Wednesday, February 07, 2007

2007年2月7日

上星期五,为了美云和大奶彬吵架。因为大奶彬无凭无据乱说美云和化学老师搞师生恋,让我觉得她很不应该。我们周末时都没有联络,今天在学校也没跟彼此说话。大奶彬看起来还很生气。我也还有一些不服气。分明是她不对,为什么要我先向她道歉?

天才庆知道我和大奶彬吵架这件事,尝试劝我们和好。休息时间快结束时,天才庆趁大奶彬去上厕所,赶快走到我的座位。他害怕给人看见和我说话,所以在我身旁蹲了下来,然后小声问我:“你是不是和惠彬有什么误会?”我说:“不是误会,是意见不和。”天才庆继续问:“那,你还生气啊?”我回答:“我没有生气,只是觉得她不对,她应该认错。”天才庆表情有点为难地开口说:“其实…”但刚好这时大奶彬从厕所回来了,天才庆像小偷看见警察一样,立刻转身跑回自己的座位。幸好大奶彬没看见我们聊天,不然天才庆一定被她骂。

下课后,我问美云要不要出去吃午餐。美云说她有事要回家,不能去。今天难得没有功课,所以不想那么早回家,可是偏偏和大奶彬吵了架,不能约她出去玩。Ah Toot 有课外活动,Daphne已经约了她班上的朋友去看电影,玉头则说她想回家睡觉。还有谁能陪我呢?考虑了一下,我决定到乌节路去逛一逛,顺便请自己吃一顿好的。

从来都没有单独一个人出外逛街。感觉上虽然有一些孤单寂寞,但也好像很新鲜刺激,像是独自踏上探险的旅程。巴士到了站,我背着书包,脑里哼着一首快乐的歌,踏着轻快的脚步,走在繁忙的乌节路。

走到平时常和朋友去的快餐店,买了一份套餐,找了一个清静的角落,坐下来开始慢慢享用。到现在为止,我还蛮enjoy独自一人吃午餐的感觉。很少有机会可以细细品尝食物的美味,也不必想话题和朋友边吃边聊天。

正当我在享受和自己独处的时间时,我不经意地往快餐店外望出去。快餐店对面有一排商店,一些人在逛,多数是妇女、年轻女生。突然,我在人群中看见和我穿同样校服的一位女生。她背对着我,和我有一段距离,我看不见她的脸。站在她身边的,是一位穿着便衣的男人。那个男人很高大,也蛮壮硕的,他的侧脸面对着我,因为距离远,刚开始时我看不清楚是谁,但渐渐地,我发觉这个人的样貌很熟悉。男人呆呆地站在女学生旁边,好像有点不知所措。女学生在看一些衣服,边看边跟男人说话,好像是在问他哪一件衣服好看。我的视线被他们吸引住了,我仔细地观察他们。看完了衣服,他们同时转身从服装店走出来。这时,我可以清楚看见他们是谁了。

女学生是美云。男人是我们的化学老师,Steve。

那一刻,我突然失去了所有胃口,甚至有一种恶心的感觉。我放下手里的汉堡包,目瞪口呆地望着他们渐渐远去,消失在人群里。

原来大奶彬并没有说谎。我错怪了她。想起那天和她吵架,觉得很内疚。

为什么美云要做这种事?如果让校方知道,美云一定会受到处罚,而老师也会被炒鱿鱼。真的很失望。

看见他们之后,我没心情吃,也没心情逛街了。回家的路上,美云和Steve在一起的画面不断在脑海里重演。我应该劝阻,还是置之不理?

22 comments:

Anonymous said...

Hallo DTF,

i think u may want to consider to talk to 美云 about it.

it may not be that ok for her age to go out with her teacher 'cos can get awkard.

only just recently papers got report one teacher and student got involved in relationship and end up accusing of one another after they split unamicably.

Anonymous said...

hello 大头芬!

其实我觉得如果美云真的和她的化学老师在一起,也并不是完全是她的错. 感情,有时真的是一种很难控制的东西.

师生恋毕竟不对.我介意如果他们真的是相亲想爱的话,不如等到美云毕业后才让他们彼此的感情有另一步的进展. ex-student 和ex-teacher 应该不算是师生恋了吧.

身为美云的好朋友,大头芬也应该试着了解美云的难处.

(:

tAlKaTiVe YvOnE said...

其实我觉得如果美云真的和她的化学老师在一起,也并不是完全是她的错. 感情,有时真的是一种很难控制的东西. 身为美云的好朋友,大头芬也应该试着了解美云的难处. <-- i agree...
why everyone cant think that this is a acceptable relationship.. is it that bad to hav such a relationship.. i dun think there is anything wrong.. student and teacher age wont be far to much after all.. by standing our view of 师生恋 no one ever noe how hard to go thru this period.. :(

Please all accept 美云 choice

Anonymous said...

Da Tou Fen you should say sorry to Da Nai Ping.If not u will losing this friend already... I think Da Nai Ping will be forgive you one la....
You and Da Nai Ping will be a good friend forever...
Jia You ba every One

bittergourd said...

DTF:

Well, the truth is finally out, DNB is not lying, and she has been a really good friend to tell you about this. I know it is not Meiyun's fault totally, as a teacher Steve should have been more discreet. However, it seems that Meiyun is not very frank to DTF, if she have told you earlier about the matter, then DNB and you would not have quarrel over her.

