Monday, December 04, 2006

2006年12月4日

又是一个懒惰的星期一。睡到12点才起床。

昨天晚上去出席了堂姐的婚宴。我不是很喜欢这种太隆重的场面,因为要注意自己的行为举止,对象我这样粗鲁又常常会不小心失态的人来说,很麻烦。而且还要穿美美的衣服去,妈妈一定逼我穿裙子的。唯一的好处,就是可以吃很多好吃的菜肴。可是,穿到这么美,就必须注意吃相,如果不小心把食物掉在裙子上面,弄脏了,就要忍受在亲戚面前被妈妈责备。还有,这种婚宴每次都迟至少半个小时才开始的,说什么7点半开始,然后又变成8点,再拖到8点半…终于上菜的时候,我都已经饿坏了。

堂姐的婚宴在一家著名的6星级酒店举行。听三姑说,堂姐的丈夫很有钱,是石油公司的重要人物。三姑还说不久前堂姐因为发现未来丈夫在国外行为不检点,一直闹着要取消婚礼,经过家婆家公三番四次的劝阻,堂姐才忍气吞声决定不要追究。而堂姐夫为了赎罪,还买了一条价格不菲的钻石项链送给堂姐。哇。三姑是不是偷偷住在堂姐的家里?不然她怎么会知道这么多细节?妈妈和爸爸聊天时常常会称三姑为八卦情报中心,我终于明白为什么了。妈妈还曾经说过,三姑一把年纪了还没结婚,是因为她太叽喳了。的确,三姑昨晚除了嘴里有食物时不能讲话,其余的时间嘴巴是滔滔不绝说个不停的。

到现在,我只参加了少过10个婚宴吧。昨天晚上堂姐的婚宴,肯定是我参加过最豪华隆重的宴会。让我最难忘的,不是非常华丽漂亮的礼堂布置,也不是新郎新娘的昂贵礼服,而是那完整,鲜甜,厚实,饱满的一大粒鲍鱼。从来都不知道鲍鱼原来是长这个样子的。以前吃过的鲍鱼都是已经切片的,有的还是假的,没有很好吃。但,昨晚认识了真正的鲍鱼先生之后,我才知道它原来是人间极品!还记得服务生把盘子放在我面前时,我觉得很困惑,这一粒东西是什么?只在脑子里问了这么一句,就听见三姑语气夸张地惊叹,“哎哟!是一整粒鲍鱼咧!这道菜一定很贵的!一定要吃到干干净净!不能浪费哦!”听说那一粒不太起眼的东西是鲍鱼,我就带着好奇与期待的心情,切了一片放进嘴里。

哇。那第一次的接触,马上让我情不自禁地“Mmm…”了一声,深深爱上鲍鱼先生。好好吃哦!我还兴奋地SMS了大奶彬,向她炫耀一下呢。大奶彬羡慕地回答,“打包一个给我咧!”。我跟她说,以后她摆喜酒,也要有像这样的鲍鱼。她SMS说,“没有钱啦!鲍鱼没有,咸鱼就有。”哈哈。我们很无聊hor。

今天一起床,还没刷牙洗脸,就接到Ah Toot的SMS。很意外,因为这么多天他都无影无踪,除了上星期五在乌节路看见他在杂志摊打工之外,我好像已经很久很久没见到他了。很想知道他为什么要去打工。他的爸爸这么有钱,他还去赚外快干嘛?难道他爸爸把杂志摊买下,交给Ah Toot管理?

Ah Toot在SMS里说他今天有空,要不要见面。其实,看见他的SMS,我有点生气。他把我当什么嘛,消失了这么多天,忙什么也不交待一声,现在有空了就来找我出去,好像以为我很有空,可以随传随到?想到这里,突然觉得自己很计较,什么时候变得那么小气了啊?好啦好啦,就跟他见个面,看他有什么解释。

我们约在乌节路一家快餐店见面。我迟到了大概15分钟,走进快餐店四处张望,看见Ah Toot坐在一个角落的座位,向我招手。Hmm,他今天看起来心情不错哦。

还没来得及坐好,Ah Toot便兴高采烈地问我,“想吃什么?我去买!今天我请客!”

我觉得他有点怪怪的,半开玩笑半讽刺地说,“哇。你家有钱也不必这样炫耀吧。快餐店的食物我还买得起。”

“我不是想向你炫耀!只是要和你一起庆祝。”

“庆祝?今天是什么重要日子?难道是你的生日?”

“不是啦。等一下再告诉你。先说你想吃什么。”

于是,我便叫Ah Toot帮我买一个芝士汉堡包套餐,等他回来了,我又问,“快说,今天到底庆祝什么?”

Ah Toot笑了笑,回答,“今天,我第一次拿到薪水。很开心,因为从来没有感受过这种成就感。”

他继续说,两个星期前找到了一份在杂志摊当帮手的工作,这些日子都忙着打工,因此没空和我见面。

我点了点头。“其实我已经知道了啦。上星期五看见你在杂志摊工作。”

“怎么不来打招呼?”

