Friday, June 22, 2007

星期五,多云

自从上个周末和天才庆见面,他几乎每天晚上都会打电话给我,和我聊天。这几天我和大奶彬都留在宿舍,有时要和天才庆聊天还真的有点不方便。我总不能让大奶彬知道,我在和天才庆聊天吧。虽然我不知道为什么不能让大奶彬知道,但,哎呀,总之就是会很奇怪就对了啦。

今天傍晚,我和大奶彬在房间里正在看电视,我的手机突然响了。又是天才庆打来的。我拿着电话,匆匆开了门,跑出去听电话。

庆:“你在干嘛?”

芬:“哦,我在宿舍,看电视。”

庆:“自己一个人看?”

芬:“嗯…和惠彬一起。”

庆:“哦。她的病,好了吗?”

芬:“好了。”

我以为天才庆会很心急地继续问和大奶彬有关的问题,没想到他立刻把话题转到今天在兵营里发生的一些让他觉得很烦的事情。

我站在宿舍门外和他聊了10多分钟,突然,大奶彬开门出来找我,害我吓了一大跳,差点把手机弄掉。我打断天才庆的话,叫他等一下。

芬:“你找我啊?”

彬:“对啊。你出来这么久,我还以为你去了哪里。”

芬:“哦,我在和一个朋友聊天。”

彬:“鬼鬼祟祟的,你在跟谁聊天啊?”

芬:“Erm,是学校的一个朋友,你不认识的啦。”

彬:“哦?哈哈。一定是男生。好啦,不打扰你啦。”

我等大奶彬走进房间,关上了门,才继续和天才庆说话。

庆:“刚才说话的,是惠彬?”

芬:“嗯。”

我们沉默了好一阵子。

芬:“你为什么不打电话给她呢?”

庆:“我…我不知道要说什么。”

芬:“说你要和她复合?”

庆:“我要和她复合?”

芬:“难道你不想吗?”

庆:“不是我不想。是我还不能。她竟然会背着我喜欢别人,我不能接受。”

芬:“可是,她根本都没有真正喜欢那个人啊!她只是因为一时寂寞,才会…”

庆:“算了。别提了。我很累,明天还要早起,我先去睡了。Bye bye。”

我真的真的很想帮他们,可是,如果连当事人都不想帮助自己,那我还能怎样呢?

30 comments:

Anonymous said...

: 第一个 :

感情的事第三者不好插手..我只能说,不要做自己会后悔的事.

Anonymous said...

佩芬加油~! =)

Anonymous said...

哈哈。现在真的有点像天才庆喜欢上大头芬了,连续几晚都打电话和她聊。我也赞成说如果当事人都不尽力想挽回这段恋情,那么大头芬再怎么想当和事佬都没用。希望天才庆和大奶彬真的能够快快复合。

卫斯理 said...

真不知道如果天才庆真的向大头芬告白的话,大头芬会如何反应。我也觉得天才庆似乎是爱上大头芬了,但大头芬却完全没察觉,还在拚命撮合天才庆和大奶彬,真是在状况外。看来3角习题快要出现了,大头芬要“头大”了 :p

Anonymous said...

i dun like tou tou la la relationship. i tink its beter to seperate to tink it twice whether to love each other again if each other stil bare grudges i dun tink tis relationship can go on. tink DTF dun intercept their relationship n dun stay too close to TQC orelse she will lose DNB a frd too. tats all hope tis story dun get too draggy coz its abit boring to hear it.

Anonymous said...

好可怕,我也曾经陷入大头芬的状况。
天才庆可不可以要断就断得干净一点,为什么要这样老是找大头芬党避风港呢。不要让大头芬陷入两难嘛,我希望天才庆不要跟大头芬表白。哈。

Anonymous said...

The situation seen getting more and more complicated now. If one day TCQ going to express his feeling to DTF.. her friendship with DNB will be affected... *shakes head*

Anonymous said...

sad luv story..by the way JACKIE TAN is really irritating..

Anonymous said...

Hmm, they still need time to cool down first bah...

I think it will worsen TCQ and DNB's problem if DTF keep bringing it up... =(

Anonymous said...

我觉得在天才庆向大奶彬提出分手前,应该事先考虑清楚,然后向大奶彬解释清楚分
手的原因。与其让这段感情陷入一场僵局,那还倒不如干脆点分手算了。这样拖着
彼此令人既难过又累人。天才庆也必须考虑清楚自己是否对大头芬产生了异样的情
愫。不要把自己搞得里外不是人,既让大奶彬误以为大头芬是介入她和天才庆感情
的第三者,也让大头芬失去大奶彬这个好友以及面对不知情者的种种指责与压力。

AH Toot said...

if DTF get herself between DNP and TCQ, i'm sure she will lose these two best friend... think twice

Anonymous said...

