Wednesday, December 20, 2006

2006年12月20日

我决定不让Ah Toot的漂亮女性朋友影响我的心情。

因为,明天就要和合唱团的朋友一起去度假屋玩了!好开心!雯婷的妈妈为了庆祝雯婷考的生日,也顺便庆祝圣诞节,便租下一栋度假屋,举行烤肉会和派对,请雯婷的好朋友一起去玩。雯婷便邀请了她的班上几个同学,还有合唱团的朋友,包括Sam,Daphne,大奶彬和我。雯婷的爸爸还特地用电脑设计并打印精美的请帖,两个星期前邮寄给雯婷要邀请的每一位朋友。

昨天,在合唱团的练习时,雯婷问大奶彬要不要带天才庆,大奶彬兴奋地说“好啊!”。后来雯婷也问我要不要带一两个朋友去玩,我说我没有其他朋友了。虽然嘴里是这样说,但心里还是想起Ah Toot。大奶彬就很鸡婆地插嘴,说:“叫你的好朋友Ah Toot去啦!他一定很开心的嘛!”其他人听到Ah Toot,就开始很好奇地问我他是谁,是不是我的秘密男朋友。我当然说不是,拒绝回答那些无聊的问题,可是又被问到很尴尬,就不知怎么的开始脸红。Sam看到我脸红,就取笑我,说我害羞,一定跟Ah Toot有不寻常的关系。大家听了,也都开始七嘴八舌地说什么我不够朋友,找到男朋友也没宣布一下,还要拿我的钱包和手机看里面有没有Ah Toot的照片。

我被问到很不耐烦了,就提高声量有点不客气地警告大家,“喂!你们不要再胡说八道了!不然我翻脸了啊!”大家都被我强烈的反应吓了一跳。大奶彬察觉到我的不满,就帮我打圆场,说:“Ok ok…我们不说就是了啦。不过,我们真的很想认识你的朋友Ah Toot,如果他有空,就叫他一起来玩吧!”

这是我第一次去度假屋玩,也是第一次在自己家以外的地方过夜。我们将会在度假屋住三天两夜,感觉上好像是一起出国旅行,So exciting!不过,爸爸妈妈本来是不让我去的。他们担心我会闯祸,或者把贵重的东西弄不见,又怕我会遇到意外,不懂得照顾自己。总之,他们就是认为我是个糊涂的小孩,不能独立。原来我的父母对我那么没信心,好伤心。上个星期,我跟他们理论到泣不成声,他们还是不肯让我去。我很生气,把自己关在房间里,把收音机开到最大声,然后上网找大奶彬诉苦。大奶彬答应帮我,叫她妈妈和我父母谈。不知道大奶彬的妈妈是怎么说服我父母的,但他们聊了大概半小时后,妈妈便敲门进来我房间,把收音机关掉,然后对我说,“晓芬,我们知道你已经长大了。这次就让你和朋友去度假屋玩,要小心,好好照顾自己,知道吗?”

听到妈妈的话,我好像中大奖一样,兴奋地跳起来拥抱妈妈,大声地说“我会乖乖的!谢谢!”哈哈。现在回想起来,觉得自己的反应很夸张,只是去度假屋,需要那么欣喜若狂吗。哇。欣喜若狂leh。我的华语进步了。一定是因为最近常听933。

过了父母这一关,就可以开开心心地去玩个痛快啦!嘻嘻。今晚一定睡不着。哦!还是快点收拾好接下来几天需要的东西吧。衣服,3件。裤子,2条。梳子,牙刷,毛巾…哇,还有蛮多东西要带的哦。嗯。不能糊涂!一定要把需要的东西都带好!

正当我在整理东西时,SMS铃声响了。大奶彬问我“怎么样?你有没有叫Ah Toot一起去chalet?”

我回答,“没有啦。他应该没有空。况且,他也不认识你们,叫他去会很奇怪。”

不久后,又收到大奶彬的SMS。“哪里会奇怪?我们都很friendly的!叫他去啦。多一个人,就比较热闹,比较好玩嘛!”

