Wednesday, November 29, 2006

2006年11月29日

昨晚简直睡不着!因为今天就是合唱团的第一场圣诞表演!身为合唱团的成员之一,我当然紧张啦!这又是我们第一次对外表演,之前根本没有任何经验,连老师都紧张!

下午5点,我们集合在学校的音乐室准备一起出发。合唱团还没有属于自己的制服,为了统一每个人的穿着,老师吩咐大家今天一定要穿黑色短袖上衣,女生必须穿黑色短裙,男生则要穿黑色长裤。幸好我有好多件黑色的上衣,而刚好也有一条黑色的短裙,是去年妈妈逼我买的,到现在只穿过一次,终于又有机会派上用场了。大奶彬不喜欢黑色,所以得特地为这次的表演买衣服,还不断埋怨,说,“哎哟,为什么老师要逼我们穿黑色?黑色那么难看!一点都没有圣诞的感觉!”

其实,我认为黑色不错啊。不容易脏,穿在身上看起来会比较苗条,也永远不会过时,还可以很性感很典雅呢。

看见音乐室里合唱团的朋友全身是黑色衣服,感觉好奇怪,可能平时只见过大家穿校服,今天穿着不一样就觉得不习惯。老师选黑色果然没错,女生都显得高贵多了,男生则看起来特别成熟稳重。我们都兴奋地不停叽叽喳喳地说话,我被Sam说到脸都红了,因为他一直说我穿黑色很美,很有女人味。大奶彬还继续取笑物我,说什么,“哇!等一下出去表演,一定有很多男生跟你要签名的,可能还会要电话呢!”大家笑成一团,只有我笑不出来。真是糗死了。

正当我们开开心心在聊天时,老师走进了音乐室。她表情严肃,好像不是很高兴。我们被她的表情影响,大家沉静了下来。老师叹了一口气,说,“Nancy今天生病,不能参加表演。”

我们听到这个消息,都惊讶地“哈?”了一声,开始议论纷纷。Nancy是中四的学姐,也是Soprano 2最能唱的成员,有好几首歌需要她独唱。现在她不能来,怎么办?

“因为时间紧凑,我们的曲目不能改了。现在,我要选一位同学代替Nancy负责solo的部分。”

我感觉Soprano 2的朋友开始紧张起来。我也跟着一起紧张。多数人都害怕地低下头,不敢看老师,希望这样能阻止老师选自己。有一两个则兴奋地抬头望着老师,看得出他们很想被挑选。就在我忙着kaypo,观察别人的反应时,我看见站在我左边不远处的Sam睁大双眼看着我,然后调皮地微笑,用食指指向我。我还没搞清楚他到底是什么意思,就听见老师说,“晓芬!请站到前面来。”

什么?!有没有搞错?老师竟然选我唱solo?在听见自己名字的那一刻,我感觉自己的心跳停了一下。愣了一下,又听见Sam带领其他同学鼓掌欢呼,我才傻呼呼地走到前面。

老师表情认真地对我说,“晓芬,突然要你独唱,应该会给你很多压力。不过,老师是经过慎重考虑,和征询了一些成员的意见后才决定选你的。你只要尽力就好了,我们合唱团的其他同学都为你加油打气!”

老师说完,就宣布是时候出发了。身边的同学开始兴奋地走动,我却站在原地,动弹不得。Sam和大奶彬走了过来,对我说了一些鼓励的话。大奶彬说“哇!你真的变成歌后了!一定要加油Ok!”Sam则继续调皮地微笑着,说,“嘿嘿。其实,我是其中一个向老师推荐你的人。我们对你有信心!”看见我动也不动,大奶彬推了我一下,说,“喂!还在这里发呆?我们要出发了!”

我们来到了西部一家百货公司。因为是学校假期,又是下班时间,百货公司里人特别多。看见舞台,我脑里闪过了逃跑的念头。发觉自己已经在冒冷汗,心扑通扑通地狂跳个不停。好紧张!完全没有表演经验的我,今天第一次体会什么叫怯场。

表演就要开始了。同学们都站好位置,准备看老师的指挥。我站在最前面,脸色苍白手脚发冷地面对台下数不清的观众。

“好,第一首歌,Silent Night。”老师一边说,一边举起右手指挥。她看了我一眼,轻声问,“晓芬,准备好了吗?”