Idiot jackie Tan appear again... i want complain... can not bear with him anymore... especially in DTF blog...

Anonymous said...

Da tou Fen, I dun think u should interfere Da nai bing & Tian Cai Qing relationship. Cos if one day Da Nai Bing found out u secretly helping her she will get angry with u instead of praising u tat u haf help her.. Actually u should also avoid Tian Cai Qing for awhile.. Let e 2 of them cool down b4 they decide to patch back or not... Always stand as an outsider dun intrude their relation, if not will become the relation will be complicated.

Anonymous said...

若觉得被背叛就很难回去了。怎么再让自己相信一个曾经欺骗过你的人?欺骗自己吗?

破镜难圆,裂缝还是存在的。 心里有疙瘩的话,就不能坦诚相见。

Anonymous said...

大头芬不让大奶彬知道和天才庆讲话,如果大奶彬发现了,不就会更惨吗?现在的情况看来。。。好像天才庆对大头芬有意思。

真烦恼。

Ivy0901 said...

感觉上,TCQ 好想对DTF 有意思。

Anonymous said...

好多人想要DNS和TCQ复合... ...有那么多人祝福着,那很幸福。

***我想知道,若有一段不被祝福的爱情,结果会是如何?***

请在我的blog留言。谢谢。

Anonymous said...

When there are no deeply divisive issues at stake, you can help to ‘matchmake’ the couple with relative ease! If there are, then it is a totally different story!

Anyway, rendering assistance is better than sabotaging!

DTF’s head is in disagreement with her heart! I think that she would be better off helping herself!

Anonymous said...

i think everyone deserve a chance to change. tcq shld give da nai bin a chance. . i believe she wont repeat her mistake again.

Anonymous said...

DTF
helping out is ok
sometimes helping out helps indeed

but sometimes
it may backfire and worsen condition

yue ban yue mang
also
shi de qi fan

so pls be careful in helping

Anonymous said...

o.o i dont even know what DTF should do now.

Anonymous said...

I first time enter yr bioy.i so happy cos i everytime hear but first enter yr bloy.i think da tou fen should talk to them,after them let them have sometime to think.i think that tian cai qing is goin to fall in love in da tou fen,but i hope that don happen,i wish da tou fen n her ex-boyfriend will fall in love away.

Anonymous said...

pei fen jia you.

Anonymous said...

i think tcq got feelings for dtf siaz...hope wun la if not dnb and dtf and tcq...*akwkard*

Anonymous said...

so easy... dtf go n create some opportunities for them to meet lo... or get them both to help her do things. afterall, both are her good friends ma...

Evil Care Bear said...

If 天才庆 really love and appreciate 大奶彬, then he should overcome his ego and accept 大奶彬 again.

I've got a guy friend whose girlfriend also went together with another guy. When my guy friend found out himself... Not only did he NOT expose his girlfriend and even continued to be with her. NOT THAT my friend is easy-going or ugly or that nobody wants... it's just that he is matured enuff to sort out his thinking and know what he wants.

Anonymous said...

how come the part where peifen will be speaking after the story ends keep on repeating?? i thought peifen came back long time ago already? now still playing the one where she thanks wei bin and chong qing for helping her to maintain this blog while she on leave 2 weeks. is it a technical glitch??

Anonymous said...

seriously, i think that dtf shld just leave the couple to sort things out themselves.

if this carrys on, i think that the relationship btw the three of them will get really bad.

i have enocounted similar situation, onli that i was in DNB shoes. i did not feel good about my friend getting too close to my ex. althought it is kind of immature, but i guess the disdain at the possibility of my close friend and my ex getting together is more over powering.

Anonymous said...

感情就是这样......
男生不会无端端常联络女生!

哈! DTF有难了! 想好哦!......

Unice said...

XiaoFen,
I think things are getting out of ur control already. Better stop trying to get TCQ and DNB to patch back, but rather just let them slove it themself... cos u know... right now... it seems to me that TCQ is changing his inclintation towards you, and sooner or later... it will be bad for ur friendship with DNB. 100% something will happen. XiaoFen, be careful oh...Don't let something like this ruin your years of friendship with DNB, not worth it.