Saturday, November 04, 2006

2006年11月3日

终于要放假了!今天是学年的最后一天,我好开心,却也有点依依不舍。舍不得离开这个课室,舍不得一些老师,舍不得中二的时光。每次到了年底,我就会有这种感慨,觉得光阴似箭,一转眼一年又过去了。唯一让我感到庆幸的,是我的两个死党大奶彬和天才庆明年还会和我同班。

考试成绩在几天前公布了。我没有特别开心,也没有特别伤心。对于可以成功升上中三,我已经心满意足了。天才庆就比较兴奋,因为他还是像平时一样厉害,每个科目都拿到全级最高分。他真的很聪明,不知道为什么他会要和我这个一点都不聪明的人做朋友。大奶彬则不太在乎,但她在语文方面的成绩其实是很优秀的。英文和中文都考到骄人的成绩,就只差天才庆一两分。嗨,有像他们这么聪明的朋友,虽然感到荣幸,有时却也有点自卑。

今天大奶彬没来上课,SMS问她为什么,她说前两天因为照顾生病的妹妹,搞到自己也生病了。原本我们三个还打算去看电影,但大奶彬说一定要等她一起看“日本沉没”,所以我和天才庆便取消了看电影的计划,决定在学校附近的快餐店解决午餐后就回家。

在快餐店吃东西时,我发现天才庆异常安静。我问他“你在想什么?”他还是继续发呆,没回答我。我用手在他面前挥动,他才回过神来,惊讶地说,“干嘛?干嘛?”

我说,“哇,你到哪里去神游?我跟你说话你都听不到。”

他语无伦次地回答,“噢。没有。昨晚没睡好。精神不好。没听到。”

奇怪,今天早上还好好的嘛,为什么现在又说精神不好?

我们静静地把午餐吃完,就到车站等巴士。天才庆突然说他把东西留在课室忘了拿,他要回去拿,叫我不必等他。虽然我觉得他有点怪怪的,好像又有什么事隐瞒我,但我也已经习惯他的这种怪脾气了,所以也没多问。

天才庆走了之后,我继续等巴士。突然听见有人叫我,转身一看,是Ah Toot。他微笑走了过来,问我要去哪里。我说,我要回家。他有点惊讶地回答,“学校假期现在刚刚开始,你竟然要回家?不会很闷吗?”

我说,本来是要去看电影的,可是好朋友生病了,所以就不看了。

Ah Toot犹豫了一下,吞吞吐吐地问,“那么,我带你去一个好玩的地方,好吗?”

他的脸好红,我还以为他变成番茄。其实,我很惊讶,Ah Toot竟然会叫我和他一起出去。我们虽然经常在网上和SMS聊天,可是我也只是把他当作一个聊天的朋友,没有想过把他当作一起出门的朋友。

我想了一想,觉得回家还真的会很闷,就答应和Ah Toot一起去那好玩的地方。

Ah Toot带我到一个很特别的小吃店,这里不只售卖食物,还供应一些board games让顾客玩。这些游戏,有的是我很小的时候玩过的,有的是我从来都没见过的,好多好多,真有趣!要在餐厅玩游戏,就一定要买食物和饮料,Ah Toot叫了一些炸鸡翅膀,署条还有两杯ice lemon tea,然后拿了一些游戏过来,有Hotel,Jenga,还有Mastermind。其实,我还蛮怀疑这些游戏会多好玩。没想到,我和Ah Toot竟然在那里玩了足足3个小时,还不肯离开。不过,要继续玩就要付钱,我们钱不够用,没办法,只好约定下次有钱再来。

Ah Toot的家在碧山,我则住在新加坡东部,我们便各自搭不同的巴士回家。不过,回家的车程并不孤单,因为我们一直兴致勃勃地通过SMS继续聊刚才没聊完的话题。

今天,还蛮开心的。不过,有一件事让我想不通。

回家后,我收到大奶彬的SMS。她说我不够朋友,宁愿回家看电视,也不和天才庆一起去探望她。我回答说我根本不知道天才庆去探望她。她继续说,天才庆今天下午带了一些食物去她家探病,还说我没去的原因是要回家看电视。

哇。天才庆干嘛要这样乱说话,陷害我?难道他想破坏我的大奶彬之间的感情?不会吧,天才庆不像是那么阴险狡猾的人。可是,他为什么不叫我一起去探望大奶彬呢?

37 comments:

Unknown said...

天才庆喜欢大奶彬就让他喜欢吧…Ah Toot比较适合大头芬…要给他一个机会…你看天才庆摆明就是要“踢”开你去找大奶彬…为什么还喜欢他?