我坐在床上想了好久。真的要叫Ah Toot去吗?那么迟才邀请他,可能他已经有别的节目了。我干嘛那么不想叫Ah Toot去?哎呀!既然大奶彬那么想认识他,就随便问问,看他要不要去咯。

我传了一个SMS给Ah Toot,问他:“明天,后天,和星期六你有没有空?我和一些朋友会去chalet玩,想邀请你。”

传了SMS,我就继续收拾东西。5分钟,10分钟,15分钟。还是没有收到Ah Toot的回答。20分钟,30分钟。哎呀。他应该是不会回答啦。一定没空去。

等了45分钟,SMS铃声响了。是Ah Toot。他说:“去chalet?好啊!我已经没有在杂志摊工作了,这几天都无所事事。告诉我几点,在哪里会面ok?”

收到Ah Toot的SMS,我很意外,却也很开心。希望接下来几天,也会很开心。

56 comments:

MaoQuan (茂铨) said...

大头芬,你蛮期待ah toot 去吧。hahax...hmmmm...看来你的假期还过的不错。我只能工作,很难可以和朋友聚一聚。希望你在度假村里玩得很高兴。期待着有许多有趣的事情会发生.

Anonymous said...

erm...although i never had a relationship before in my life,i noe the feeling of being in love...its that when u see someone u like alot suddenly appearing in ur sight,,ur heart would be thumping very fast...but if u noe that u will walk past the person,u will just keep on walking very fast to avoid that person...if ur frens beside u noes that u like the person,they will keep on toking about that person...

Anonymous said...

when you start liking someone, your mind keeps on thinking of him.. n wanting to see him...
but when you saw him, you will think... 'why am i so suay to see him?'

sanleo said...

哈哈。。喜懽一個人的感覺是會擔心他。。還有看到他心跳加速,也會無形中的在吃醋。

Anonymous said...

大家的说法,都有可能,但不是所有人都会感受到这一切的。

喜欢一个人的时候,会一直去想她。不是故意的。。。就是不自主地想她。

有时,会潜意识地想要模仿,如同范文芳的歌“逛街”所说的,“像个影子,不自主,拷贝(抄袭)你一切---”

担心她,过的好不好。害怕她被人追求,好像大头芬一样。

很多各位已经说了,如想见她,却见到了希望没有见到。

最主要的是,这些反应都是不自主的。:P

Anonymous said...

Will Ah Toot bring the long hair lady to chalet???

Hope DTF and friends enjoy themselve in the chalet..

Anonymous said...

'现在回想起来,觉得自己的反应很夸张,只是去度假屋,需要那么欣喜若狂吗。哇。欣喜若狂leh。我的华语进步了。一定是因为最近常听933。'

这个部分也太好笑了吧。

Anonymous said...

我想这个CHALET会发生很多事情。。 是个很好的storyboard去发展这故事。。 期待ah toot 和大头芬的友情有进一步的进展。。

佩芬,不要罗嗦啦。。
我好期待这些人物的发展。。。

Evil Care Bear said...

大头芬, your diary is getting more and more interesting lo! *Hehe* I hope you, Ah Toot and the rest will have an enjoyable outing @ the chalet. Of couse, I hope that the pretty gal will not be going along as well.

Actually, reading this is like watching some drama series... so fun! I feel that 大头芬 is pretty too, hence, will not lose out to that pretty long hair gal :)

Anonymous said...

when u like someone,u will think of him normally..i believe u should have such experience :P

Anonymous said...

i'll tink if him everyday. and be waiting for his sms or calls..

din hear from him, makes me feel uneasy... Thinking of him.... Will feel nervous in front of him..

Anonymous said...

when i like someone or felt that actually i have fallen in love i would feel that kind of sweetness. and i will start noticing his movements. like maybe what he likes to do what he likes to eat and so. and be really concern about his life. that's when i think i need to protect him.

