friends over a failed affectuation. Worse still, dnb and tcq don't even know u are troubled by them going on stead, so why torture yourself, boy and girl need not be in relationship, they can be very good friends.

Hopefully, u can ask ah toot along when u go out with dnb and tcq. It is only fair to him that after showing so much sincerity wanting to be your friend, he is appreciated for his efforts.

I dun believe he has any ulterior motive, and it is not like telling u to like him, just make him open up. From your previous entries, he is a nice guy, adn deserve to let others appreciate him as a friend.

Lastly, hope that your holidays will be more exciting in the next few weeks.

Peifen,

Another simple yet exciting entry, especially your vivid description of the weird dream. How did u come up with the idea of such a dream, did u have one before?

Thanks for letting us have an enjoyable listening to the world of datoufen every Monday , Wednesday and Friday. Hope that it could be broadcasted every weekday, but it is too hard on you. Understand that u need time to prepare the blogs, rehearse,and brainstorm.

Looking forward to next exciting episode.

Octotong said...

哈哈。。。那個夢好可愛哦。。。哈哈
我看大頭芬已經不喜歡天才慶了拉﹐或許根本都沒喜歡上他過。哈哈﹐我覺得要一天大頭芬會喜歡上Ah Toot哦﹐因為Ah Toot比較成熟拉。。。

Anonymous said...

ta dou fen is a kind soul. dan tai dan chun shi bu hao de. ta dou fen yi zai bu zi bu que zhong xi huan shang ah toot suo yi dang tian cai qing ta gei ta dou fen shi, ta hui mei you gan que. ye xu yao an pai rang ta tou fen zhi dao ah toot shi ge you qian ren, kan ta men peng you de you qing hui bu hui ying wei ta nan ping de bian xin er qi bian hua.

Anonymous said...

有一天, 當你回想起這一切時, 你就會realise青春的感覺是那么的美好, 雖然帶點傷感..

我忽然覺得我老了... 哈...

Paz said...

在成长的过程中,经常会因为许多因素对异型产生好感,所谓的错觉。好感会因相处与了解渐渐变成喜欢。而在大头芬这个阶段的"喜欢",会被任何人或事物所取代。
得知两位好友已成一对,反而没有难过证明对天才庆的感觉也许只是所谓的"puppy love"而已,又或者大头芬是个真正懂得拿得起放地下的女生!=D
小小的心灵还在成长,遇到不快乐的就应找个朋友说出口啊。学习的路上通过分享与沟通才能更了解自己。不愉快的都放在心理,好不健康喔。
无论,下个走进大头芬心里的人会不会是Ah Toot,希望大头芬的成长过程是健康和幸福的。要加油喔! ^^

Anonymous said...

我是从马来西亚来的听众,在每天做工的时候都有再听大头芬的世界。觉的天才庆也不是很好啦!大头芬不用再想他了,知道他们两个在一起没有什么感觉的话,还祝福他们就是说不再想天才庆了,想阿Toot吧!他是一个很好的男生哟,满体贴的!在未来的日子里,尝试去接受阿Toot,也是很好的哟!真希望大头芬和阿Toot在一起。

eepeng said...

大头芬好看得开哦!如果换成是我,肯定伤心好几天~要一个人快乐,就得给他祝福,这句话的确没错。希望大头芬不要将不开心埋在心里。

In future installments, i think there can be more stories on the friendship between the 4 main characters. Maybe stories like Tian Cai Qing like Da Tou Fen, and Ah Toot also confess to her...or Da Tou Fen fell in love with someone. Haha..i am letting my imagination run wild.lolx=)

Evelyn Soo said...

i was listening to the past entries over the weekend... then 1 comment that u say strucked me... u said that there wun be a "big ending" to it, cos its like our lives... its ongoing and there will always be a different story going on in our lives.... :)

but i hope ah toot and da tou fen will not be together so quickly... i hope they will get to understand each other over a period of time before considering cos this way, their relationship will last longer haha....

Anonymous said...