Anonymous said...

could it be 天才庆 like DTF but he is shy to ask her to accompany him?? thats y he was stoning at the bus stop ??

I might do tat leh.. cos i might be thinking of ways to ask her out... Think too much liao LOL

Anonymous said...

PeiFen; After This Tyme De Da Tou Fen De Shi Jie, I Still Think Ah Toot Suits Da Tou Fen! KeKe.. I Agree With Womenkill007, Maybe He Juxx Wanna “踢”开 You Then Go Find Da Nai Bing! Aniway! This Is A Nice And Long Wan! KeKe.. Take Care! Jia You!

05s75 said...

Da you fen the shi jie rocks! jiayou 05s75 for A's!

Anonymous said...

hi perifen..
could it be 天才庆 shy to ask u out with him?scared later on the way dunno wad to do and wad to say?

or could it be,he wanna spend some personal time with 大奶彬??

it's getting mi confuse...hope next story will be more detail bout this time de...so that i can understands the situation..zai jian le..bye!!

BenZ said...

Ah Toot better lah. DTF, go for Ah Toot! By judging what 天才庆 is doing, I think he likes 大奶彬 more then you. You more matching with Ah Toot, seriously.

I think 天才庆 has no bad intention to keeping that incident from you barh. He is clever, but not to the extend of doing harm to you. The one bunch are close friends, don't think negative about each other.

Anyway, you good now lor, holiday liao. I still have my 'O' levels. Wish me luck okies? Enjoy your holidays, same to Ah Toot, 天才庆 & 大奶彬! Cheerios!

Anonymous said...

ah toot 和大头芬很 cute leh! 在继续 sms 聊天会日久生情的!(也会很浪费钱!会被爸爸妈妈骂的!)哈哈。。为什么 ah toot 没有和他们三个同班?有的话应该会更精彩!

all those having Os and As 加油 ya! its all gonna be over soon! 2 to 3 more weeks! =)

Anonymous said...

i think in the end... da tou fen will be together with ah toot... cos tian cai qing and da tou fen only shared the happy moments... whereas ah toot is the one who always stand by da tou fen whenever she's sad and down... and it's quite clear cut that at toot like da tou fen...

cheers,
Vincent

Anonymous said...

ah toot is more suitable lah! do check out my blog @ www.the-blog-about-shuhui.blogspot.com
haha also can comment

Anonymous said...

Why?! Why Tian Cai Qing dun like da tou fen! so sad..wad ah toot? but da tou fen like tian cai qing. so sad..

Anonymous said...

BECAUSE ITS UNFAIR!!
tian cai qing likes da na ping ma! its un fair to da tou fen if this continues!!

Gnixy said...

lol..sob..i missed the show...
wa..this kinda of ppl must b careful worr...
mayb he shy ba..or he like 大奶彬?!?
huh..?!? lidat..so bad sia..
ah toot better..

Anonymous said...

I would prefer tian cai qing with da nai bing & da tou fen with ah toot.

Pei Fen, why don't you create another new character who wants to woo da tou fen and then ah toot is very jealous...that will be more interesting... ^_^

da tou fen de shi jie is very nice!!

JIA YOU!!!

Anonymous said...

不管是大头芬喜欢天才庆还是天才庆喜欢大奶彬。。我还是觉得大头芬跟天才庆挺配的。 我还是希望结局是大头芬和天才庆在一起。

不过我想说的是,我觉得这个年龄爱上或喜欢上一个人是很痛苦的,我现在也是中二,明年就中三了。 我也有关于爱情的烦恼,也因爱情冲昏了头,结过成绩一落千仗。

最后我要说的是,大头芬要加油哦!我想知道大头芬的世界是几是播出的?我需要正确的时间。谢谢。

ahdee said...

haha...so fun... but the way he says sounds so weird.... bring her to somewhere fun =p ..lol i think that went settlers cafe or minds cafe ba.. so fun.. i think ah toot is very nice... and tian cai qing is EVIL... how can like that sabo da tou fen...

Note to flyindance: Hehe! guess i was correct. When i first saw yr nick i was thinking of that book, then i was thinking cannot be so qiao that u got read too...(for those who never read that book. Flyingdance is the female main char in that book 【第一次的親密接觸】 。 Should read it.. available at the website i gave in the previous comment. FlyinDance u should read 【檞寄生】 and ※孔雀森林※ too.. very nice :P

Anonymous said...

大头芬的世界每逢一,三,五晚上8点30分首播,星期二,四,一早上11点30分重播。

joanne said...

yeas =]
大头芬的世界 rocks =]
jia you wotx=]

Anonymous said...