Anonymous said...

i fall in love with a guy in my class tat time i really wan to noe wheather i really have true feeling with him so i started to get close with him and i found tat i really love him wholeheartly...but i dun noe how to tell him...can help mii solve this problem...thks pei fen hope will solve your problem...

Anonymous said...

da tou fen love ah toot ahhs ? (: a little obvious lehhs.. heex..

hehex.. ^^ so cute. jealousy iish one way to tell iif ure interested iin personn worx ~ denn whenever euuxx see the person euux will try to be at ur bestt. whenn he's nortt around euux will miish hiim and he keeps appearing iin ur miind. uh huh ~

love blossoms once iin a blue moon. iif da tou fen liike ah toot must JIA YOU or someone else will get ah toot le worx ~ ^,~

enjoy ur chalett toos yarr ? (:

Anonymous said...

i love datoufen. a great pity its always very short ): first time commenting. th story is getting more and more exciting, tho i miss quite a few episodes of DTF.

hope DTF&friends will enjoy th chalet! i'd love to see what will happen at th chalet in th next blog entry.

Anonymous said...

i love datoufen. a great pity its always very short ): first time commenting. th story is getting more and more exciting, tho i miss quite a few episodes of DTF.

hope DTF&friends will enjoy th chalet! i'd love to see what will happen at th chalet in th next blog entry.



-ANNA

Anonymous said...

heheh!
我想,喜欢一个人的话,一定会做出许多‘不自主’的事情来吧。
会不停的想着他/她。
会想知道他/她 的内心世界,
会愿意为他/她做出牺牲,
会认为能和他/她见面是一种缘分。
会想要让他知道自己喜欢他/她,但却说不出口。
会幻想和他/她的未来。
会在瞬间看见永远。
喜欢一个人,就用一个字来形容吧:乱!

Anonymous said...

Hee....Hope Ah Toot and Da Tou Fen will be together and enjoy the chalet journey.Enjoy your holiday...Merry Christmas to all of gal....

木杉 said...

大头芬!Enjoy your chalet! 大家也希望你开心!

I think Ah Toot will bring the long-haired gal to the chalet ba.. Then all doubts will be clarified =D

Evil Care Bear said...

Just like every other gal, I would have the b/m behaviour when I like a person:

I would be concern of him and wants to protect him from harm (though I am the gal:p )

I would always be hoping to receive his SMSes and Phone calls.

I would want to know his Likes & Dislikes.

I would hope to be able to see him more and that he notices me :)

I would enjoy his company and feel comfortable with him around - i think that is very impt!

I would also feel alittle strange strange when I sees him *shy mah* and heart will probably throb loudly *hehe*

Will feel very disappointed if I dun hear from him or when he rejected my appointments to go out :)

and most importantly, will want to know who is the pretty black hair gal who was with him the other day :p

Anonymous said...

大頭芬...

你相信一見鐘情嗎?
我認為要親身經歷過才會相信吧..
很多人覺得一見鐘情是不切實際的﹐但如果感覺對了那其實也可以很甜蜜..
喜歡一個人的感覺真的很妙..
他的喜怒哀樂甚至一舉一動都會影響我..
他開心﹐我會笑..
他心情不好﹐我的心情也會跟著變差..
臉紅心跳﹐說話結巴﹐不知所措 & 不敢直視都已經是家常便飯..
不一定要在一起才會幸福﹐有時暗戀也可以很幸福..
一種無法用言語形容出的幸福..
愛人不一定是痛苦..
看個人是以什麼心態的去愛對方﹐和為自己做什麼樣的心理建設..
告訴自己結果不是最重要的﹐重要的是過程..
那或許活的也會比較開心喔!

Anonymous said...