“看你这么忙,不要打扰嘛。可是,你为什么要工作呢?你的钱还不够用吗?”

听见我这个问题,Ah Toot沉默了。他低下头,好象在深思。

“怎么啦?”我开始担心自己是不是问错了问题,得罪了他。

Ah Toot抬头看着我,表情严肃地说,“我不想再用我爸爸的钱了。我要独立,靠自己生活。”
听了他的答案,我笑了。还以为他在开玩笑。可是,他继续保持严肃的态度,我才发觉他并不是在开玩笑。

“你跟你爸爸吵架了?”

Ah Toot又低下头,沉默不语。

“如果你不想告诉我,那没关系啦。”虽然很好奇,却也不想让他不开心。

Ah Toot微笑了。“谢谢。不开心的事就别提了,吃东西吧!”

Ah Toot和他爸爸之间到底发生了什么事呢?好象还蛮严重的,不然Ah Toot也不会这么坚持不要用他爸爸的钱。我真的很想和他分担烦恼,可是他什么也不告诉我,我也不知道要怎么帮他才好。

42 comments:

woonwei said...

Wah...nice plot going on ah?
Continue with the good work!!!Gan ba te!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

在你们的年龄来说,可以用自己赚来的钱请朋友吃,是一件很了不起的是哦!

大头芬,会不会对Ah Toot的小小成就觉得佩服呢?

你对Ah Toot来说一定是非常重要的人,因为他拿到薪水,第一个想到的就是你哦!

angela4k said...

i'm sure ah toot has some difficulty(s). giv him some time to let him prepare before he tells u wat had happened between his father and him. =D

Anonymous said...

this is getting more & more interesting... I enjoying listening to it a lot! JIAYOU!

Anonymous said...

Ah toot 的爸爸是不是要找個新媽媽給他?
我覺得 Ah toot 是個成熟的孩子.. 應該不可能會為些自由問題或交朋友的問題所困擾到不要用爸爸的錢..想要自力更生...

故事的節奏快一點啦!!
我已經等不及了~~~!! =(

>>zhiheng>> said...

Ah toot真是神秘。 我相信肯定是父子之间闹翻了。大头芬也是个懂得关心别人的女孩子。真好!如果身边有个这样的朋友那该多好。。。

Anonymous said...

虽然ah toot已经跟大头芬说自己打工,但我想他还没决定把他和爸爸之间的事情透露给大头芬是因为他不想大头芬为他的事而操心。

以一名男生的角度来讲,男生总会把一些心事或所遇到的问题藏在心里,宁愿自己扛,自己难过,自己辛苦也不想家人朋友知道。但这往往使到身边最亲的人为他更操心,担心。

Anonymous said...

why so late huh? i wait for a long time leh:( relly that busy ah???

Anonymous said...

i think ah toot really like datoufen ah!:)thinking wat happen to ah toot relationship with daddy? but being indepentdent as good too work for your own three meals 4 the day is quite a good thing!$$$

Anonymous said...

i simply love this story!!!!!!!

Anonymous said...

Peifen JIAYOU!!!!!!

weiJin said...

真想知道到底发生了什么事?希望说了后,ah toot 会觉得舒服一些。而且有大头芬这位好友,我相信他会度过难关!

Siliang said...

OMGS

吵架. 希望如果真的是吵架的话啦; 希望能快点和好; 毕竟吵架能让对方更了解对方的想法

KkrissyyY said...

sometimes when a guy is facing difficulties, he might not speak directly to you about it. Perhaps you can give him some moral support in other areas and slowly he will open his heart to you regarding his problems.
the sun will shine again, no worries.
Cheerios!

Unknown said...

I have the same feeling as Ah toot last time..it's real gd to spend my OWN money..hard earn..blood sweat money..especially with my girl friend.. =D

think he will tell u after some days..cos u are his "zhi ji"..

haha..

Anonymous said...

maybe ah toot's dad has a mistress outside.. and ah toot knows about it. so he doesnt like it and decided not to depend on his father anymore.

since now is their holidays, maybe big head fen will go and work together with ah toot at the newspaper stand. hahaha... =)

Anonymous said...

think ah toot's father wants him to further his studies overseas but he don't want to go cos he likes DTF. so, his father cuts off his allowance hoping that he will relent... so ah toot went to work to prove that he can take care of himself... well, it did happen to my friend...

shadow_knight said...

Hmmm... 我看Ah Toot的爸爸应该是生了一场大病,或Ah Toot的爸爸无法赚钱,也有可能是爸爸被公司开除了,没有了收入,也很有可能是爸爸炒股票输了,欠银行很多钱,正面临Bankrupt。Ah Toot知道了,不想再给爸爸压力,所以自己出来做工赚钱。
看来Ah Toot是一个很孝顺的人。

大头芬,我看等时机成熟后,Ah Toot会把事情告诉你的。大头芬也已经开始喜欢上Ah Toot了。

All the best, DTF!!!

bittergourd said...