Hi Peifen..
after listening to ur programme..i kept asking myself a qns.. if we like a person, shld we take the initiative to get to know the person?
What if there isnt any sign that the person u like know of ur presence?
What shld we do? And on top of that.. the person is not in the same sch anymore.

Anonymous said...

Seems like 天才庆 is getting a litte strange when he facing 大头芬(so cold towards her), could it be 天才庆 known that Ah-Toot likes 大头芬 and he jealousy ne? Hmm.. the story going to into a Twist yo, must contine to listen to the outcome. At toot seems more like a good guy, he's good towards 大头芬
Thanks Peifen for your interesting story ! I will into 大头芬的世界 to more of my friends, my cousin read it and said 大头芬的世界 is nice.


蕙敏

Anonymous said...

大头芬,谢谢你告诉我正确的时间。要加油哦!

Anonymous said...

hahah .. dayoufen de blog ... eh .. datoufen should be sweet mah ,,, can dun put green .. go change ur blogskin leh .. pink more suitable ..

Anonymous said...

我觉得ah toot 会比较适合大头芬吧。。 我想是应该要给他一个机会的。

Anonymous said...

大奶彬奶大, 大头芬头大!
你说天才比较喜欢头大的还是奶大的???

Anonymous said...

i think 天才庆 likes 大奶彬.. thus, making up an excuse so that they can be alone. teeheehee!

Lovaholic said...

Halo Peifen, can you give us the cafe address haha :P

Anonymous said...

nothing has been confirm yet. Although DTF have beeni smsing and msn-ing with ah Toot, does not mean that they will be tgt. Hope DTF wont be in the same suitation as me [:

Anonymous said...

Ya i agree tat AH toot & Da Tou Fen better.coz i feel tat 天才庆 like 大奶彬 more and is preventing大头 芬 from seeing 大奶彬.

Anonymous said...

It is quite obvious that Tiancai Qing likes Da Nai Bing in the first place!

Remember the efforts put in by him when he and Da Tou Fen organise a birthday celebration for Da Nai Bing?

Would he put in so much efforts if he doesn't wish to be more than friends with Da Nai Bing?

There is nothing sinister about him lying to Da Nai Bing regarding the availability of Da Tou Fen.

It is just that he felt that Da Nai Bing's room is 'bright' enough and thus there is no need for him to bring along a 'big light bulb'!

Remember "Two is company, while three is a crowd"!

Anonymous said...

一开始会听这个节目是因为喜欢故事里的人物。觉得虽然每个人都有缺点,但是都蛮可爱的。天才庆之所以可爱,不是因为他聪明,而是他的那份憨,那份真,那样吞吞吐吐的说话方式。

对于这期的节目有点失望,天才庆撒谎,改变了我对这个节目原有的看法。故事是生活化了,可是却失去了让我一开始追听的理由。不再纯真,变得好现实。

大头芬一开始会喜欢天才庆或许也是因为同样的道理,那么现在这样虚伪的天才庆是否还值得我们去喜欢呢?

Anonymous said...

我不要!!! 我不要啦,我不要天才庆喜欢大奶彬。大奶彬美又怎样?要选也应该选大头芬。我讨厌大奶彬。

-winniefred said...

佩芬!
老实说,我是最近才开始“迷上”收听933 的。后来,我在933 里听到了“大头芬的世界。好有趣!
我觉得,AH TOOT 满适合大头芬的,他们俩好像都是思想单纯的青年!
LOL 。。!

Anonymous said...

haha.

i didn't know that datoufen's entries are posted online before the actual broadcasts. will comment more next time!

& i think that the broadcasts every 'odd' nights can be nice little breaks from studying for those taking O's! :D

so, JIAYOU PEIFEN. wo men dou zai ting. haha.

Anonymous said...

大头芬滴世界蛮精彩滴
介些名字都粉CUTE滴说

Anonymous said...

yes... holiday come le... btw, the da tou fen background music is very nice.. what song?

Anonymous said...

Hey! Could it be...Ah Toot ask Tian Cai Qing to create chance for him to meet da tou fen alone, then tian cai qing actually like da tou fen, but dun dare to express, coz ah toot like her?? haha..ok..my wild imaginations..

Anonymous said...

嗯...天才庆应该是喜欢大头芬吧.两位cutecute的...

Anonymous said...

So sweet of ah toot to ask dtf to the special eatery, it is as though they are going on stead. Too bad not much is known about ah toot except him being dtf 's special friend.

How come he is so reserved? and how come he say that dtf at least have her mother to nag at her? made him so mysterious.

Actually,I wouldn't want dtf to be with ah toot just becuase he is nice, a lot of things are not known about him. It will depend on how well dtf knows about ah toot before she can decide.