这首歌开始的一大段是女生独唱,而那女生就是我!我想象自己会晕倒,或窒息。真的真的真的没那么害怕过。

“晓芬?”老师见我没反应,又问了一次。

算了!就拼了吧!我闭上眼睛深呼吸,然后向老师点头。老师也点了点头,开始数拍子,“1,2,3,4,5,6!”

我开口唱了。“Silent night…holy night…”我的脑袋一片空白,完全不知道自己在唱什么。好像是失去所有知觉和控制,只听见从自己嘴巴飘出来的歌词。我有没有唱错?不知道。有没有走音?也不知道。但我只知道唱完整首歌,台下的观众都频频点头,掌声如雷。我转头看老师,她也对我满意地微笑。再转身看了看Sam和大奶彬,他们不约而同地竖起拇指,向我比了一个“好!”的手势。

在那一刻,我感受到前所未有的快乐和满足感。

战胜了Silent night,接下来的歌曲都显得轻而易举。表演过后,我们一群同学一起到快餐店举行了小型庆功宴,大家的心情都非常愉快,还闹到快餐店经理过来骂我们呢。今天真的很开心。不过,也有一点小小的难过,因为Ah Toot没来看我们表演。他到底在忙什么呢?

51 comments:

evon said...

我越来越喜欢大头芬的世界了,哗!大头芬真的快要变成大明星了,恭喜大头芬,为什么阿toot最近都没有找大头芬呢?阿toot到底发生什么事了?我好期待听到下一段的大头芬的世界,好想现在马上就是星期五哦!

Anonymous said...

Me too! Well done Fen! Jia You!Must be more confident of yourself, Fen. Things are getting more interesing now. What is Ah Toot busy with? I can feel that Fen is having a special feeling for Ah Toot. Haha.. I hope to hear news of Ah Toot soon cos I'm worried for him!

miyuki-san said...

I'm really curious and interested to know what happened to Ah Toot, so I hope u can tell us soon! Haha..

Anonymous said...

really luv to listen to datoufen's world... and my radio is amlmost 24/7 on fm933... ^_^ wad happen to ah toot!?

Anonymous said...

where's ah toot ? where's ah toot ? where's my ah toot ? argh .... lolx hahax .... h0pe to n0e wad really happen to ah toot on friday .... wo ai da tou fen xD

Anonymous said...

ah, missed tonight's 'diary entry', will catch the repeat tmr. Haha, this reminds me of my sec sch days, wonderful memories.
And yep, i also wish to know whatever happen to Ah Toot? I hope he is fine..hmmm.

SoonHan said...

大头芬的世界越来越精彩了。大头芬的生活越来越多只多彩。希望将来会有更多让人惊喜的事发生在大头芬身上。大头芬加油哦!佩芬加油!

Anonymous said...

大头芬的class会不会在12月有chalet?

原来

h.o.n.g.y.i. said...

不然大头芬到Ah Toot 的家拜访他?看看到底是发生了什么事。。

-鸿毅-

HS said...

Aiyo y u stop there, wanna know more about Ah Toot leh.
Cause leaving singapore next week, hate reading so many chinese words.Somemore alot i dont know how to read =X
At least must talk abit more of Ah Toot on this Friday.

tAlKaTiVe YvOnE said...

大头芬的世界 can play everyday mahx
miss one day very sianx especially at night boring lei. :)

where is 阿toot? he should support
her.. he cannot be missing for too long anything happen he should face up with 大头芬.. he is a guy cannot run away from problem de..

阿toot if u are a guy u should stand up and tell 大头芬 your problem so that she can help u. Stop running away..

Anonymous said...

It doesnt matter if Da Tou Fen dont like Ah Toot in the beginning. Because the way she is paying special attention to Ah Toot now already means that, Ah Toot have a special place in her heart. This is probably: ri jiu sheng qing.