大头芬:

和你一样,我也不喜欢出席这类形的宴会。 我总觉得宴会很闷,而且又要等很久才开席。
平时到了晚上七点半,肚子就开始打滚了,宴会时要等到最早九点才开席。 那种又闷又饿的感受真难熬。

不过吃到最爱吃的鱼翅后,纳闷的心情顿时变好。照你形容你三姑的特征,她好像很鸡婆, 和电视剧里的长舌妇没分别。啊呀!不过有这样的姑姑也是蛮有趣的,她可以营造宴会的气氛。

哇!你真幸运!能够吃到真正的“鲍鱼”,它一定很鲜甜,很多汁。啊呀!我只能在这流口水, 没份品尝这道人间极品。

佩芬:

看来Ah Toot所面对的问题即将在节目中揭晓。很期待, 希望不会是一个很大的问题。
很喜欢你在节目中练出听众的留言,让我们更进一步地了解将来故事的发展。有时你也像Aunt Agony, 给于留言的朋友劝告以及提供自己的经验之谈。再接再历!

Anonymous said...

hmph.. what on the earth had happened tuu Ah Toot ad his father??? ii dun think the cause would be 大头芬... or maybe ish that the problem lies between the communication of Ah Toot and his father?? maybe they had a quarrel or sumthing barhh... **merely a guess*

Joval said...

Hmm.. Tink Ah toot dun like ppl to say he use his father money ba.. or his father jus give him monthly allowance lor.. but nvr spare time wif ah toot.. but he really independent to work for his own money haha.. thats gud.. n i oso tink he like da tou fen leh..

Anonymous said...

wah this is getting more interesting!!!

i thk u can ask ah toot to be da tou fen's bf ready lar, muz make vry romantic 1 arh!!!!

jia you!!!!

Anonymous said...

大家都在揣测Ah Toot 和他爸爸到底发生了什么事哦?!佩芬,你什么时候才揭晓谜底呢?大家都很心急哎!!
希望故事可以再曲折一点,离奇一点!!
佩芬要加油哦!
期盼你可以让我们跌破眼镜。。。 @o@

Anonymous said...

No matter for what reason, it is good that Ah Toot wants to be independant. There are kids out there who always depend on adults, and ask for money from their parents or even grandparents. And Da Tou Fen is nice by not forcing him to explain. Hopes the 2 will have happy endings.

Anonymous said...

Ya lo. going to dinner really very ma fan. cannot do this cannot do that. need to be like very gao gui. now a days kids so hyper active, where can stay still. like me eh. I can never stay still. =x opps.

Anonymous said...

wow. today de 2nd part of the recording is last week de? so disappointed. hehe.

Joey, xoxo. said...

你好!我刚刚开始听9.33 =)我觉得 ah toot 一定有他的 own difficulties 的lor =)

said...

嫁人是一辈子的是一定要看好好哦.好好哦我也想做工,一:可以消磨时间,二:想买什莫都可以,也可以学到东西。可是我带小了。http://fyco.70bb.com/viewthread.php?tid=172284&extra=page%3D1&page有空可以去看看。^--^大头芬,加油哦,我很喜欢听呢^^
还有我住在新山,我不懂怎样sms点歌。

THK

Anonymous said...

haha her mum and my mum the same one leh...go weddin muz wear nice nice,wear skirt..lol..i also lik to attend weddin becoz got nice food..yummy~hahah!da tou fen muz enjoy the remaining holidays loh..going to start schoool sooon le!hahaha..but..enjoy the upcomin Xmas and New yr firsT!

Anonymous said...

the nxt week y is not post !!

Lee Zimin said...

now i am listening to 6 dec
but where got 6dec the blog

Lee Zimin said...

now i am listening to 6 dec
but where got 6dec the blog

Anonymous said...

pei fen JYJY

maggie(: said...

Hihi, listening to 933fm now and heard about this blog. I love da tou fen stories! Very interesting and it helps me to kill the boredom at work :)

Aremae Ng said...

update soon!! =D

Anonymous said...

hmm...well...i think ah toot is very good! he go earn money and ownself sppent! he grow up le! hehes...i think he fight with his father lahh...

Anonymous said...

Is there a reason why there is a delay in updating the blog even when the session on the radio is over?

There are instances where I have missed it that evening and hop onto the Net to check out the latest, only to my disappointment.

Possible to update it once the program is read ?

Anonymous said...

peifen 7th dec y haven update??

Anonymous said...

哈咯!我是路过的~~~
想问一些问题... (T-T)
不知可不可以...如果可以的话...
ADD我可以么?希望可以噢!
yyuokkie_3515@hotmail.com

Anonymous said...

AhToot thought of datoufen first when he got his salary... wow! AhToot seems 2 like datoufen!!
hope that AhToot can make up with his dad...

=.= btw great story PeiFen....

=.= lurve 大头芬的世界 keep it up!!

Anonymous said...

oh it seems lik u're in love with ah toot le,great!

Anonymous said...

wana sex