Friday, December 29, 2006

2006年12月29日

自从Ah Toot向我表白,我就一直不停想很多。有的时候是在认真思考,想该不该接受他,想要怎么给他一个答复。但,也有很多时候,我是在胡思乱想。

以下内容纯属虚构,请不要当真。

胡思乱想1:大头芬会怎么向Ah Toot表白心意。

黄昏时分,我独自一人在东海岸公园的沙滩上漫步。夕阳西下,海风温柔地吹着,如此诗情画意的情景,唤醒了我对Ah Toot的思念之情。突然,我看见远处一个熟悉的身影,正朝我的方向走来。仔细看一眼,啊!是我亲爱的Ah Toot哥哥!啊!怎么会那么巧?一定是缘分,引导我们来到同一个沙滩。噢!我们心灵相通,情投意合,我相信,Ah Toot哥哥就是我的白马王子,梦中情人!

我下定决心,要告诉他,我喜欢他!这时,远方的他也看见了我。他开始加快脚步,往我这边跑过来。他双手摊开,准备把我拥入怀抱。我也开始跑,准备投入他的胸怀里。噢!我们之间的距离越来越近,越来越近…

“哎……呀……!”

就在我们将要紧紧相拥时,我不小心被一个石头绊倒,整个身体向前扑过去…最后,我的大头把Ah Toot的鼻子撞坏了,血留不止,必须送院治疗。从此以后,Ah Toot对我的大头产生巨大的恐惧感,再也不想见到我。

胡思乱想2:Ah Toot和大头芬谈情说爱。

芬:Toot toot!

Toot:芬芬!

芬:Toot toot!

Toot:芬芬!

芬:Toot toot,你爱我吗?

Toot:当然爱啦!

芬:你有多爱我?

Toot:很爱很爱!

芬:很爱很爱到底是多爱?

Toot:很爱很爱…就是爱你很多很多咯!

芬:嘻嘻!我也爱你很多很多哦!

Toot:不!我爱你比较多一点!

芬:No no no…我爱你比较多!

Toot:不可能!我肯定爱你比你爱我多。

芬:喂,这种是也要跟我争?你很小气咧!

Toot:我不是跟你争!我是在告诉你一个事实!

芬:什么事实!分明就是我比较爱你!

…!@^&#@$??

胡思乱想3:Ah Toot和大头芬出去约会。

芬:Toot toot,今天我们要去哪里?

Toot:去看电影咯。

芬:Huh?又是看电影啊?

Toot:不然你要去哪里?

芬:我…不知道。

Toot:不知道就去看电影咯。

到了电影院,在最浪漫的一幕放映时…

芬:Toot toot…很感人hor?

Toot:Zzzzz…


芬:Toot toot…

Toot:Zzzzz…

芬:Toot toot?!

Toot:哈?发生什么事?着火了啊?还是打抢?

芬:唉…

胡思乱想4:Ah Toot和大头芬第一次牵手。

我和Ah Toot在乌节路闲逛。

Toot:晓芬,我可以牵你的手吗?

芬:Um…可以。不过,你要先正确回答我出的三道问题,才可以牵我的手。

Toot:Ok!

芬:第一道问题:我的生日在几月几号?

Toot:那还不容易!9月4号!

芬:答对了!第二道问题:我最喜欢什么颜色?

Toot:浅蓝色!

芬:不错!又答对了!最后一道问题了哦。我们第一次面对面接触是在什么时候?

Toot:我知道!2006年10月20日,中二年终考试的最后一天,在考完最后一张试卷后。”

芬:哇。你都答对了耶。好吧,就让你牵我的手吧。

Toot:哦…我牵了哦…

芬:啊~!你牵我的手就好,干嘛把我的裙子也掀起来?!

以上内容纯属虚构,请不要当真。

嗨。想了这么多,还是不知道该怎么面对眼前的问题。就快开学了,要怎么办才好呢?

45 comments:

Anonymous said...

坦诚面对自己的感觉,总好过胡思乱想吧?
不需要管任何人的想法,因为自己的感觉,比什么都重要。加油吧,晓芬~!

ahdee said...

好好笑的剧情哦!大头芬和我一样都是爱胡思乱想的人。有时候想太多不好哦!如果你决得你喜欢他就去吧!不要让他等你太久。有些事你现在不说,错过了就不能回到从前了!