其实喜欢一个人的感觉是很奇怪的。没有看到他的时候,你就觉得很不自在,好像很不舒服,好像希望他会立刻出现在你面前。但是你再看到他的时候,你就会觉得浑身很不自在,心想:“为什么会在这里看到他!”还是 “天啊,为什么她会在这里出现”之类了话。总之喜欢一个人的感觉就是麻木的,有点口是心非的感觉。哈哈。。。 

Anonymous said...

i never went to a chalet with friends before...my mum said that i can only stay overnight away from home when i reach 20..:'(

Anonymous said...

chalet is so fun go three days but felt like one day onli shgould enjoy as much as possible

Anonymous said...

chalet is the best place for things to happen.
ah toot can ask da tou fen to go out of the chalet at nite to chat.
v romantic leh.....

Anonymous said...

大头芬的这种感觉让我回想到我以前读中学时的自己也是如此。大头芬已经在不知不觉中喜欢上AH TOOT 了。所以当她看到AH TOOT 和另一个女孩子在一起时,却不想让AH TOOT 知道,也不知该不该问AH TOOT 她是谁 - 因为害怕她会是AH TOOT 的女朋友。
因为大头芬从来没有恋爱过,所以她不知道她为什么会这样。 哈哈哈。。。。我想我们每个人都会经历这个过程巴。。。
当喜欢上一个人,就要勇敢的去爱。。。不要因为怕这怕那而错失很多美好的回忆。。。就像我一样。。。

Anonymous said...

喂!佩芬,你还没说Ah Toot跟另外一个女生的关系叻!好像知道哦!

对了,他会不会代那个女生一起去?
气死大头芬?=_="

Anonymous said...

peifen jie,
y u 1 2 noe when sec3 school start & when we noe our class when school reopen in sec3 ?

小马 said...

接下来会发生什么呢?希望阿杜早点觉悟~希望大头幸福

Anonymous said...

呵呵。Chalet 很好玩。大头芬请 Ah Toot 去也应该。。。如果是朋友而不是情人,那不需要害羞。呵呵。大头芬好可爱呢!突然想起我的过去。朋友一说到他,就不由自尽地害羞起来了。可能说大头芬不敢面对已经喜欢上了 Ah Toot 的事实吧!呵呵呵呵! 大头芬加油!努力面对长大的过程! =)

Anonymous said...

I become very quiet but usually i very noisy when i meet someone i like. When she did not reply to my sms i become very anxious. When i walk pass her my heart beat very fast. I would always ask myself would she like me? And my ans always YES SHE DOES. But actually she doesn't

Anonymous said...

you can write a book about this story surely a lot of people buy

Anonymous said...

Hi DTF! I love your stories as I am going thru almost similar suitation. I am wondering if I really like the guy.

- Hoping that he will chat with me on MSN

- Will be angry when he nv reply my sms

- Want to know more abt him

- Cant help thinking of what he is doing now or where is he now.

- When he is with/sms the girl he like, I will feel jealous BUT when I am with him I would like to tease him with the girl

But I feel xin fu when he is happy. It is indeed a very weird feeling [:

DTF jiayous!

Anonymous said...

i goin 4 chalet also...hahas. hope it wuld be fun also. bt da tou fen so lucky, can go wif at toot..hahas.

>>zhiheng>> said...

da tou fen should cherish this opportunity! i think liking a person, is really like cant use words to describe. those adjectives are too outdated i think. yea. if you like that person, u will be very attentive to the person's name. its getting exciting!

pinki said...

erm.. now i am loving someone.. he knows too.. but we just act as if nothing happen between us.. cause we are very good friend.. how do i know i like him.. HmMmm.. whenever i am meeting him, i will feel like rushing to the place.. feels like reporting everything i do on things tat happen tat day to him.. erm.. when ppl say tat i and him very pei time i will jus simply blush.. *shy* everyone can see tat i love him.. ppl who dunno us thought tat we are couple when they talk to us on fone.. lols.. but we can onli be best of friends or best of brother.. erm.. i also will notice every moment of him more then anyone else.. i care for him. i wanna know wat he do all the thing. even the girl he just know.. lols.. i jus bother to much abt him.. i will follow anywhere he go.. watever i do, he will be the first one i think of.. =D and i will praise him.. cause he likes to be praise.. i will do things tat suit him and things which please him..

