Wednesday, December 06, 2006

2006年12月6日

我终于知道Ah Toot发生什么事了。

今天早上起床后,无所事事,就决定上网check email和找人聊天。可是,大奶彬,天才庆和Ah Toot都没有上网。正当我在看一则电邮时,突然,有一个我不认识的人传短讯过来,问:“你是晓芬吗?”

我当然很惊讶,这个陌生人怎么会找到我,而且还知道我的名字?他是不是个危险人物?我该不该回答?

还没来得及决定,陌生人又说了一句,“我是俊辉的父亲。”

俊辉?这个名字很熟悉。一时间,我想不起时谁。俊辉?俊辉。啊!是Ah Toot的名字!我整天叫他Ah Toot,把他本来的名字给忘掉了。哈?Ah Toot的爸爸找我干嘛?我开始紧张。

“Uncle你好。找我有什么事吗?”

其实,我已经做好最坏的打算。Ah Toot的爸爸应该是认为我太穷,太笨,不配作他的朋友,要我跟他绝交。

“俊辉昨晚没回家,你知道他在哪里吗?”

看见这个问题,我的脑袋突然一片空白。目瞪口呆地对着电脑屏幕好久,我才会过神来,明白状况。Ah Toot失踪了。

“对不起,我不知道。他从昨天到现在都没和我联络。”我是真的感到很抱歉。我真的很想帮Uncle,可是,我真的不知道Ah Toot在哪里。他会去哪里?他会不会发生意外?为什么突然闹失踪?我想,一定和他的爸爸有关。一定是他们父子吵架闹翻了,Ah Toot不开心,就决定离家出走。

“那没关系。谢谢你。如果你有他的消息,请通知我。”Uncle给了我他的手机号码。

我似乎可以感受到Uncle的心急和担忧。突然很想哭。一半是因为担心朋友,另一半是因为被Uncle对儿子的爱所感动。

我开始努力地想,Ah Toot可能会在哪里。我们平时会去哪里消磨时间呢?如果我是他,想离家出走,躲避父母的话,我会去哪里?学校吗?不过,去学校可能会被老师和同学发现,他应该不会要碰到任何熟人吧。哦!难道他在我们常去的那个游戏餐厅?Hmm。不会吧。留在餐厅需要花钱,Ah Toot都说不要用爸爸的钱了,一定不会到处乱花钱的。哦!我知道了!杂志摊!他在那里打工,现在一定在那儿!
我立刻换了衣服,拿了包包和钥匙,出发到杂志摊去找Ah Toot。

到了杂志摊,没看到Ah Toot,只看到一位戴眼镜的男子。我上前去问,“请问Ah…俊辉在吗?”

那位中年男子很友善地对我微笑,说,“噢,他去吃午餐了,你是他的朋友吗?”

因为太心急,我没回答他的问题,继续追问Ah Toot在哪里吃午餐。男子说可能在附近的快餐店,我匆忙地说了一声谢谢,就到每一间快餐店寻找。找了4间,都不见Ah Toot,我正想要放弃,回去杂志摊等他,突然看见前面一个熟悉的身影,是Ah Toot!

“喂!Ah Toot!”我用尽剩下的力气向他大喊,幸好他听见,转过头来看见我,微笑着走了过来。

“晓芬!你怎么来了?”

“你还敢说!昨晚怎么没回家?你爸爸很担心,到处在找你!”

“我又不是第一次在外面过夜,他不会担心的啦。”

“那,你到底为什么不回家?”

“来吧,这里不好聊,我们先回杂志摊。”

回到杂志摊,Ah Toot跟我解释整件事情的来龙去脉。原来,他的爸爸和一位阿姨在一起一年多,决定在明年结婚,当Ah Toot得知这件事时,很生气也很不满意,好多次因此而和他爸爸吵架,甚至为了表示抗议而不回家。Ah Toot认为他爸爸很不应该,找到新的女人,就这样把他妈妈给忘得一干二净。Ah Toot坚持妈妈的地位是不能被任何人取代的,所以不肯接受那位阿姨。

我想象那位阿姨,会不会和童话故事里的恶毒后母一样坏。我问Ah Toot,“那位阿姨对你很不好吗?”