在一本书上看过这样的一句话:

在电脑里,最厉害的功能是哪一个?

答案是:Undo
因为Undo能让你回到之前的那个时候,但在现实里却没有这个功能。

希望大家听得懂我所要表达的事:那就是珍惜眼前的东西,因为错过了真的就不能回到之前了!:)

Anonymous said...

怎麼劇情都那麼....
悲哀啊?
應該往好的方向想嘛...
而且想這些...
好像不能解決問題的噢...

喜歡就接受...
不喜歡就拒絕啊..
還想那麼多幹嗎啊?

Meizhen said...

Hi.. I only Wish to comment that.. Just Face the reality and do not think so much!! What u think might not happen. What u think might not be Ah toot's Character..

Hee... All the Best K>?

Angtoni said...

小头芬啊!爱情是盲目的.就凭你对他的感觉.有感觉就拍拖,没有感觉怎样拍拖呢!

你要珍惜这个缘分,不然的话,Ah Toot 就会把你当妹妹看待喔!

Anonymous said...

大头芬实在想太多了。。。。。
但是到现在为止AH TOOT 都没有找过大头芬吗? 还是他害怕被大头芬拒绝?
大头芬,跟着你的感觉走吧。。。。。

Anonymous said...

大头分怎么想怎么多。。。 果断一点吧。。 喜欢可以式着交往看看。。 可是如果维持的不好,她有可能会失去这个朋友噢。。。 因为跨出去后很难再退回来了吧。。。那就成为了短暂的幸福了。。 不管怎样, 加油噢~~
我本身比较喜欢他们两个在一起。。 大家都比较喜欢 Happy Ending 的嘛。。。哈哈。。

Anonymous said...

very lame ley..u think too much..

Anonymous said...

Zi Qi (Bella) said...

Today's is very funny.

But if 大头芬 really want to find out Ah Toot's real character, she cannot continue 胡思乱想!

She has to face reality and really get to know Ah Toot very well before she makes any commnts on Ah Toot.

Ah Toot might not be what she thinks.

He maybe is a gentleman or ect.

So,大头芬, stop 胡思乱想 already.

Get yourself up and really get to know Ah Toot.!

I'll support you always!

加 油! 加 油!
Jia You! Jia You!

Anonymous said...

Haha! I got everything copied over!
E N J O Y !

Friday, December 29, 2006
2006年12月29日

自从Ah Toot向我表白,我就一直不停想很多。有的时候是在认真思考,想该不该接受他,想要怎么给他一个答复。但,也有很多时候,我是在胡思乱想。

以下内容纯属虚构,请不要当真。

胡思乱想1:大头芬会怎么向Ah Toot表白心意。

黄昏时分,我独自一人在东海岸公园的沙滩上漫步。夕阳西下,海风温柔地吹着,如此诗情画意的情景,唤醒了我对Ah Toot的思念之情。突然,我看见远处一个熟悉的身影,正朝我的方向走来。仔细看一眼,啊!是我亲爱的Ah Toot哥哥!啊!怎么会那么巧?一定是缘分,引导我们来到同一个沙滩。噢!我们心灵相通,情投意合,我相信,Ah Toot哥哥就是我的白马王子,梦中情人!

我下定决心,要告诉他,我喜欢他!这时,远方的他也看见了我。他开始加快脚步,往我这边跑过来。他双手摊开,准备把我拥入怀抱。我也开始跑,准备投入他的胸怀里。噢!我们之间的距离越来越近,越来越近…

“哎……呀……!”

就在我们将要紧紧相拥时,我不小心被一个石头绊倒,整个身体向前扑过去…最后,我的大头把Ah Toot的鼻子撞坏了,血留不止,必须送院治疗。从此以后,Ah Toot对我的大头产生巨大的恐惧感,再也不想见到我。

胡思乱想2:Ah Toot和大头芬谈情说爱。

芬:Toot toot!

Toot:芬芬!

芬:Toot toot!

Toot:芬芬!

芬:Toot toot,你爱我吗?

Toot:当然爱啦!

芬:你有多爱我?

Toot:很爱很爱!

芬:很爱很爱到底是多爱?

Toot:很爱很爱…就是爱你很多很多咯!

芬:嘻嘻!我也爱你很多很多哦!