I can't believe my frds forgot abt my bday!!

So disappointed in them.

Anonymous said...

现在看起来大头芬有点喜欢ah toot 的意识哦。可不知道Ah Toot 对大头芬的感觉会有点好感吗。

大奶彬和天才庆在一起看起来对大头芬好像么有那么大的影响啊。

Anonymous said...

im happy u can think it through. ni you zhang da yi dian dian le. =) if you can't be couples with him you can still remain gd frends. that's really gd. jiayou. ;)

Anonymous said...

Maybe da tou fen should mix around with more guys, she will get to know more people. Only then she will be able find her true love.

~Xiao Yao~ said...

刚刚第一次听到大头芬的世界(重播), 马上就爱上了这个节目。以后一定会准时收听!哈哈~ anyway 我觉得大头芬没有因为天才庆 和大奶彬在一起而放弃友情是很好的!希望她不会因为如此在对面对好友时觉得尴尬。eh.. haha..她还有Ah Toot 对吧? =P

~Xiao Yao~ said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

if 大奶彬 and 天才庆 is a couple, Then 大头芬 can be together with Ah Toot le.

yitingthewonderful said...

datoufen hao can worx...if she go out wif her usual frens(tcq&dnb) she will feel like light bulb(dian deng pao) so sad...sobbs*

Anonymous said...

hi. its my 1st time leaving a comment.
n had listen to the past few posts.
im jux wondering if it is a real story or jux a make up story?

but i think if i were 大头芬 i'll be angry too n feel super upset.
n especially the two of them were 大头芬's bestfren!


And i oso wanna meet someone like Ah Toot!
somehow think tt 大头芬 shld chose Ah Toot!

Anonymous said...

佩芬!我非常喜欢听大头芬的世界!

哇!他们的关系蛮复杂的!

难到大头芬喜欢Ah Toot?

Anonymous said...

wah 為什么天才慶變得那麼formal ?。。難道他覺得你們三人的友情因為和大奶彬在一起了就不能象從前嗎?... 他對大头芬說話的態度真令人失望。。
希望他們三人可以從前一樣。。


hmmm..
大头芬開始想到ah toot 了。。 我想ah toot 應該可以帶=給她幸福。。 可以讓她沒那麼多煩惱吧。。
ah toot 加油~﹗

也希望大头芬的奶奶會好起來。。

期待著後來會發生的事。。 ^^

Anonymous said...

ARGH... Miss the telecast. Sibei sian. Lucky still got this blogspot. Datoufen go for ah toot ba. Then next time can go out together as a double instead of going out with ur best friends alone. If you go out alone with them will feel like a light blub and might feel ownself disturbing into their little world

Anonymous said...

hi there even though i can't read chinese well but i enjoy listening to 933FM for this story.
can't read but can understand..
haha
kudos to the author

hopeless said...

peifen... u work hard all day and nite for us to enjoy the yes 933 radio station... we support u and all the Djs and the crew!!! GOGO Yes 933!!

PiNkPiG said...

Haha!The dream veri funi esp the coke can n e chocolate got Ah Toot's name and face.I will like to try an "Ah Toot" brand coke n chocolate.
Da Tou Fen is a veri intresting story of life encounters tat i hav undergo(some of em)as I am one yr younger tan Da Tou Fen(my 13th bdae was yesterdae).Hope tat Da Tou Fen will hav its own comic book wif all its stories in it and will flim into a cartoon show .I will surely buy n watch e cartoon!

Anonymous said...

大头芬的梦好傻喔。可是却很可爱。或许大头芬只是欣赏天才庆吧。 因此她没有那么伤心。没有关系,大头芬还有阿toot。=)

Anonymous said...

how come inside female toilet got old man inside? so strange.but why da tou fen never go and see? i wish i was there!i could go and see who's in the toilet next door.haha. nice program !!! jia you! YES 9.33 ROXS!

Anonymous said...

i hate you

Anonymous said...

you are mad

Anonymous said...

are you crazy???????