Anonymous said...

when you like someone,you will feel embarrased in his/her presence,and most people will try to act cool/pretty/clever/cute and etc.And your gaze will keep turning to the person,most of the time you'll get distracted as a result.Mostly they will try to act as if they dont notice the person they like,too.

Anonymous said...

大头芬让我好怀念中学时光哦。我以前第一次去chalet的时候也很开心,不过应该还没到欣喜若狂啦。哈哈。他们在chalet会发生什么事情呢?好期待哦!

Anonymous said...

好羡慕大to芬哦!有好多好朋友哦!19号那天是我的生日叻!我最要好的朋友没有打给我祝我生日快乐我好伤心哦!我就打给她咯,她跟我说他在云顶玩还帮他的朋友庆祝生日听了还真伤人啊!还好我其他的两个朋友在十二点准准打给我!心里也舒服了一点!而且只有四个朋友祝我生日快乐吧了,你说是不是很可怜!!!

Anonymous said...

da tou fen! JIAYOU(: must enjoy yourself during the chalet alrights.? must cherish the moments with ah toot. and update details okay(: jiayou.

葡萄干 said...

你要怎么样才能知道你喜欢一个人呢?

我想这个问题的答案应该很多,因人而异,不同人有不同的经历及体验吧。。而我呢,答案也随着年龄的增长而改变。。

从前的年少无知,喜欢一个人是:
见到她时,心犹如小鹿乱撞似的。。
见不到她时,会想她到底喜不喜欢我。。
与她说话时,舌头打结,语无伦次,不敢正看她的眼睛,心怕她会透过心灵之窗知道我喜欢她。。
不与她说话时,又真的很想与她聊天,跟她说我今天做了些什么。。
她开心时,我因她开心而开心。。
她不开心时,我也跟着不开心。。
。。简单地说。。毫无顾忌,想做什么就做什么。。

现在的成熟,喜欢一个人却是:
见到她时,脸上不由自主地露出天下最灿烂的笑容,也只有她能让这般笑容出现。。
见不到她时,却又无时无刻想着她。。有时还会吃起干醋来,害怕别的男生会约她,她会不理睬我。。真傻。。
与她说话时,真的很想尽量表现自己最优秀的一面,让她知道我的好。。
不与她说话时,一心只想对她最好,给她最好的,与她分享最好的。。当然,她的面容也一直浮现我脑海里。。对,就是她了。。
她开心时,我很开心因为我能带给她欢乐。。
她不开心时,我会尽量用我欢乐让她重新开心起来。。
。。简单地说。。Everything I do, I do it for you..

Anonymous said...

蕙敏: Peifen, would you consider to publish 大头芬's story into CDs too like FM933's Music Diary in the future beside publishing into book. CDs will be good for people who dun like to read chinese book and with Cd one can play it while reading the Book and learn Chinese at the same time. 一石二鸟One stone kills 2 birds!(一举两得) 继续加油喔!!

大头芬也加油!我永远支持你!!

Anonymous said...

我想喜欢上一个人时心情会因他的喜怒哀乐而改变吧?
对他有非普通朋友的关心和照顾
他生病时比他的daddy mummy 还紧张, 担心.
有他在身边时什么也不怕
因为相信他会相骑士似的保护自己
对他有说不出的信任和依赖.
喜欢他的陪伴,偶尔还会会吃醋.
看不到那个人是就会想念.
SMS 他得不到回应就会感到不安...
担心是否出事了
and you will unknowingly kept toking abt that person to your frens or even family.

慧子 said...