Anonymous said...

hey, datoufen you can sing well really. even the teacher praise you and got you to replace nancy. have confidence in yourself.
maybe Ah Toot needs some time to himself. you can still sms him as to show concern for him. as he really needs now. maybe when he is ready and wants to see you he will call you up. so don worry. jia you.

PiNkPiG said...

Wow!I tink 大头芬can sing veri well n the choir chose the rite place 2 sing coz i stay at the west part of s'pore.

Anonymous said...

mAybe ah tOot's at a corner enjoying the performance as well? cant wait for ur next update! :)

Anonymous said...

jia you! jia you! so exciting looking forward to every mon, wed n fri to hear it.

Anonymous said...

i think datoufen like ah toot le leh . or mayb she just treat him as a v.good friend that's all . haha . just have 2 wait 4 e outcome lor . *Sigh* .. fri i'm nt in SG . cant hear 'live' datoufen de shi jie . love danaibing's voice. wonder whose voice is that? Hmmm ....

Unknown said...

Agree with kerys..Ah Toot一定是在一个角落默默地听着大头芬甜美的歌声…应为他开始喜欢上大头芬了…

老师没选错人…你的歌声so甜!!

Anonymous said...

为什么没有啊toot的名字在大头芬的世界里呢?是不是他在忙呢?大头芬在她的第一场表演没有看到阿toot显得有点失望。。。

Anonymous said...

阿toot没来,很沮丧吧!如果真得很像他,大个电话给他吧。。。传个简讯也可以啊!

Anonymous said...

well...我觉得你一地唱地很好听。。我好想听哦。。恭喜大头芬,为什么阿toot最近都没有找大头芬呢?阿toot到底发生什么事了?我好期待听到下一段的大头芬的世界,好想现在马上就是星期五哦! 阿toot,你到地这么了?

Anonymous said...

阿toot没来,很沮丧吧!如果真得很想他,打个电话给他吧。。。传个简讯也可以啊!

Gabby's mom said...

i miz ah toot!!!!!

Gabby's mom said...

i miz ah toot!!!

>>zhiheng>> said...

哇! 我觉得大头芬的世界越来越精彩了。还记得几年前也是在合唱团的。 但是大头芬未免也太过激动了吧。我以前虽然没独唱过,但也有在特别特别大型的场合唱过。所以应该没什么吧。大头芬的单纯,也许是每个人该学习的吧。我的年纪和大头芬一样,但是我们都在长大,他真的能那么单纯的继续长大吗?

Anonymous said...

Singing....Singing.... I like singing......
Hope Ah Toot & Da Tou Fen will be together.....
*P/S:Jia You Ba Da Tou Fen....

Anonymous said...

你的故事真的很精彩!身为明年小学六年级的我,看到你的日记后,便有很多写作灵感。。。谢谢你大头芬!!!

Anonymous said...

It is good to close rank but you can’t just anyhow go about doing it! For example, no matter how ‘generous’ the Singapore government is, it can’t close ranks with the following groups: 1) it can’t close ranks with those who run down the institutions. 2) it can’t close ranks with those who lower the standing and prestige of the government in the eyes of the citizens. 3) it can’t close ranks with evildoers.

If this is not the case, then the government would have no difficulties closing ranks with Mr James Gomez. After all, he is not after the life of the Singapore government! A resolute, stout-hearted, subtle and really firm government will not condone evil!

For me, I don’t close rank with beasts and evildoers! To co-exist with the beasts and evildoers under the same heaven is next to impossible! NO WAY! OVER MY DEAD BODY!

Anonymous said...

我现在越来越对阿toot跟大头芬的关系越有兴趣了。。。。大头芬是不是喜欢上阿toot了呢?哈哈。。。我好期待哦^^

Anonymous said...

where is 阿toot,芬must have some SPECIAL feelings towards him.

eileen said...

will da tou fen and friends have christmas party?

hey pretty and cutie pei fen, i won't be in s'pore on the 10th! i can't go to 933 christmas activite!! i'm so sad! how how how? =( please reply!

