Wednesday, May 09, 2007

星期三,晴天

这两天,大奶彬都一直陪着我。她每天都为我安排了丰富的节目,例如昨天,她带我去看电影,然后我们一起逛街买衣服、首饰,过后去逛我最爱的超级市场。傍晚,我们和惠玲一起去唱卡拉OK。虽然唱到一些伤心的情歌,会让我想哭,但,大致上,昨天是我自失恋以来最快乐的一天。

很感激大奶彬这么关心我,照顾我。到现在才真正体会,大奶彬对我来说有多么重要。有她这个朋友,我真的很幸福。

其实,我可以算是一个幸福的女孩吧。身为独生女,爸爸妈妈全心全意疼爱我。从小到大,身边一直有一些对我很好的真心朋友。而且,这几年来,有一个守护天使,在我需要支持的时候给我鼓励,在我需要帮助的时候扶我一把。很可惜的,从今以后他再也不会这样保护我了。

不甘愿。不想承认。承认这一切都是我自讨苦吃。他等了我5年,这5年他所承受的打击和折磨,一定比我现在感受的还要多很多。可是我却从来没有想过要赶快做一个决定,让他不必再等待。一直希望他可以继续等,等到我觉得是时候长大,放弃单身生活,就可以投入他的怀抱。我太自私了。

那份礼物,我已经收起来了。本来想把它丢掉,但,暂时还不忍心,还放不下。我是绝对不会不顾一切把礼物送给Ah Toot、向他表白的,因为现在的他完全有权利接受一个喜欢他,他也喜欢的女孩。我不能,也不要,做第三者,破坏他们的感情。这样对Ah Toot和那个女孩都太不公平了。当然,我也不祝福他们。如果有朝一日他们真的分手,我想,我也会很心虚地暗自开心吧。唉。最毒妇人心!

那个女孩,欣仪,她是一个什么样的人呢?她是如何打动Ah Toot的心?能让固执的Ah Toot对我死心,这个女孩应该还蛮厉害的吧。我开始对她有点好奇。可是,暂时还不想知道太多。万一发现她的条件比我好很多,或者查出她对Ah Toot有多好,他们在一起有多幸福,那我又要再次承受创伤了。也许,过了一阵子,我能够再次面对Ah Toot时,可以问问他欣仪是个怎样的女孩。

今天一早,大奶彬问我想做什么。我说没意见,她皱起眉头,开始努力想要怎样帮我打发时间。

“啊!有了!我认为,你应该买一只小宠物!这样一来,你就可以把所有的时间,精力和爱献给那小小的可爱的生命了!我可以做它的保姆,帮忙照顾它!”

大奶彬的建议,让我突然兴奋起来。对啊!我怎么没想过呢?一直都很喜欢小动物,很想拥有自己的宠物,但以前住在家里,爸爸妈妈不允许,我也没办法。现在住在宿舍,也有了一点储蓄,还有一大堆时间,买一只小动物来养应该没问题吧?有了它,我就可以像大奶彬所说的,把全部时间和精力都花在它身上,这样也就不会胡思乱想,也没空伤心难过了!真是个好主意!

芬:“该买什么动物?宿舍里不能养狗,也不能养猫。一定要体型小一点的动物才行。”

彬:“不如买一只兔子吧?兔子很可爱的!”

芬:“兔子?它们是很可爱,可是…好像还是太大了。”

彬:“乌龟呢?还是金鱼?”

芬:“唔。我对乌龟和鱼没什么兴趣。”

我们继续努力思考。

芬:“啊!我知道了!就买hamster吧!”

大奶彬听了,立刻睁大双眼,兴奋地猛点头,抓着我的手臂,说:“好好好!哎哟!Hamster很可爱的!我喜欢我喜欢!OK OK!就这么决定!”

我们开始上网查询饲养仓鼠需知,还有研究各种不同种类的仓鼠,看哪一种比较适合我们。就这样,花了一整天的时间。大奶彬知道惠玲的亲戚是开宠物店的,便SMS惠玲,请她帮我们问一问有没有售卖仓鼠。惠玲很快就回答说有。好开心!我们便和惠玲约好,明天去看一看。

想象那小小的、暖暖的毛球在我掌心里打转,心里就充满着快乐与期待。

52 comments:

Anonymous said...

ahh.

datoufen. glad to know that you're recovering. :D

jiayou!

peifen, isn't it time you mentioned something about tiancaiqing and zhicong? you seemed to have neglected them for too long.. & meiyun too :D

Anonymous said...

mada mada dane !!!