Toot:不!我爱你比较多一点!

芬:No no no…我爱你比较多!

Toot:不可能!我肯定爱你比你爱我多。

芬:喂,这种是也要跟我争?你很小气咧!

Toot:我不是跟你争!我是在告诉你一个事实!

芬:什么事实!分明就是我比较爱你!

…!@^&#@$??

胡思乱想3:Ah Toot和大头芬出去约会。

芬:Toot toot,今天我们要去哪里?

Toot:去看电影咯。

芬:Huh?又是看电影啊?

Toot:不然你要去哪里?

芬:我…不知道。

Toot:不知道就去看电影咯。

到了电影院,在最浪漫的一幕放映时…

芬:Toot toot…很感人hor?

Toot:Zzzzz…


芬:Toot toot…

Toot:Zzzzz…

芬:Toot toot?!

Toot:哈?发生什么事?着火了啊?还是打抢?

芬:唉…

胡思乱想4:Ah Toot和大头芬第一次牵手。

我和Ah Toot在乌节路闲逛。

Toot:晓芬,我可以牵你的手吗?

芬:Um…可以。不过,你要先正确回答我出的三道问题,才可以牵我的手。

Toot:Ok!

芬:第一道问题:我的生日在几月几号?

Toot:那还不容易!9月4号!

芬:答对了!第二道问题:我最喜欢什么颜色?

Toot:浅蓝色!

芬:不错!又答对了!最后一道问题了哦。我们第一次面对面接触是在什么时候?

Toot:我知道!2006年10月20日,中二年终考试的最后一天,在考完最后一张试卷后。”

芬:哇。你都答对了耶。好吧,就让你牵我的手吧。

Toot:哦…我牵了哦…

芬:啊~!你牵我的手就好,干嘛把我的裙子也掀起来?!

以上内容纯属虚构,请不要当真。

嗨。想了这么多,还是不知道该怎么面对眼前的问题。就快开学了,要怎么办才好呢?

Anonymous said...

Ha!So interesting the illusion leh.
But anywhere Da Tou Fen Must Be "Gu Qi Yong Qi" to let ah toot know u also like him.If not Ah Toot Not be know abou your "Xin Yi".
Be happy yea....>.<
Jia You.Ah Toot & Da Tou Fen
Hope Yours got a wonderful life.

Anonymous said...

Ha!So interesting the illusion leh.
But anywhere Da Tou Fen Must Be "Gu Qi Yong Qi" to let ah toot know u also like him.If not Ah Toot Not be know abou your "Xin Yi".
Be happy yea....>.<
Jia You.Ah Toot & Da Tou Fen
Hope Yours got a wonderful life.

bittergourd said...

DTF:

Aiyo! Muz think so much mah? You are making yourself more vexed! Aiyah, dun think so much about the issue, school is starting soon, next year the subjects are more demanding. Instead of avoiding Ah toot or he avoids you, why dun both of you sit down and talk, it beats you guessing how both of you will be like when you started dating. Good luck!

Peifen,

Today's entry is a bit lame but quite funny. Especially the part when DTF's big head knocked aganist Ah Toot's nose, I was laughing when you narrated that part. However, calling Ah toot Toot Toot ia a bit mushy, will DTF really do that if they date?

Aiyah, school is starting soon yet DTF has to face this, it might affect her studies. This week has been revolving around DTF and Ah Toot, a bit dry at times, hope that the storyline can move on to shcool life soon. Anyway, today's entry has been narrated very aptly, especially when you narrated the absurd thoughts of DTF. You are really talented, thanks for the enjoyment you brought to us. Jia You!

Anonymous said...

哈哈哈!

Anonymous said...

err one more comment...

my birthdae september 3rd leh!!!my birthdae faster come=D...yr i dunno seh...

Anonymous said...

From Snoopy girl..

I agree that DTF has think too much... follow ur feelings and let ah Toot know about it.. u need to go back to school soon, u want to avoid ah Toot too? so talk things out with ah Toot..

i used to think a lot too.. keep imagine things.. but later, u'll know that things don't happen the way we think it will be..

give it a try if u like him too... we never know wat will happen tomorrow..

Anonymous said...