Christina Heaven said...
This comment has been removed by the author.
Christina Heaven said...

you r very brave leh.is i were you, i would not know what to do leh...reallly admirs you worrs...

Anonymous said...

weEs~ 大头芬 sing sing. Haa. What happen to Ah Toot? So anxious to know about the next entry of 大头芬...

Anonymous said...

pei fen can write in English!

Anonymous said...

the story is getting more exciting.da tou fen u r so brave.i hope to hear more of Ah toot news.why he did not go & see da tou fen performance.

Anonymous said...

oh no ah toot must be having some family problem!! ta tou fen should go visit him!! since he was there when she needed someone..

Anonymous said...

Getting more n more interesting!!!
Well done,佩芬. I can't wait for the next session. Curious abt wat happen to 阿 too... ^^ jia you jia you!!!

Anonymous said...

peifen!can update the blog in english anot?chinese words see liao very giddy lehh!no matter what,jia you!good vocal!

木杉 said...

阿Toot那么久没出现,是在解决自己与父亲的问题吧?希望大头芬的单纯能够解决阿Toot复杂的问题!

fong said...

hi peifen! datoufen story very nice... i really think of the past when im in sec sch... i still remember i fall in love wit a gal (single side lah) haha...back then i was a bad guy in sch but nt like the cool gang lah. so in the end i still neva tell the gal i like her till now even we still keep in touch...wonder how is my sec sch now??? AMKSS hope they r doing fine... peifen keep it up! "jia you"

Anonymous said...

没想到大头芬唱得那么好听耶~
每个人都需要度过难关所以大头芬应该勇敢面对哦~
大头芬...不要担心要加油~
gambate~=)

Anonymous said...

wow!!! well done!=.=
u did well BELIEVE in urself u can do it!!=P

hope 2 get news on AhToot soon!

Anonymous said...

haha.da tou fen is so cute..i'm quite curious about what's gonna happen to ah toot..peifen must jiayou ok? good luck!!

Anonymous said...

真是太佩服你了。。 竟然能写出一个简单却精彩万分的故事.. 说出了我们学生的心声..加油!

Cky said...

i think that 大头芬 began to like ah toot already....

Anonymous said...

Heh. Nxt yr DTF oso Seconary 3, like me le. Hahah. If she is my classmate, it will be so wonderful.
Then DTF can everyday sing and let me listen... Hahah. What happen to ah toot??

Anonymous said...

没想到大头芬这样恍然的上台表演还能够表现的那么好噢!我想过了这次的演出,大家应该会开始留意大头芬了吧。呵呵~

大头芬似乎已开始慢慢的在乎起Ah Toot的存在了噢。为何不试试打给他再问候他一下呢?我想在这个时候Ah toot应该是最需要朋友们的关怀吧。希望Ah Toot不会是出了什么事噢。

Anonymous said...

I just came back from Malaysia and during the trip, I missed DaTouFen so much! My mp4 also got no connection to 933 when I want to listen. So sad. That moment, I really want to listen to the diary of DaTouFen.
Now, I remember there is a blog for DaTouFen. So I PO BU JI DAI de read it.
What happen to Ah Toot? Hope he is fine. Tel us soon!
Jia You! Your diary is great!

Anonymous said...

海呀!今天的大头芬那么迟还没到blog写东西啊!我只好在前一次的日记写东西咯……你们的故事大约是要表达到了阿toot没钱了是吗?很普通叻!如果是这样的话我建议你们改一改故事咯……可以改成阿toot 的爸爸跟阿toot吵架,结果被爸爸罚大假期工,一个放假不给他钱,让他有养活自己的能力,过后的故事当然也会比较好些咯!不过大头芬好像整天胡思乱想的……有点怪怪……其实我每天都胡思乱想,还比它严重多呢!不如这样吧,星期一,三,五播大头芬的世界;星期二,四就播音乐日记吧!要不然星期二和四空空的,我不喜欢!我的论坛也有人很喜欢听大头芬的世界也!大头芬加油!佩芬加油!

Anonymous said...

好可惜哦!没听到大tO芬的歌声!不过大to芬要加油哦!