Monday, February 12, 2007

2007年2月12日

有时候,真的不能只看表面下定论。

今天,美云迟到一个小时。她趁换课的时候,班上没有老师,匆匆走进来。我看她头发凌乱,校服也穿得有点不整齐,就关心地问:“喂,你没事吧?”

美云没有转过来面对我,低着头说了一句:“没事。”她的声音听起来有点沙哑。

我以为真的没什么,正想要继续管我自己的事,这时,却让我看见美云的右手臂上有淤青,面积蛮大的,而且还有几道伤痕,看起来好像是刚停止流血。我吓了一跳。怎么会伤成这个样子?很担心,所以又问了美云一声:“你的手受伤了。要不要去涂一点药?”

美云终于转过头来面对我了。看见她的脸,我又吓了一跳。她好像整晚没睡,黑眼圈很深。不过,她若无其事地看着受伤的手臂,像是在自言自语地说:“看起来很严重吗?已经没有流血了咧。”

“你…跌倒了?”我还不清楚发生什么事,怕她情绪不稳定,小心翼翼地问。

美云竟然笑了。“哈哈。没有啦!我爸爸又喝醉了,今天早上不小心把我推倒。”

听见美云如此直截了当地说这句话,我不知道该有什么反应。她是在开玩笑吗?不可能啊。有谁会拿这种事情来开玩笑?

美云看见我呆滞的神情,又笑了。“哈哈。我的话是不是吓到你了?哎呀。你不用担心,我已经习惯了。这次不是最糟糕的了。”

我努力想要说一句安慰的话,却不知道该说什么。

美云仔细察看手上的伤,轻轻摸了一下,疼痛地“哎”了一声。她继续说:“我妈妈已经跟我爸爸离婚了。不久后,我就可以和妈妈搬出去住,不必再被那没用的爸爸欺负了。好开心!”

美云虽然受了伤,不过当她提到搬家时,看得出她真的很开心。突然有一种很佩服美云的感觉,佩服她的勇气,可以在困难中保持乐观的态度。

“喂!你哑巴了啊?”

“噢!没有啦。第一次听你说你家里的事,有点惊讶。”

“还好啦。有比我更惨的。其实,我最近已经开心了很多,其中一个原因,是认识了你。”美云诚恳地望着我微笑。虽然感动,但也不太习惯她温柔感性的一面。我尴尬地微笑了。

“另一个原因,是Steve老师从开学到现在一直帮助我。”

“Steve老师?他怎么会知道?”

“嘻嘻。是我自己去找他倾诉的。刚开学的时候,我爸爸和妈妈有一次吵架吵到很糟糕,那时我的心情很不好。觉得Steve应该是一个可以信任的人,就写了一封信给他,告诉他我面对的问题。我本来想过要退学,除去工作赚钱,这样就可以减轻我妈妈的负担。但,Steve说我至少也要先完成中学,才考虑以后要做什么。从上个月开始,Steve每个星期都会免费给我补习,帮我搞好功课,也顺便辅导我。”

“噢!原来如此!”我不自觉地说了一句。

“原来什么?”美云好奇地问。

哎呀!怎么办?该怎么向她解释呢?我想了想,既然美云那么坦诚,我也不要隐瞒什么。“嗯…是这样的啦。上个星期,我看见你和Steve老师在乌节路一起逛街。所以,我以为,你们,搞师生恋咯。”

美云听了,忘了手上的伤痛,无法控制地大笑。“哈哈哈!太搞笑了!你的想象力也未免太丰富了吧!哈哈哈!”

“我怎么知道啊。你说过喜欢Steve老师啊。那你那天怎么会和他一起逛街?”

“那天是我妈妈的生日。妈妈知道Steve一直在帮我,所以要请他吃饭咯。去吃饭前,Steve说光吃不带礼物很不好意思,所以就叫我帮他选一份礼物送给我妈。”

“哇。你和老师的感情,好像太好了。”

“嗯。感觉上我们好像朋友hor?可是,你不要误会,我们真的真的没有搞什么。”

我知道美云是一个有话直说的人。她的话,可以相信。

今天和美云的谈话,加深了我对她的认识。希望我也可以像她那么坚强,那么潇洒。把所有不快乐化为力量,开开心心地过每一天。

27 comments:

peishi said...

yeah! its just a misunderstanding. haha. da tou fen must jia you o! pei fen also must jia you o! (:

Anonymous said...

a really interesting story...

erm i have never met anyone with similar cases before though there are many stories out there with similar plot but i guess it's really for fortunate for meiyun to meet such a wonderful teacher like steven who is willing to reach out and help students in need.

Anonymous said...

first time viewing this blog

yes933 was the only chaneel which had accompanied me every single lonely nite during my secondary school time.

i will tune to FM933 everytime i go back my hometown johor.

very nice blog. keep it up yooo.

美云,大奶彬,天才庆和其他人,加油哦。



--kuangyee.com, KL

Anonymous said...

hmm... it turns out that it is all a misunderstanding after all... da nai bin has misunderstood her!! =)

Anonymous said...