Anonymous said...

有个精神寄托是好的。。。

Unknown said...

i'm curious abt Xinyi too. i hopek she will be in the picture very soon.

great to see DTF slowly getting over ah toot.

having pets is a good distraction. GOOD IDEA!

Anonymous said...

I also have 2 hamsters at home, they are really cute but always sleeping...>_>

Becareful not to get bitten by it.

Mashimaro (^^V)

卫斯理 said...

大头芬能想开了一些,替她感到安慰。我想每个人都和大头芬一样,等到失去了一些什么后才会发现其实自己拥有多少。另外,我始终觉得Ah Toot的移情别恋另有内情,没有那么简单。也许是我太天真,但我还是不认为Ah Toot对大头芬的感情能够说放就放。大头芬就这样认定Ah Toot放弃了,会不会太果断了?可能Ah Toot因为某些理由无法继续守候大头芬而故意骗她好让她死心。终而言之,至少应该确定Ah Toot是不是真的另结新欢再说。大头芬要加油喔。

Anonymous said...

readin the story i cld feel DTF saddness in DTF heart but is gd tat u haf DNB to help u and care for u.

I got this kind of feeling b4 the guy u love is in relationship with another ger. i m oso curious to noe that gers but i dun have the courage to contract him agian cos i noe this will make me sad :(. so better not contract juz bless them..

But here i hope tat ah toot would come bac to her heart.

vina said...
This comment has been removed by the author.
ken said...

cute little animals..... at least there's something for xiaofen to focus her attention on.

Peifen, how do we know whether we won the mysterious prize or not?

Anonymous said...

雨过始终会天晴的。。。 这样不是很好吗?

想想。。。 少了AH TOOT,多了朋友更贴切的关心。。。多难能可贵呀。。。

佩芬:我很希望能知道多一点关于AH TOOT 和欣怡的恋情是怎样发展的,可以吗? TQ


(<") Elaine (">)

Evil Care Bear said...

3 Cheers for DTF! Good to hear that DTF is getting out of it slowly (quite fast actually). :)

I am also happy that DTF is not going to just give up on Ah Toot. Heh... alittle evil but I hope that Ah Toot and his girlfriend quickly break off so DTF would have chance :p

Looking forward to next blog entry!

Anonymous said...

Hamster is the best choice. Not only its small, cute, they are also easy to take care of. =)

Anonymous said...

Glad that you have something to look forward to... DTF... Life is always full of surprises... you soon find out.. look on the bright side of life.. it'll make you feel better..

Anonymous said...

养宠物要有始有终哦。。。我没有养宠物,一方面我有点懒养宠物,一方面怕看着心爱的宠物病逝。。。我应该很适合养乌龟吧。哈哈。

♥NeVerEnDiNg♥ said...

datoufen.. jia you jia you..!
dun give up.. although its quite saddening to see u n ah toot ending up in such state. but no worries, im sure happiness is coming ah toot n ur way!

pei fen,
looking forward for the next episode! =) keep up the good job ^^

♥NeVerEnDiNg♥ said...
This comment has been removed by the author.
~keigo_milk~ ^_^ said...

有個精神的寄託還是好的~~~

大頭芬,
加油噢 ...
相信你找得到你的幸福... ^^

Anonymous said...

爱情呢并不是说你越努力它就一定会有好结果。

失恋,你越在乎越一发不可收拾~

cailuan said...

Glad to see that "Da Tou Fen" is feeling much better now.. Can see that she is really a pet-lover! Hope taking care of the hamsters will make "Da Tou Fen" happier..

Dearest Peifen, I love this programme of yours! ^_^

Anonymous said...

DNB is a great pal ! Must treasure her ! =)

Anonymous said...

爱,是一种感情
喜欢,是一种心情

爱,是一种感觉
喜欢,是一种直觉

爱,没有休止
喜欢,可以停止

爱一个人,特别坦然
喜欢一个人,特别自然


爱一个人,有时候怕和她在一起
喜欢一个人,有时候盼和她在一起

爱一个人,不停的为她付出
喜欢一个人,不停的和她争执


爱一个人,希望可以随时找到她/他
喜欢一个人,希望她/他可以随时找到自己

爱一个人,总是为她而哭
喜欢一个人,总是为她而笑

爱,是值得
喜欢,是执着

爱就是爱,很复杂
喜欢就是喜欢,很简单

爱你,就一定很喜欢你
喜欢你,却不一定爱你

其实,喜欢和爱仅一步之遥

但,想要迈这一步

就看你

是喜欢迈这一步

还是爱迈这一步

Anonymous said...