I do not know how long have u known Ah Toot, but if he is a long time friend, you would be able to tell whether he has the same feeling for you through certain actions. He may like you but maybe he's too shy to let you know? Guys do fear rejections too you know? Don't confess your feelings for him unless you are very certain that he is the one for you and that there are some things that he does is what beyond a friendship would do.

You may try confessing your feelings for him and see how he react. But bear in mind that you are taking the friendship at risk. If he accepts you, then it's a rejoice for you! But if he doesn't, well, at least you took the step of courage to proclaim your love for him. No matter what, I wish you all the best between you and Ah Toot! Jia You! Yong gan qu ai bah! You xie dong xi, yi dan chuo guo le..jiu mei you ji hui le!

rainn- said...

我也喜欢胡思乱想(:但没你那么夸张啦。。。 接受他吧!他的条件那么好!可是。。 做朋友也很好啊。。 我们还小,还不够成熟。。 如果因为这样而闹分手,永远失去他,会很可惜的。。。 让你的心引导你吧(:

PiNkPiG said...

Haha!The funniest one is when they call each other Toot Toot and 芬芬.Haha!So funi tat I wanna drop!

Anonymous said...

DATOUFEN tell AHTOOD bah..he so hmm..cute? since you care about him so much..why dun you just tell him about ur feelings? if can be together..why not? if break, still can be best friends mah..so TELL HIM BAH!! GOGOGO!! =)

Anonymous said...

Hao TIAO WEI KOU~!Nice tactic ya....
<-_->'''

Anonymous said...

I wonder why is it so difficult to find a girlfriend that fulfil my criteria?

My criteria is very simple- not based on looks or figures but on inner beauty!

So far, 5 have failed!

While it is true that looks and figures are considered ‘bonuses’, they are not the decisive factors! Inner beauty is considered the basic fundamental!

In fact, out of the 5 who failed, one of them (who goes by the initials KK) was not bad-looking and have a figure that is not too bad either, but unfortunately, she has an ugly heart!

The story is about the love between a girl and an angel. Afraid that the angel might fall in love with another girl and thus leave her. The girl wakes up at night and hide his pair of wings. When the angel wake up in the morning, he was very angry with the girl. He managed to find his wings and leave the girl. The ending is of course a happy one as in all fairy tales!

To me, this story is a thought- provoking one. Afraid that the angel might leave her, the girl hide his pair of wings. Without the wings, the angel will not be able to fly away but he can still walk away because he still has a pair of legs! Then is the girl going to take away his pair of legs? Without his legs, the angel can still escape! He can crawl on the ground using his pair of hands! Then is the girl going to chop off his arms as well? If the girl really did that, well, the angel will be hers for life! Why?

It is because the angel will die of excessive bleeding!

It doesn’t matter whether you are driving a sports car or a saloon car, because when you are stuck in a traffic jam, it became a stationary car!

It doesn’t matter whether the girl has good looks and nice figure, because when she has an ugly heart, it is an outright failure!

Anonymous said...

soo funny... n relaxing... very fast thenn read all le... n eventually found my name inside d passage or scipt lah...晓芬要加油!如果真的喜欢ah toot,一定也要勇于向他表示自己的心意哦!我会永远支持你的!如果真的喜欢一个人,而他又喜欢你,尽管你有再多的缺点,他也会尝试去接受的。因为爱一个人就是要体谅对方,不是吗?

annchua said...

Can't wait to listen to wat's going to be continued in the next episode. Is the story going to end soon ? :~(

Anonymous said...

na u jui yao da tei chen re!!
faster lahh!! gogogo!!!
kambatei!

GiGi Shuping said...

If 大头芬 at the stage of 胡思乱想, she must be in love with 'Toot Toot' liao... hehe.. wah.. the 'Toot Toot' nickname sound so mushy ar, but still dare to think of tt name.. she very daring hor? =P

Anyway, if she miss this chance, she will definitely regret one day or maybe even NEXT day for hurting his heart.. I believe. So, CHERISH it before Ah Toot give up hope wor~~~

Sound like a GOOD guy once again, for bringing her to the park tt nite and then bring her back to chalet when she is catching cold.

大头芬, Ah Toot is really a prince charming and YET maybe ur Mr Right too! Good things dun always appear everyday, dun let the POOR boy wait too long~ hehehe.. Anyway, I believe this r/s won't affect ur studies for the characters both of u r. Give each other a chance mah!!! =D

Anonymous said...

haha so lol

Anonymous said...

dtf you are crazy

Anonymous said...

perhaps you should go to hospital for checkup

Anonymous said...

are you really crazy????