“没有啊。她对我很好,不过,我就是不喜欢她。”

我想了想,也不知道自己从哪里突然得来了一些智慧,说了一句:“可是,你爸爸很喜欢她啊。你这样也太不公平了。如果你有喜欢的女生,也会希望爸爸接受啊。而且,我们长大后就会有自己的生活,会离开父母,到时你也不希望你爸爸孤单一个人吧?”

Ah Toot听了我的话,低下头沉默不语。看得出,他觉得我的话有道理。

我继续说,“你爸爸很疼爱你,如果你反对的话,他应该会为了你决定不要和阿姨结婚。可是,他也会很不开心。你真的要爸爸不开心吗?”

Ah Toot的头越来越低。

“给自己一点时间,去认识那位阿姨,说不定你也会喜欢上她呢?”

“喂,你今天怎么那么罗嗦啊。好啦。今晚回家就是了啦。”

能劝得动Ah Toot,我很开心。以前都是他劝我,现在我终于有机会帮助他,安慰了。希望他们父子的关系会好转。

32 comments:

Yan Zhan said...

ah toot 到底发生了什么事?

还有佩芬,我很喜欢大头芬的世界!故事很好!要加油哦!^_^

angelsblogg said...

AHTOOT IS SUACH A PRINCE CHARMING!:D:D:D:D

Anonymous said...

Ah Toot 不可以这样自私。。应该体谅一下父亲的处境。

大头芬所说的话非常好。。Ah Toot 应该想想大头芬的劝告。

tAlKaTiVe YvOnE said...

I oso hav the same case... but my is mum side.. mum still ask me to call any other guy father but i dun agree but she say that u can hav more den one father.. i veri angry until nw nv talk le.. 大头芬的世界 getting like my life story... Nice but i it is hard to face it... haix... JIA YOU wor PEIFEN!!

Anonymous said...

i can understand why ah Toot is so angry with his dad.. guess it's the normal behaviour from every child... calling the other lady "mummy"... esp when ah Toot told DTF that his dad moved from Taiwan to Spore, becos staying in Taiwan makes his dad thinking his mum even more... and suddenly ah toot knows that his dad got a new gf.. but ah toot still need to slowly accept this fact that his dad also need a companion...

I have an aunty who got this problem... she was married to a guy whose wife died of cancer... her stepchildren (who are adults) also can't accept her in the beginning.. i think most people will react in this manner, be it adults or children...

evon said...

我觉得ah toot会这么做我们也不能完全怪他,因为他认为那个阿姨会抢走他与妈妈在父亲心里的地位,我们应该多给ah toot一点时间,或许他就能够接受那位阿姨了,到时不就一家团圆了吗?大头芬的世界越来越精彩了,大头芬加油!佩芬加油!我永远支持你!:-)

Anonymous said...

I guess what xiaofen said made sense also, just that it takes some time for Ah Toot to accept the auntie bah.

Anonymous said...

ah toot, try to face reality bah. You may nt like the feeling of calling others "mummy" but you could just accept it since your father love her so much. No matter wat, jia you. MAke the right choice.

Pei fen, i like da tou fen de shi jie!!!

GiGi Shuping said...

It's really hard to accept another person as "mummy", esp his young heart for his mum is so strong and unreplacable. As a outsider, it's easy to say & advice.. But in real life, I think it's not easy. Esp in such a short time.

It really needs alot, alot & alot of time to see & believe if the new auntie do love his dad without other motive...

Of cos, from the story, I believe Ah Toot is really fortunate to have a dad who is so much concern of him. At least he wasn't angry with Ah Toot for alittle being 'disobedience'.. Rite?. Becos of such a good dad, Ah Toot should give the auntie a chance, for his Dad. Time will prove everything.

Afterall, when you happen to meet someone you like & the person also like you, it's a fate.

Anonymous said...

Hi I remember last time ah toot got bring datoufen to a cafe that can play games one. Can u give us the direction to the cafe?

Anonymous said...

Hi I remember last time ah toot got bring datoufen to a cafe that can play games one. Can u give us the direction to the cafe?

Anonymous said...

我越来越喜欢大头芬的世界了!故事越来越精彩。让我好期待下一个故事情节!
佩芬你写的好棒哦!
加油! 加油! 加油!

coolman qi said...

i wan to ask y ah toot like that 1

coolman qi said...

da tou fen very nice jia you

Anonymous said...

