Wednesday, July 04, 2007

星期三,雨天

我和大奶彬和好了。昨天晚上,我传了一则简讯给她,告诉她我已经不生气了。她马上打电话给我,一边哭一边说:“你终于肯跟我说话了!我,我,我还以为从此失去了你这个朋友…你啊!为什么等那么久才SMS我?我每天晚上都睡不着。我也不是故意要撕破照片的,只是…只是…只是…”从这里开始,大奶彬越来越激动,我完全无法听清楚她在说什么。

我没把星期一发生的事情告诉大奶彬。和志聪拥抱,其实也没什么大不了啊。在西方国家,拥抱是很平常的一种打招呼的方式,有的地方甚至会不分男女互相亲吻,这些肢体语言对他们来说只不过是友好的表示罢了嘛…可是…唉。大头芬啊大头芬,你在骗谁啊?在你的世界里,拥抱算是很亲密的举动,抱女生还不要紧,抱男生就很严重了。只有喜欢的人,才可以主动去和他拥抱。

可是,我很肯定,我对志聪只有友情,没有男女之间的爱情。我想,那天,我是真的把他当作…另外一个他吧。

唉。自从接触到爱情这东西,我的心情起伏就好像过山车一样,时而飙升到九霄云外,时而坠入黑暗的谷底。有时还真担心自己有一天会不会疯掉。爱情,真的可以改变一个人的一生。喜欢上一个人之后的日子,不再那么单纯,自在了。那个人的影子,会永远投映在内心深处。

傍晚,我和大奶彬一起到宿舍附近的超级市场去买一些日用品。选好东西,我们一起到收银处排队。

没想到,这时,大奶彬突然问我:“你最近有和天才庆联络吗?”

这个问题来得好突然,我愣了一下。

芬:“哦。有…有时,我们会SMS,不过,我们也没聊什么。”

这个答案,百分之50是谎话,另外一半是真话。所以,严格上,我算是及格了,不算在说谎,对吗?

彬:“哦。他有提起我吗?”

芬:“有啊。其实,他经常提起你。听得出,他很想念你。”

OK,这个答案,虽然百分之75是谎话,但在这种情况下,这个谎言是必要的。我这样说,当然是希望能促使大奶彬和天才庆早日和好如初。

彬:“真的吗?”大奶彬若有所思。

芬:“你…打算和他联络吗?”

彬:“你说我应该吗?他会想要和我说话吗?”

芬:“如果你真的重视你和他的感情,就试一试打个电话给他吧。要不然,SMS也好啊。”

彬:“嗯。也许吧。”

希望大奶彬真的会主动和天才庆联络。期待他们和好的那一天。

14 comments:

♥NeVerEnDiNg♥ said...

^^v im e first to post!

pei fen, ur story line is abit messy le.. ><" cox for so long, there is nv a happy ending.. i hope DTF can find her happiness soon. =)

EvaN~* said...

hehex~ me 2nd~ Y(*^^*)

dtf...plsplspls dun let zhi cong be his shadow~!!! its not fair to him jor...still can see zhi cong still like u leh~ T.T

i guess... all im going to say is...i really hope u will find ur happiness soon~!!!

Kambateh!!!!

Wo yong yuan zhi chi ni~!!!

signing off~**
EvaN~**

Anonymous said...

wa, dtf's life became so 复杂 liao... Hope dtf can find her real 白马王子 asap...

Hehe, still hope tat Ah Toot is her 白马王子 lor... keke..

as for dnb, dun drag le... decide if u still wan the r/s anot.. 再不行动, 感情就会冷掉的了。

赶快行动 okay... =)

Anonymous said...

Sometimes, you can't escape from reality, what is the truth cannot be altered!

The comments that I have made about these few people- _elly _ong or KK, _deline _an or AT, _ee _ing _ei or LTW and last but not least, _ndy _an or _an _im _uat AT or TKH, are true and fair, that explains why they did not take legal actions against me!

Anonymous said...

My life is same as you. I know that someone is in my heart yet i m taking him as a replacement.
LOVe life is so complicated..
DTF let work hard together in our love.
Jia you peifen

Anonymous said...

为什么朋友之间多了那份隐瞒呢?。。。

(<") Elaine (">)

Anonymous said...

dtf, i know is not easy to forget someone who had lived deep in your heart but pls do not be implusive to accept someone whom you do not have feeling for. It is unfair to the other person as well as to you. Somemore you will feel guilty...dont hurt other people as well as yourself.

I alway beleive there is someone who is for you and is just whether when you meet it. DTF, jia you.....

Starnite31

Anonymous said...

i think, if dnb and tcq not suitable for each other, then better for them to be friends forever...

Anonymous said...

It is hard to forget a person that you really love so jia you!!! can see zhi cong still love you, you may want to consider giving him a chance before it's too late. It is very hard to find someone that love you more then you love him.

Jia you Jia you ^_^

卫斯理 said...

大奶彬在电话里激动的表现好可爱,也证明了她是多么在乎大头芬这个朋友。至于感情的事,只要对自己诚实,在不想故意伤害别人的情况下,努力追求自己想要的,没什么不可以的。

AH Toot said...

Mm... DNP and TCQ story line interest me more, hope can have more story line on them...

Pei Fen, thanks for everything.

Anonymous said...

希望大奶冰可以跟天才庆和好啊...

Anonymous said...

DTF:

Whoa! You are very maths lah. Even an answer you analyse it so throughly, aiyo! Must be thinking too much liao. Never know that words can be measured to such precision, 75% of it are lies, the rest are truth. Aiyo! No need to be so accurate lah! Quite interesting lor, can actually measure the truth and lies using percentages. Then how about the percentages of fondness for Ah toot and Zhicong since you do that even for answer? Well, I guess you also don't know the exact perecentages.

Peifen:

Like this entry as it is cute and brings us deepeer into DTF's mind. Especially like the part when DNB got so agitated that she is mumbling, not that I am sadistic, but really shows how concern DNB is when she provoked DTF that day. Next is the analysis in DTF mind, in life, most of us do analyse our thoughts, at least I do. Often it is just a case of 50-50, you actually come up with a case 75-25, quite interesting lor. Not much comment on the story though, as it is getting complicated, even more complicated than figures and equations. So can only wait for the next entry.

Regards,
World of DTF supporter

lemontree said...

要欺骗自己最好的朋友,一定很难受吧。有时并非我们要说谎,但是情非得以啊,真的很难抉择哦。希望这样的事情能够很快得到一段落,别再苦了自己与别人了。