影响中,大头芬是个很单纯的女生,单纯得傻,单纯到连伤害了ah toot都不知道。大头芬是自私的,既然ah toot有了新的恋情,大头芬就好好祝福ah toot 吧……

Anonymous said...

datoufen don be sad le u still got one guy waiting for u why not give him and you a chance ba. :>

Anonymous said...

hello datoufen! happy to see you recovering...:)you muz tresure DNP ok? she is a very good friend.. or sister... i'm very envious that you can be such a good friend with DNP after so many years... you muz tresure this friendship otherwise you will regret it again...
i didn't heard you talking about meiyun after that blog entry saying that you bumped into her.. well... don't be too sad ok? we all wanted to see cheerful DTF,ok?
tata(:

Anonymous said...

sharen : at this point of time , friends n family support is the most important thing needed..If I can recover frm a breakup , so U can do it , DTF..As for ah toot matter,make yrself more ocuupied n most probably, U will forget abt it soon...DNB u a gd frend!!jyjy!!

Anonymous said...

Interesting sTory...started listening to it recentlY...
GOOdzz

Pei fen...Yeah =p

Anonymous said...

recovering takes time .... ..
NO worry ...
There are other better guys around
(maybe zhi cong is worth considering) ...

PS : Story reflects true human feeling (no one would bless them but neither should one try to break them up )

*cre@m*

bittergourd said...

DTF:

Glad to see that you are recovering. Ya lor, have some pets to keep you occupied, no time to 胡思乱想。You are honest to say that you do not wish Ah toot and Xinyi happiness. No doubt many of us will say you are selfish but love is selfish, as long as we know that the person we like is not with us, we feel jealous somehow.
Hope that you can one day be friends with Xinyi and try not to think about Ah Toot so much now.

Peifen,

Good to see that you are begining to write some happy entries now. After th exams, DTF should go and enjoy herself or even work part time, it will be so intersting to know about her holidays. If possible, maybe you can arrange for DTF to work part time, then make more friends in the process.
with more characters, it will be so fun to listen, like we are in DTF shoes, experiencing her life. Tks for the hard work all this while, Jia You!

Anonymous said...

DTF其实不用害怕失败,因为这是成长必经之路,要勇与面对!错过之后也才更会懂的珍惜眼前所拥有的...也不是这样才发现DNB这真心对你好的朋友吗?要往前看,更好的明天在前方...加油!加油!

Anonymous said...

Hmm... 最近下载DTF的Podcast听了她从开始到现在的故事,我觉得好好听,好感人。

我觉得在这接下来的日子里Ah Toot和她现任的女有”欣怡“,在约会的时候, Ah Toot乃一直想着DTF。回顾他们曾经在一起的时光,曾经在一起的点点滴滴。Ah Toot 始终放不下DTF。

Ermss... 故事的如何, Ah Toot会不会面对自己的良心真的喜欢欣怡?或DTF会不会考虑让志聪有进一步的发展?还是或许。。。 。。。

Wahh... 我的心真恨不其待想听接下来的故事发展。

Anonymous said...

希望大头芬能慢慢的从伤痛中恢复过来。

大头芬加油!!! 你这么好的女孩, 一定会有一个很好的男孩在等你的。 别放弃哦。。

祝大头芬早日“康复”。。。 =D

PS: peifen, story really getting more and more exciting... So looking forward the nx ep leh... hahaha....

Anonymous said...

Dtf u must jia you,happy to know you are taking time to recover.Got hamster to keep you occupied is also a good thing.But if u really love ah toot alot,u must prove to him by actions and words to win him over,as can see ah toot maybe totally forget u that fast,he need some time to adapt too.But dtf u must treasure and care him truthlly,don't hurt ah toot any more.He is a really nice guy.

Anonymous said...

what is the email to send the answer to ?

Anonymous said...

so glad DTF getting better..
also hope ah toot really got the special reason like 卫斯理 said.
very curious abt how ah toot started v xin yi..

pei fen u got sick yesterday//?
hav take good care n drink more water ya.
hope u recover soon..

Anonymous said...