晓芬啊,我觉得如果要父母更加信任你的话,你必须以实际行动来证明。有时候不是父母不想让你去,只是他们担心你罢了。你可以在度假屋的每一晚上打电话给你的父母,让他们知道你是很安全的。还有的就是,你也可以把你的朋友介绍给你父母认识。当他们知道你周围的朋友是个怎么样的朋友时,就会比较放心的。

希望你和朋友会玩得很愉快,好好珍惜假期的最后几天吧!

Anonymous said...

可以了解那種等sms回復的感覺...
每一秒過得很像一個鐘頭...
很慘哦...

希望大頭芬& Ah toot會在chatlet 裡有個難忘的聖誕節~

Evelyn Soo said...

how to know that u are in love:

1. u will feel like calling the person, but u dun dare...
2. u will have expectations of the guy, more than normal frens. then when u get angry over small things, u wonder why???
3. when u have nothing to do, u will wonder what he is doing? he just cant leave ur mind...

hahaha... hope this helps? haha

Anonymous said...

wad if dtf's fren saw ah toot and then like ah toot arh??

i thk they shld clear all the misunderstanding between them

the feeling of love is undescribable,when u see him u will smile ,even not toking to him.

da tou fen,yong gan zhui qiu ai qing bu yao hai shiu

shan ` said...

i think 大头芬 fall in love with ah toot liao. =) the first time i like someone, i didn't realise too. but whenever i see him, i'll feel very happy. whenever he's with some other girls, i will feel very curious to know what they are chatting about. and every minute, i will keep thinking what is he doing. hahas. will 大头芬 and ah toot continue to advance? ah toot like 大头芬 ma? hmm.. i wonder what will be their advancement.

but maybe for now, studies more important. maybe the story could go: they start to like each other, but it's going to be sch reopen. then probably they meet up with more problems like they can't be together cos of studies. haaa, it's always like that. many obstacles..

miyuki-san said...

wah.. xiao fen likes ah toot liao la.. or else she wun always tink abt him.. haha.. Maybe that gal is not even Ah toot's gf? Maybe that can be the twist of th story? I hope to see ah toot and xiao fen together! Hehe..

慧子 said...

哈哈。可能 ah toot 身旁的那个漂亮女孩儿只是他的小学朋友,然后刚好在街上碰到彼此,所以就聊一下,联络感情,没有其他的了。

哈哈!我的想象力还蛮丰富的!

Anonymous said...

not bad..keep it up..just hope that ah toot and da tou fen will have a great leap in their relationship..

jiayou!!Merry Christmas!!

Anonymous said...

不知 ah toot 会不会带那位 pretty gal 去 呢?好想知道那位 pretty gal 到底是谁, 也希望大头芬能够在度假村玩得开心,merry Christmas !!!!!

Wen Qi said...

er..
i think da tou fen realli lyk ah toot lers. >.<
gratez! how i wished they can b together..
i also hav a lotx of great memories in my pri sch n today i went to riverside, i suddenly felt tt my life had embarked into a new lvl of my life n everything had to b changed.
there r still mani things awaits me to discover..
gd lucks to da tou fen!~ ^^

Anonymous said...

Being in love with someone -
- You feel like your heart may jump out anytime when you see that person,

- you suddenly realised you change your timing just to be on the same bus as him/her

- You will turn red in the face or become very shy when him/her is very near you

- You will miss him/her a lot and think about him/her every moment

- You find yourself smiling /grining to urself whenever you see that person

- Hoping to see that person on special occasions

- Hoping to send / receive gift or wishes from that person

- You often wish you have a chance to see that person or wondering will he/she be eating in the same canteen

- You start to become more obsevant about that person. Interested to know everything about him/her

- You are in high spirits after seeing that person. All ur troubles will seem to vanish at that moment.

- You will unknowingly start to do little things like pressing the level for him/her if you know which level the person is working at

Kenneth said...

calling all soccer fans. for easy accurate investing and punting tips, visit www.thehattrick.blogspot.com

tips have never been so easy.

Anonymous said...

i don't understand the datoufen got ah toot aready still like the teacher.....