我本来想过要退学,(除去)工作赚钱,这样就可以减轻我妈妈的负担。Think there's some typing error. Should be 出去 instead of 除去 right. So sorry but doesn't mean to correct you but interesting blog and will support you always. Peifen 加油,加油。

Anonymous said...

o i see ...
原 来 美 云 没 有 搞 师 生 恋 咯 。。。
真 的 事 情 不 能 看 表 面 的 。。。
如 果 只 凭 一 眼 所 看 到 的 事 情
把 他 随 便 下 定 论 ,
会 发 生 大 事 件 的 !
所 以 以 后 要 弄 清 楚 事 实 。。。
不 可 以 乱 下 结 论 。。。
幸 好dtf 没 乱 宣 传 。。。
不 然 美 云 和steve 会 很 惨 的 。。。
就 像 娱 乐 界 一 样 ,
狗 仔 队 随 便 把 事 实 扭 曲 ,
破 坏 明 星 的 名 誉 。。。。
受 害 者 很 可 怜 的 。。。
anyway, 美 云 也 很 可 怜 ,
在 一 个 离 婚 的 家 庭 里 生 活 是 很 可 怜 的 。。。

Anonymous said...

i feel that if we have any doubts on a person.. we should clarify with him/ her and hear from him/ her with your own ears.. instead of getting the info from another person.. coz sometimes the person might add in salt and vinegar.. haha.. i don't believe in rumours one.

- sharon

Anonymous said...

JIA YOU BA EVERY ONE.MUST TAKE CARE FOR EVERYONE BESIDE YOU...

XY said...

meiyun need to open her eyes big big. not everyone is so innocently helpful. but so glad tat mei yun n da tou fen have beta understanding of each other now!

michelle said...

Halo 大头芬,

I really like your story, it's very interesting, I only listen to the reply story on every 11.30am, it accompany my working days. Jiao You !!!!

From Your Fans MeiYou

Anonymous said...

大头芬 ,
其实我觉得就算美云搞师生恋也没什么。
对一个人的感觉是没有得控制的,就算你多么知道你不可以,不能喜欢上他,你对他的喜欢还是不会变 。

很不幸,我就是这样的人 。
但是我喜欢上的并不是我的老师,而是在我做假期工时认识的。他对我很好很好,我要他等我好多年,因为我和你一样年龄,他没有说他不会等。他好疼我哦,但是我们都知道我们是不会有结局的,我不想放手,他也说他不会放手。可是他现在离我好远好远,真的好远。

希望你会尽快找到一个爱你比你爱他还要多的男孩。我相信,相爱的人是可以在一起的~

Anonymous said...

美云真是个勇敢的女孩..
她说的对..
世界上有更多比我们更不幸的人..
我们要笑着过每一天..
看到大头芬和美云和好了真的很开心:D
继续加油哦..期待每天的故事

yuE said...

所以说嘛,
不清楚状况,不可以胡乱说话。

幸亏,大头芬没有那么做。

Anonymous said...

where's ah toot ?

momo_serene said...

Yeah!! Finally the misunderstanding slove..

wow 美云 very young but really 董事 as her family problem..

Anyway 大头芬 加油,加油,加油, go, go. go.....

Anonymous said...

Hmm...

DTF and co can count themselves lucky to have such a caring teacher as Steve :)

Anonymous said...

Pei fen.. Happy valentine day & enjoy yr break.. ^_~

Actually i was wondering how da tou fen is goin 2 celebrate her valentine day..

Lookin 4ward 2 yr "da gai ge".. =)

Purple riding hood

Anonymous said...

To jackie tan.. U will have yr chance 2 meet yr mrs right.. Tis kind of ting cant b rush.. It's all base on fate.. Just don lose hope.. Good luck!

Purple riding hood

bittergourd said...

DTF:

So in the end, it was all a misunderstanding, Meiyun did not engage in a teacher-student relationship. Sometimes as outsiders, we tend to perceive things just based on one incident, and jump to conclusion. I guess many readers including myself is guilty of that. Well, what is important is that we are able to clarify doubts before we spread rumours. Fortunately, you are not a da la ba, if not it will cause a lot of unnecessary commotion.

Seems like in your class, there are lots of students with complicated background. Meiyun and Jade are clear examples.Initially, I feel that Meiyun is a weird girl, but now after knowing her background, I change my view. DTF, you are really a worthy friend to have, if not for your concern, I believe we won't know Meiyun's reason for being so daring.

I am the type who is more self centred, that is why will not bother to find out what is wrong with people like Meiyun. DTF, hope that your kind nature can influence more friends to be more caring and don't condemn anyone by just his behaviour. All the best!

Peifen,

Heard that the show will have a revamp, is it the mature version of DTF? No matter what, thanks for giving us a chance to listen to an exciting and meaningful show the past 5 months plus. Jia you!

Rice said...

这世界有太多太多美丽的误会了。但好在是美丽的……只希望美云要加油哦!大头芬,你现在就有新的任务了,就是陪伴美云。因为在一个人最脆弱的时候,最需要的就是朋友在身旁扶持着。可能美云表面很坚强,但内心一定很痛、很痛。心里一定有很多的埋怨。一定要帮美云一起加油哦!

Anonymous said...

我想如果是朋友的话就不要怀疑她!因为他知道后会很难过的.....


顺便祝佩芬新年快乐~~

Anonymous said...

你好,偶叫屁股。

偶很喜欢大头芬,谢谢 !
偶很喜欢阿toot,谢谢 !
偶很喜欢大奶彬,谢谢 !
偶很喜欢天才庆,谢谢 !
偶很喜欢美云,谢谢 !
偶很喜欢steve ,谢谢 !
偶很喜欢狗仔队,谢谢 !

萨哟呐啦!

Anonymous said...

hallo!
我很笨,谢谢!
拜拜!

Anonymous said...

Hallo!
偶是light,你是L,
我要大头芬笔记簿,谢谢!
拜拜!
萨哟呐啦!

Anonymous said...

ah toot is here.

Anonymous said...

sky9devil calling 4:
sky1devil
sky2devil
sky3devil
sky4devil
sky5devil
sky6devil
sky7devil
sky8devil
sky9devil, opps sorry...

Anonymous said...

next time don't jump to conclusion!!!