美云~~
大头芬终于让我们知道a toot发生了什么事了~~原来是因为他不满爸爸喜欢上了别的阿姨。
这也真是无可厚非的,这证明a toot还是一个单纯的小男生,认为爱情的世界里就只有专一才是对的,爸爸只能喜欢妈妈一个人直到天荒地老。他还不了解成人们的世界吧,他的爸爸喜欢上别的女人,并不代表他已忘了他妈妈,也许在爸爸心中,妈妈的地位也是无可取代的。成人的爱情世界是很复杂的,里头不只有单纯的爱,同时也存在着寂寞吧~~
我相信a toot 会明白这个道理的,喜欢一个人并不一定要在一起,只要心里头留了一个位子给自己最重要的人,就够了,希望他快乐,也就够了,所以,a toot爱他的爸爸的话,一定会接受那位阿姨的,因为他也希望爸爸能够快乐吧~~!!

加油哦~~!!大头芬的世界会带来怎样的结局呢,好期待哦~~!!

Anonymous said...

if wanna to talk abt real life.. cant say tat the other lady will 100% treat u good all the time.. thing will change.. if u r not in the pic u will not understand.. 13yr back i'm facing wat ah toot is facing now.. just like wat ah toot say tat lady treat him well but this is just the start.. after a few yr later tat the other lady of my dad treat my bro n i like shit.. end up my bro n i dont even have a room to sleep or even study for our sec. sch. life.. wanna to know where we r sleeping.. in the kitchen.. haha.. xiang bu dao ba.. alot of thing u cant just see the outer part..

Anonymous said...

Every one also got their family or social problem.... But try they best to let their best friend or whoever,at least can relax....After that problem or case can soft with the another person can help your.So,anything will be fine.... Don't Worry Be HAppy...
Jia You Every fan's of "da tou fen" :-)

Anonymous said...

发现大头芬越来越懂事了,哇!小小年纪就这么懂事了,想必大头芬应该是个很孝顺的女孩。我也希望有一天能够像大头芬一样那么会去体谅别人的心。

大头芬 ROCKS!

Gina Athena Tay said...

ah toot and da tou fen must both jia you!!
ask ah toot dun be sad.. cos no one will replace his position in his father's heart :)

Anonymous said...

hope Ah toot and his dad can get better. thanks to peifen i can read all this interesting posts. must continue to jiayou. ^-^

Anonymous said...

*-* its getting exciting!! da tou fen,so clever of u to think of that...jia you!!

Anonymous said...

yoyo...hahax...now finally neo wat happened to ah toot le..hahax...well maybe ah toot shld jus try to accept his 'new' mother lor...cuz hu noes...mebbe after more time spent together..their relationship might be better den ah toot's biological mum...hahax....anyway..pei fen..i like da tou fen alot..lolz....PEI FEN!!!GAMBATE NEHX!!!!

miyuki-san said...

Finally knows what is happening to Ah Toot! I think it's natural for Ah Toot to feel that way about his father... But I think what Ah Toot needs to do is to really sit down, think calmly, and try to think in his father's point of view.. And maybe he can oso observe how the auntie is like... If good, then maybe can accept.. If bad, then he has reason to object to his father's decision lor..

Anonymous said...

the story of 大头芬的世界 is getting more exciting

Anonymous said...

the story of 大头芬的世界 is getting more exciting le

Anonymous said...

ah toot it is the truth accept it ba

Anonymous said...

ah toot it is the truth accept it

Anonymous said...

I believe Ah Toot will overcome his problem . ^^

Anonymous said...

enjoy dtf story
but would like to suggest the story dun drag too long ..
for ah toot case, everyone throw in all possible outcome...
it will not be so surprising liao
jia you dtf.... :D

HAZEL♥ said...

佩芬姐姐,
这是我第一次post a comment on 大头芬的世界,所以,有点不清楚,请您别见怪!
我非常喜欢大头芬的世界!佩芬,你要加油哦!我会永远支持你!^^
大头芬的世界rocks.. woah!!

Anonymous said...

Ah toot giv more time to your furture step-mother. as many people like u do not have any mother. They do not have step -mother at all u r shen(1)zai(4)fu(2)zhong(1)bu(4)zhi(1)fu(2)

Anonymous said...

looks lyk xiao fen has grown up alot. n the story is getting more interesting. thks pei fen.