Personally, feel that DNB is very pitiful, she warn you about Meiyun yet was accused by you for being a xiao ren. I know you will apologise to DNB, but treat it as a lesson and in future, please be more discerning and not jump to conclusions. Hope that DNB and you will go out together again. Meiyun will not neglect her studies over her relationship.

Peifen,

Heard that you were sick on Monday, must rest well, okay? Feel that your story teaches us a few things, that we are not perfect and we learn from our mistakes. You also try to incorporate recent trends like Shi sheng lian in your story. Looking forward to what is next in your story. Jia You!

Anonymous said...

Hi DTF..

think you should talk it out with meiyun and also apologise to DNB. meiyun and that male teacher may not be in teacher and student relationship. what if they are brother and sister relationship? don't end up losing two friends. jia you wor...

Anonymous said...

u MusT avoid suCh MisunderstAndiNg...

So the Truth Is fEn should apologise 2 PinG...

EmMmmm...
yun is so BrAvE Girl.. Dare @ OrcharD road With Teacher, steVe...

If can Please Go @ Some Nature Place Dat not crowd...

oK

Anonymous said...

Y Mei Yun go 2 Orchard Road??

They should go to East coast park, Nature Park, or somewhere quite...

ok??

Xavi said...

DTF, maybe you shd go have a nice talk with 美云 and say sorry to DNP.. the 2 of you must be good friends forever.. as for 师生恋, if they are ex-student or ex-teacher i think is ok. there nuthing wrong wif it. I oso have 1 cousin in 师生恋. And they are married now le.

Anonymous said...

I think Fen should really apologise to DNB. i think the fight should have made her very disappointed cause her good friend doesn't trust her.

Maybe Meiyu's Cousin is steve? LOL

oO-aMy-Oo said...

Hello 大头芬!

沟通终究是最重要的。所以呢,我觉得你应该和美云谈谈。或许这只是一场误会呢?说不定Steve是美云的亲戚或是朋友呢?

我同意anonymous的说法。往往感情的事真的很难预料。缘分说来就来,如何挡也挡不了啊。我觉得师生恋并没有什麽不对。为何我们的社会不能尝试去接受呢?

你也要记得向大奶彬道歉哦,毕竟是你冤枉她哦。如此身后的友情,不会那么容易散的。大头芬加油!

PrinCeSs SuMmeR said...

既然知道是师生恋,就更不应该再继续下去。。大奶彬是用了一种较婉转的方式劝大头芬别太亲近美云。。当然,还需要朋友去开导美云才是。。大头芬。。你是不是该去找大奶彬和解呢。。?

yvette_vonne said...

大头芬应该快快和大奶彬和解哦!
可能他们有什么关系,而不只局限在‘师生恋’期待下一集的故事!

Anonymous said...

hoho..maybe they are frens, cousins or siblings leh..why teacher and student can't go out together?? LOL..maybe they go buy things for class?? haha..

Anonymous said...

never~never`~never
accept teacher n studebt as lovers!!

kaleidoscopist said...

大头芬...

i tell u... i got similiar encounter before. when i was in school, i noticed this young lecturer was all the time hanging out with a girl from the class next door.

once i saw them sat at the stone chair in school, speaking to each other seriously. but somehow i could feel the 暧昧ness between them. i told my classmate and she said CANNOT BE LA.

after sometime i heard that apparently this girl couldn't take it when the lecturer asked for a break up when he felt that it's really wrong to have such a relationship. not only because they were teacher-student but he was also married. at last, she went to the principal and cried and told her side of the story.

the lecturer was asked to leave the school.

from what i know now, after 6 years from the incident, he couldn't get a good enough job as compared to being a lecturer.

i suppose he regreted that wrong move. but still have to carry on his life on the result of the mistake.

Anonymous said...

haha... maybe the teacher is related to meiyun? like her elder brother or cousin or something like that. after all, they also never hold hands or kiss or watever... so who noes rite?

Anonymous said...

mi thinks better go talk to DNB first and apologise... as for meiyun... if sae too much hor.. may affect ur friendship de.. sometimes fake ignorant might be better...

EvaN~* said...

as i say earlier on...they may be bro and sis...but i still think dtf should tell dnb sorry...

i miss the 2 cute couples...><

Anonymous said...

i feel that da tou fen shld apologise to da nai ping for the misunderstanding. da nai ping will surely feel very sad to have her best friend to accuse her for such things. however, i am pretty sure da nai ping will forgive da tou fen de! coz they are best friends!

as for mei yun and steve, i cant see y there shld not have any 师生恋. love can cross all boundaries de... if two people love one another, y cares about whether it is 师生恋 or not =) we are now in the 21st century.

rachelrocks said...

jia you da tou fen

Anonymous said...

Hello DTF,

Teacher + Student romance is getting common. Every student tends to visualise/idolise their teacher.

In this instance, I think the teacher shld be know how to control his/her emotions better than the students.

Parents shld also help to monitor the emotion progress of their children. They shld not put the blame on their children & teacher, not fair loh.

When I was in Pre-U, there was a teacher who had a crush on me. But I told this to my freinds & they advise me to go out with this teacher. I believe if Mei Yun will to talk to DTF, maybe DTF can offer her some constructive decision.

Regina