Anonymous said...

whoots.. DaTouFen tiink t0o much alrdy larhh.. dun tiink t0o much.. ltr kenna metal prob den no ud lerhh... then h0rhh.. if DaTouFen can face Ah Toot truthfully with her feeliin towards Ah Toot.. maybe th0se tiings wun happen!! c0z Ah Toot seemed lyk a nice guy.. n0rt lyk wad DaTouFen had th0t!! :) JiaYou!!!

Anonymous said...

aiyo...DTF dun tink so much...juz tell ah toot tat u do hve the feelin wib him...u tink too much le...but i knw sumtime is difficult to tell sum1 tat u luv him...do tell ah toot ASAP...before you regret...once you miss this oppotunity...it is nva goin to undo(as wat ahdee said)...

Anonymous said...

There is a chinese pharse
船到桥头至然直
Follow your feeling,think positively,dun think negative things.If u and ah toot have the destiny to be together u want to escape or so cannot de.Try telling ah toot your feeling or get someone help u tell him your feeling and see his responce.
Anyway...good luck on your relastionship wit ah toot oh!!!
加油...

Anonymous said...

说我爱你,的确很难说出口。但你已经知道ahtoot对你有感,其实也不会很难说出口了。人人都怕暗恋的人不喜欢他,所以不敢说出口。但你已经知道他是喜欢你的,所以,不要持续?鼓起勇气,向他表白你的心意!

期待你下一个blog写的好消息!((:

Anonymous said...

i really like your posts~ Keep it up~~

demoner

Anonymous said...

一个人敢这样跟你表白证明他鼓起很大的勇气。不要胡思乱想,因为这样对你和他都没有好处。一句话,“跟着感觉走就对了”。胡思乱想只会让你越想越惨。ah toot这样和你表白,你也没有要拒绝的意思就表示你也有一点喜欢他。为何不试试接受他呢?如果你喜欢他,那就去,如果对他一点感觉都没有,就拒绝他。在拖拖拉拉下去,只会把事情弄得更糟糕!!!不管你的选择是什么,我想ah toot 不会怎样的。因为爱一个人就要接受他/她的选择。要加油哦!

S.a.p.p.h.i.r.e said...

Happi New Year 大头芬 !!!!!!!!!!

Anonymous said...

to be loved is great...pls dun waste this gd opportunity... tell ah toot tt u lyk him too...

Anonymous said...

这次的大头芬的世界好好笑!是我第一次笑到那么离谱,爸爸还以为我有病了!

Anonymous said...

haha... dont think so much lar... juz make a choice-make it clear and straight. dont make it draggy!!

Anonymous said...

Hey! my birthday is alson on the 4th of september...wat a coincidence!

三月三日 said...

哈哈,好逗趣的大头芬哦!
总会胡思乱想的恋爱中的女生!!!男生总那么认为。。。是我们女生肯花心思在你们身上,才会这样的啊。。。;p
那。。。快接受他吧!两情相悦是难得的缘分哦!坦白并勇敢地投向《爱》的怀抱吧!你的Toot Toot在等你哦,呵呵
佩芬啊,我有东西想私下问你的,我该如何联络你呢??
P.S : I’m 3rdMarch…
^U^

>>zhiheng>> said...

haha. da tou fen is so cute and imaginative. but try not to tink so much laa. i tink i shall recommend u to hear bu xiang xiang tai duo by su hui lun baa! =) n weds. so zhun. i wrote my letter to xian ge ji yi. i chose tt song. mayb u wana listen to it. hehe

Kenneth said...

calling all soccer fans. for easy accurate investing and punting tips, visit www.thehattrick.blogspot.com

tips have never been so easy.

Anonymous said...

大头芬是幸福的。被爱是一种幸福,爱人也是一种幸福。曾经听过一句话:

暗恋一个人是件很美妙的事情,可以把他说的每一句话记在心里慢慢品味,可以为一个不经意的眼神交会,一个不经意的笑容而欣喜莫名,如果。。。只是单纯的暗恋,不要求回报的话。

哈哈!我们都是贪心的人,现在大头芬既然能有回报,能有ah toot的爱,为什么她还犹豫不决呢?