I feel that in datoufen's shoes, it's a sad story, but I'm glad datoufen thought of others and not just go ahead and tell Ah Toot's her feelings. That will be another sad story for Ah toot and his gf now. 3 persons will be hurt.

Ah toot already spend 5 years to let go of the relationship, it's a pretty long time. It's time to move on and not look back.

I've know of a friend who's with her bf for 3 years, only to find out that the guy's ex gf is still in his heart even though they broke off for 4 years already. It really hurts my friend real bad. Am glad that Ah toot spends time to let go first before stepping into a new relationship.

Relationships needs Love and perfect timing.

Anonymous said...

I also have 5 hamster at my home.....
This five bad person,,,always give me so many funny memory and a bit "headache"....
Ha HA...
But DTF i hope u will recover back....
Jia You Ba DTF....

Anonymous said...

DTF finally recover from the "Hell Weekend". Glad that when love fell. Friends is still there for u. Cheer for DNB. She may not be a good lover but certain a good friend. Hope DTF will recover fully soon.
I really would like to hear the story from Ah Toot perspective. From the day when they broken off. Where he request to have a photo taken .How he try hard but unsuccessful to be together with DTF or forget abt her for the 5yrs. How he get to know Xinyi. How he and Xinyi develop r/s. How he finally choose to let go of his love for DTF . Finally does he know DTF love for him.
Should be a great story. Maybe all of us should try writing and blog it here. I might try to write next time.

To PeiFen: I dont say this often But u really write well in this BLOG. Your story seen very real to us. Make us think and reflect. Move together with your story. Jiayou.

Anonymous said...

hello peifen!!
first time here..
DTF was quite selfish to drag he decision for so long..but still glad to know that she is recovering. perhaps after some time she'll realise that her love for ah toot wasn't that deep and that's why she could recover so quickly. perhaps someday she'll learn that loving someone does not mean having him!
jiayou!

SquareCubEx said...

oo..cool..i love hamster..i wish for one too..kinda lonely..and tired..sometimes it is just good to be alone..so hope datoufen will treasure the momemt of being single..

Delusiona said...

Omg!Hamster is cute with hamster in the story i guess there will be more further elaboration on it and DTF will be less occupy with her love wound.

Anonymous said...

yo! hope friday one even more interesting...

Anonymous said...

hmm... it gd tat dtf can concentrate on other thing having pets is greatly

but wat grade does dtf have, so curious le...
talk about grade make me feel reali sad as i never finish my geog paper, so sian

hopepei fen can come up with more and more stories about dtf.i think tat dtf can so get a new 'friend'

Anonymous said...

对于我上次的comment,我觉得我有点过分,对不起哦大头芬。。。

知道你已好了很多。。。要常往好的方面想,要乐观,要开新啊~~

Chronotee

said...

I am pretty sad while heard that Ah Toot is falling in love with another gal.. =="

Is that easy to get out of those memories? I think it takes some time...

Anyway, hope to hear more story of DTF...

Anonymous said...

晓芬一定要好好照顾宠物哦,不然它会很可怜的.. 很高兴晓芬没有想要去搞破坏,不过其实欣仪跟你也没有深仇大恨,最好还是祝福他们啦.心存善念,老天一定不会亏待你的^^

佩芬,我一直很忙,没有时间听广播,但是好像有什么神秘问题之类的,今天的大头芬世界再说一次好吗? 先说声谢谢喽 =)

Anonymous said...

可不可以更新一下大头芬的世界的podcast?

Anonymous said...

Sure hope someone realises that a pet is a responsibility. To you, he may only be a pet. To him, you are everything. IMPULSE BUYING MUST NOT BE CONDONE.

Anonymous said...

ya..i agree. there are things when we tend to treasure things after losing them.
glad tht DTF is recovering.
time will chong dan alot of unhappiness and heal the wounds..
Life goes on.JiaYOu.!

Anonymous said...

hey..peifen i really love the da tou fen de shi jie. Always try to make an effort to listen but sometimes I really cannot. Can you try to post a video of you saying the video and reading it to us. Makes it easier for us to go back to the older post.
Hope you will consider it!

Anonymous said...

It's inevitable to feel sad after knowing your love has gone. Nevertheless, its alright nothing is so troublesome in this world =)

Anonymous said...

失恋最好的方法就是让自己忙碌,忙到忘了想他。有时候错过了一段爱情代表着新低开始,遗憾就把它抛开脑后吧。

Anonymous said...

I Like Your Blog! -_- haha